Forgalommal szembe hajtva okozott balesetek (NE)

A gépjárművezető figyelmetlensége, illetve tapasztalatlansága okozza általában azokat a baleseteket, amelyeknél a járművezető a forgalommal szemben halad - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság a hvg.hu-val.

  • hvg.hu hvg.hu
Forgalommal szembe hajtva okozott balesetek (NE)

Jó ideig a forgalommal szemben, a Budapest felé vezető oldalon akart Szegedre tartani egy fehér BMW közlekedett hétfő reggel az M5-ös autópályán. Az eltévedt autós nyomába eredő rendőrök már nem találták meg a járművet, már nem találták meg a BMW-t, valószínűleg a sofőrnek sikerült találnia egy lehajtót. Az Országos Rendőr-főkapitányság Kommunikációs Szolgálata a hvg.hu-val azt közölte, hogy a Kecskeméti Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya közúti veszélyeztetés bűntett elkövetésének gyanúja miatt feljelentés kiegészítés keretében vizsgálja az eset körülményeit.

A rendőrség tájékoztatása alapján 2012-ben autópályán és autóúton 18 olyan baleset történt, melynek a forgalommal szemben történő közlekedés volt az oka. Ez egyébként legtöbbször a gépjárművezető figyelmetlensége, illetve tapasztalatlansága miatt következik be. A legemlékezetesebb esetek között van a három évvel ezelőtt, a Rákóczi hídra a forgalommal szemben felhajtó néptánccsoport kisbuszának esete. A szerencsétlenségben hárman életüket vesztették. Két évvel ezelőtt pedig Püspökladány polgármestere, Arnóth Sándor halálát okozta az M3-as autópályán vele szemben felbukkanó gépjármű, amelynek vezetője ittas volt.

Öt évvel ezelőtt, 2008 januárjában szintén halálos kimenetelű volt az a baleset, amelyben frontálisan összeütközött egy menetiránnyal szemben közlekedő autó és egy román autóbusz az M7-es utópálya Nagykanizsa felé vezető oldalán, a 125-ös kilométerszelvénynél. A szerencsétlenségben az autó vezetője a helyszínen azonnal meghalt.

2010-ben több halálos kimenetelű baleset történt autópályán amiatt, hogy valaki a forgalommal szemben haladt. A szerencsétlenül járt néptánccsoport esetén túl 2010. január 10-én meghalt annak a gépkocsinak a vezetője, aki járművével, a forgalommal szemben haladva egy kamionnal frontálisan karambolozott Kecskemét mellett az M5-ösön, a Budapest felé vezető oldalon. Az év vége felé pedig az M7-esen, Nagykanizsa keleti lehajtójánál egy autó sofőrje az életét vesztette, amikor a vele szemben szabályosan közlekedő nyerges vontatóból és az ahhoz kapcsolt félpótkocsiból álló járműszerelvénynek hajtott.

Arnóth Sándor halálos balesetének évében az M6-oson 2011. március 30-án három ember vesztette életét forgalommal szemben közlekedő autós miatt. A Fejér megyei Iváncsa térségében egy gépkocsi ment a szabályosan közlekedőkkel szemben, s karambolozott egy kisteherautóval. A három áldozat az autóban ült.

Szerbiában – mint nyáron a sajtóban megjelent (http://444.hu/2013/06/25/szerb-rulett/) – nem véletlenül keverednek a szabályosan közlekedőkkel szembe az utakra a száguldozók. A szerb rendőrség szerint a sorsot hívják ki maguk ellen azok az autósok, akik százhatvannal hajtanak a forgalommal szembe a szerb rulettezők. Így idén márciusban, Belgrádban egy autó szándékosan ment be a menetiránnyal szemben, száznegyvennel és kikapcsolt lámpákkal egy utcába. Ott karambolozott egy szabályosan haladó autóval, amelynek vétlen, 19 éves utasa meghalt, rajta kívül pedig még heten sérültek meg.