Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d8780902-d1f8-4ade-8db6-ff0fcd924172","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy fellebbviteli bíróság felfüggesztette a Nemzetközi Kereskedelmi Bíróság vámok alkalmazását blokkoló döntését.","shortLead":"Egy fellebbviteli bíróság felfüggesztette a Nemzetközi Kereskedelmi Bíróság vámok alkalmazását blokkoló döntését.","id":"20250530_egyesult-allamok-donald-trump-vamhaboru-fellebbviteli-birosag-dontes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8780902-d1f8-4ade-8db6-ff0fcd924172.jpg","index":0,"item":"6ad11663-62ea-4341-9648-1a5d7f5f7a94","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_egyesult-allamok-donald-trump-vamhaboru-fellebbviteli-birosag-dontes","timestamp":"2025. május. 30. 05:42","title":"Fordulat: egyelőre mégis érvényben maradnak Trump vámjai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76e49341-23ae-43f6-bcb0-75ae9e0466c7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A frakcióvezető szerint ennek csak technikai oka van, pedig Gulyás Gergely egészen másról beszélt a Kormányinfón.","shortLead":"A frakcióvezető szerint ennek csak technikai oka van, pedig Gulyás Gergely egészen másról beszélt a Kormányinfón.","id":"20250530_kocsis-mate-ukranozas-uldozesi-torveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76e49341-23ae-43f6-bcb0-75ae9e0466c7.jpg","index":0,"item":"2f6bb26c-9be2-42e2-aa95-81da7cceaedd","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_kocsis-mate-ukranozas-uldozesi-torveny","timestamp":"2025. május. 30. 18:16","title":"Kocsis Máté ukránozva reagált cikkünkre, ami arról szólt, hogy nem adta a nevét minden fideszes az üldözési törvényjavaslathoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0bfb7d67-3bc0-41ef-a15a-ca02873406fd","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"„Karácsony mindig ügyesen kimozogja ezeket a helyzeteket, de most sarokba szorítják” – értékelte Tarlós István volt főpolgármester az utódja és a főváros pénzügyi helyzetét. Úgy vélte, a szolidaritási adó attól még nem alkotmányellenes, hogy emelik. De azt is elismerte, hogy nem Karácsony „a fő hibás”.","shortLead":"„Karácsony mindig ügyesen kimozogja ezeket a helyzeteket, de most sarokba szorítják” – értékelte Tarlós István volt...","id":"20250531_Tarlos-Istvan-Nem-ertem-Karacsony-miert-a-kormanyt-hibaztatja-Mindig-mas-a-felelos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bfb7d67-3bc0-41ef-a15a-ca02873406fd.jpg","index":0,"item":"30b097e6-5ebf-44fd-aec6-74d127e6a1e9","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_Tarlos-Istvan-Nem-ertem-Karacsony-miert-a-kormanyt-hibaztatja-Mindig-mas-a-felelos","timestamp":"2025. május. 31. 11:53","title":"Tarlós István: Nem értem, Karácsony miért a kormányt hibáztatja? Mindig más a felelős?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2baa532-937c-4a21-b3c6-4d0c492ed8a5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Igencsak jól jött és jön a korszerű grafikus processzorairól ismert Nvidiának a mesterséges intelligencia előretörése. Most is egy újabb világrekordot mondhat a magáénak ennek köszönhetően.","shortLead":"Igencsak jól jött és jön a korszerű grafikus processzorairól ismert Nvidiának a mesterséges intelligencia előretörése...","id":"20250531_nvidia-a-mesterseges-intelligencia-benchmark-teljesitmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2baa532-937c-4a21-b3c6-4d0c492ed8a5.jpg","index":0,"item":"4150cfdc-7ae1-40e6-81fb-f42861ac9b94","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_nvidia-a-mesterseges-intelligencia-benchmark-teljesitmeny","timestamp":"2025. május. 31. 20:03","title":"Megvan az új világrekord, új korszak jöhet: már ennyire gyors a mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e021e57-a9bc-48c2-a5bd-91efdccfdd74","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Előtte senki sem játszott meleg tinédzsert a napközben futó amerikai sorozatokban.","shortLead":"Előtte senki sem játszott meleg tinédzsert a napközben futó amerikai sorozatokban.","id":"20250530_Ryan-Phillippe-meleg-kamaszt-jatszott-felt-is-a-szereptol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e021e57-a9bc-48c2-a5bd-91efdccfdd74.jpg","index":0,"item":"cc1b0db8-3b80-4667-8bc1-455f1490109e","keywords":null,"link":"/elet/20250530_Ryan-Phillippe-meleg-kamaszt-jatszott-felt-is-a-szereptol","timestamp":"2025. május. 30. 09:06","title":"Ryan Phillippe meleg kamaszt játszott, félt a szereptől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c36c6a6-94dc-40f9-9874-8d487fd69e73","c_author":"Nemes Nikolett","category":"360","description":"Számos vezető még mindig abban hisz, hogy inkább a félelem ereje motivál, holott a pszichológiai biztonság az, amivel fokozható a teljesítmény a munkahelyeken, sőt ez a tartós üzleti siker alapja – állítja Amy C. Edmondson, a Harvard Üzleti Iskolájának professzora. Mi az a pszichológiai biztonság, hogyan teremthető meg, és mennyire van jelen a magyar munkahelyeken?","shortLead":"Számos vezető még mindig abban hisz, hogy inkább a félelem ereje motivál, holott a pszichológiai biztonság az, amivel...","id":"20250530_Pszichologiai-biztonsag-a-munkahelyen-hibazas-kerdezes-teljesitmeny-bizalom-Amy-C-Edmondson","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c36c6a6-94dc-40f9-9874-8d487fd69e73.jpg","index":0,"item":"4838e9fc-0577-45c3-8fa9-223912a5e0b3","keywords":null,"link":"/360/20250530_Pszichologiai-biztonsag-a-munkahelyen-hibazas-kerdezes-teljesitmeny-bizalom-Amy-C-Edmondson","timestamp":"2025. május. 30. 19:06","title":"„Nem akarjuk, hogy tudatlannak higgyenek? Ne kérdezzünk!” – kiégés ellen a hibázás kultúrájára lenne szükség a magyar munkahelyeken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a55302a-e3fd-4290-8955-756c5fe99d6a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Sose volt még ilyen jó éve az állami megrendelésekkel is rendelkező WHB-nak.","shortLead":"Sose volt még ilyen jó éve az állami megrendelésekkel is rendelkező WHB-nak.","id":"20250531_Akinek-hasit-az-epitoipar-Paar-Attila-WHB-ja-fenysebessegre-kapcsolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a55302a-e3fd-4290-8955-756c5fe99d6a.jpg","index":0,"item":"453be06c-6f0c-46da-9b14-e912765e6034","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Akinek-hasit-az-epitoipar-Paar-Attila-WHB-ja-fenysebessegre-kapcsolt","timestamp":"2025. május. 31. 12:29","title":"Akinek hasít az építőipar: Paár Attila WHB-ja fénysebességre kapcsolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6053e17e-07ce-4cf8-b416-4ec6dddfc469","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az egy évvel korábbihoz képest visszaesett a szolgáltatásaink külkereskedelme az első negyedévben, de a mérleg így is pozitív lett. A csökkenés 2024 végéhez képest viszont jóval nagyobb.","shortLead":"Az egy évvel korábbihoz képest visszaesett a szolgáltatásaink külkereskedelme az első negyedévben, de a mérleg így is...","id":"20250530_szolgaltatasok-kulkereskedelme-export-import-KSH-elso-negyedev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6053e17e-07ce-4cf8-b416-4ec6dddfc469.jpg","index":0,"item":"b8231c85-acac-49e2-a299-edad814f3323","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_szolgaltatasok-kulkereskedelme-export-import-KSH-elso-negyedev","timestamp":"2025. május. 30. 08:31","title":"Nagyon megrogyott a szállítási és az üzleti szolgáltatásaink exportja, csak a turizmus kozmetikázott valamit az összképen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Széltében-hosszában némileg nagyobb, s még prémiumosabb – így összegezhető a Mini legújabb, harmadik generációja, amely ma debütált a brit-német márka oxfordi törzsgyárában.
A kis prémiumjárgány néhány formai újítással továbbra is őrzi jellegzetes küllemét, de technikailag – a hajtáslánc, a felfüggesztés és a biztonság terén – megújult, már-már a nagy luxusmodellek megoldásait kínálja. A karosszéria pár centis méretnövekedésének főként az eddig hátul szorongó utasok örülhetnek. A háromajtós, négyszemélyes Mini hátsó fertályában nőtt a fej- és a lábtér, a csomagtartó pedig 51 literrel 211-re hasasodott.
Mini Cooper S
Mini
Ám az újdonságok sorában alighanem a motorválaszték vadonatúj fejlesztésű háromhengeresei tűnnek izgalmasnak. Közös jellemzőjük a TwinPower Turbo fantázianéven ismert technika. Vagyis mindegyik motort turbófeltöltővel és közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel szerelik, az erősebb benzinmotorokba pedig a BMW Valvetronic változó szelepvezérlését is beépítik. Mindez a számok nyelvén azt jelenti, hogy a 1,5 literes háromhengeres benzinmotor teljesítménye 136 lóerő, 7,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/óra sebességre, a végsebesség 210 km/óra, fogyasztása pedig 5 liter alatt marad száz kilométerenként. Ugyanez a háromhengeres, 1,5 literes dízel változatban 116 lóerős, csúcsnyomatéka 270 Nm, s gyári adatok szerint akár 3,5 liter gázolajjal is megelégszik száz kilométerenként. Aki viszont nem találja elég vérpezsdítőnek e teljesítményeket, ott van a Mini Cooper S négyhengeres benzinese: a 192 lovas, kétliteres –automata váltóval – 6,7 másodperc alatt katapultál 100-ra, és tud száguldani óránként 235 kilométeres sebességgel is.
Mini Cooper S
Mini
A márka propagandája szerint maradt a gokartos vezetési élmény, de azt tovább fokozták egy sor kényelmi kütyűvel. Így például a manuális váltóhoz egy olyan innovatív érzékelő tartozik, amely minden egyes fokozatváltás közben az éppen aktuális fordulatszámon tartja a motort, tovább növelve a dinamikus vezetési stílust. A kisautóban extraként első ízben lesz rendelhető az állítható keménységű lengéscsillapítás: a vezető saját belátása szerint egy kapcsoló segítségével választhat a keményebb futómű-beállítás és a lágyabb, hosszabb utakra való komfortosabb csillapítás között. Mindemellett a brit kisautó kategóriájában először alkalmaz egy sor, eddig csak a nagyobb prémiummodellekben elérhető vezetéstámogató elektronikus rendszert. Ilyen a sebesség- és a távolságtartó automatika, amely a szélvédő mögé épített kamera segítségével folyamatosan pásztázza a kocsi előtti forgalmat. Ennek révén 30-140 km/óra sebességtartományban tartja az előre beállított sebességet és távolságot az előtte haladó jármű mögött. A hagyományos radar-alapú technikáktól eltérően a rendszer érzékeli a sávokban cikázó autókat és az esetlegesen forgalmi akadályt képező járműveket is, majd figyelmezteti a sofőrt a lehetséges veszélyekre.
Mini Cooper S
Mini
Nem kevésbé újszerű szerelvény a Mini head-up kijelzője, amely az eddig megszokott szélvédő helyett a sofőr látómezejében egy, a műszerfal tetején kinyíló kijelzőre vetíti a legfontosabb közlekedési információkat. Sőt, a sebességkorlátozás és az előzési tilalom szimbólumai mellett többek között még a navigáció jeleit is megjeleníti, feleslegessé téve a „navi” eddig megszokott hangutasításos funkcióját. Az ütközésre figyelmeztető és az automata-parkolást segítő rendszerek mellett rendelhető fényszóró asszisztens is. E berendezés éjszaka, 50 km/óra sebesség felett 1000 méteres távolságból érzékeli a szemből érkező járművek világítását, 500 méterre pedig az előtte haladók fényeit. Szolgáltatásai közé tartozik, hogy automatikusan lekapcsolja a távolsági fényszórót tompítottra, majd ha már lehet, vissza is váltja.
Mini Cooper S
Mini
A Mini harmadik nemzedékének mai bemutatóját a kisautó megálmodójának, Alec Issigonis születésnapjának 107-ik évfordulójára időzítették. A legendák szerint a zseniális brit autómérnök még az ötvenes években egy ebéd közben, szalvétára felskiccelve magyarázta főnökeinek merészen újszerű négykerekű tervét. Ennek alapján 1959-ben gördült le az ős Mini – fronthajtású és keresztben álló motorral, négy sarokba kitolt kerekekkel, amelyet úgy aposztrofáltak, hogy belül nagyobb, mint kívül, s a konstrukció a mai napig is alapként szolgál a kompakt kategóriák számára. Sir Alec azonban aligha gondolhatta, hogy a dicsőséges brit nemzeti autóipar összeomlása után, a márka BMW tulajdonba kerül, s az egykori népautóból prémiumos résmodell válik. Nemrégiben a Miniért felelős BMW főnök, Peter Schwarzenbauer az Automotive News Europe szaklapnak nyilatkozva többek között elmondta, hogy a már eddig is hétféle karosszériaváltozatban gyártott Mini modellválasztéka tíztagúra bővülhet, lesz majd elektromos és konnektoros hibrid is. Ám a harmadik generáció stratégiai fontossága alighanem túlnyúlik a márkán. A tervek arról is szólnak, hogy a BMW várhatóan 2017-ben megjelenő belépő modellje (UKV – Unter Klasse) osztozik majd a Mini elsőkerék-meghajtásos platformjával. Az 1-es BMW már-már földrengésszerű változásként is felfogható: ez lesz a bajor luxusgyártó első fronthajtásos típusa, azzal a nagyratörő céllal, hogy a sikeres 3-as Audi és a kecskeméti CLA Mercedes típusokkal felvegye a versenyt.
Mindez azonban távolról sem csökkenti a Mini szerepét, elvégre a tavalyi 301 ezer darabos rekordeladások után az anyacég az idén is csúcsévre számít. A mostani harmadik generáció innovációitól ugyanakkor azt remélik, azok elegendőek a lépéselőny megtartáshoz mindenek előtt az A 1-es Audival, a retrós Fiat 500-assal vagy a Citroen DS3-al szemben.
Mini Cooper S
Mini
Az új Mini jövő tavasszal kerül majd az európai vevőkhöz. Magyarországi áráról még nincs információ, de annyi bizonyos, hogy nem lesz olcsó, elvégre a piacon lévő sorozat is 4,79 millió forinttól startol, s a Mini Paceman John Cooper Works kivitelben simán felszaladhat 10 millió fölé.