Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"96fb3efd-6ccb-4274-9e86-9ce09fe154e2","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Életünk egyik legnagyobb tabuja a szexualitás – és ha annak zavarairól van szó, jellemzően még súlyosabb tagadásba burkolódzunk. Így az esetek túlnyomó többségében a probléma orvoslása, gyógyítása is elmarad, helyette inkább büszkén szenvedünk múlni nem akaró panaszainktól. Sokan csak akkor kérnek segítséget, amikor a helyzet szinte már visszafordíthatatlan. Különösen a férfiak hajlamosak inkább a végsőkig szenvedni, mintsem hogy orvoshoz forduljanak. ","shortLead":"Életünk egyik legnagyobb tabuja a szexualitás – és ha annak zavarairól van szó, jellemzően még súlyosabb tagadásba...","id":"20250430_Szexualis-zavarok-ferfiak-prosztata-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96fb3efd-6ccb-4274-9e86-9ce09fe154e2.jpg","index":0,"item":"eee11d5f-ae21-4e22-a402-d9e4f864e9ad","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250430_Szexualis-zavarok-ferfiak-prosztata-proxelan","timestamp":"2025. április. 30. 07:30","title":"Szexuális zavarok: amiről nem beszélünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"4fd7a331-63de-4e5d-910a-1c7510ba0ee5","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Fehér Ház enyhít az importalkatrészek vámjain, illetve finomítják a rendszert.","shortLead":"A Fehér Ház enyhít az importalkatrészek vámjain, illetve finomítják a rendszert.","id":"20250429_Trump-rajott-enyhiteni-kellene-az-autovamokon-hogy-ne-rakodjanak-vamokra-vamokra-vamokra-vamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fd7a331-63de-4e5d-910a-1c7510ba0ee5.jpg","index":0,"item":"e0aca99e-c591-46ec-9f78-559c1fcdcd34","keywords":null,"link":"/kkv/20250429_Trump-rajott-enyhiteni-kellene-az-autovamokon-hogy-ne-rakodjanak-vamokra-vamokra-vamokra-vamok","timestamp":"2025. április. 29. 07:56","title":"Trump rájött, szerelni kellene az autóvámokon, hogy ne rakódjanak vámokra vámok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44097af0-f76f-426c-b235-d010e06ac4a9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kérdés sokkal bonyolultabb annál, mint hogy meg lehet-e tanítani egy gorillának a jelnyelv jeleit.","shortLead":"A kérdés sokkal bonyolultabb annál, mint hogy meg lehet-e tanítani egy gorillának a jelnyelv jeleit.","id":"20250430_ertik-e-az-allatok-az-emberi-nyelvet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44097af0-f76f-426c-b235-d010e06ac4a9.jpg","index":0,"item":"001d95ee-a9d7-472c-b8c4-9e1ae3e2782f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250430_ertik-e-az-allatok-az-emberi-nyelvet","timestamp":"2025. április. 30. 07:01","title":"Értik-e az állatok az emberi nyelvet?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f69ff58-f595-42ec-92f1-75c4026486ea","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mintha rutinból tennének a közlekedési szabályokra és a gyalogosok biztonságára.","shortLead":"Mintha rutinból tennének a közlekedési szabályokra és a gyalogosok biztonságára.","id":"20250430_nem-szamit-a-piros-lampa-az-Ulloi-uton-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f69ff58-f595-42ec-92f1-75c4026486ea.jpg","index":0,"item":"e48b0f39-ab08-4004-95df-6623d2ffd43f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250430_nem-szamit-a-piros-lampa-az-Ulloi-uton-video","timestamp":"2025. április. 30. 09:55","title":"Mintha ott sem lenne, úgy mennek át a piros lámpán az autósok az Üllői úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"392630c9-cadb-4705-9be6-290d98a8e5f5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az M4-es autóút közelében található hulladéktelep kapott lángra.","shortLead":"Az M4-es autóút közelében található hulladéktelep kapott lángra.","id":"20250429_ketezer-negyzetmeter-szemet-tuz-cegled","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/392630c9-cadb-4705-9be6-290d98a8e5f5.jpg","index":0,"item":"5870d461-9081-4a29-8efa-6bf3d05cf55a","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_ketezer-negyzetmeter-szemet-tuz-cegled","timestamp":"2025. április. 29. 10:41","title":"Kétezer négyzetméteren lángol a szemét Cegléd mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b06351c2-f5fc-43a2-9353-0c4a05de9424","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A Rómába érkező bíborosokat a Szent Márta-házban szállásolják el, ahol a pápa haláláig lakott.","shortLead":"A Rómába érkező bíborosokat a Szent Márta-házban szállásolják el, ahol a pápa haláláig lakott.","id":"20250429_konklave-vatikan-biborosok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b06351c2-f5fc-43a2-9353-0c4a05de9424.jpg","index":0,"item":"a618e719-3566-4006-bf20-aaecbd8d7f6a","keywords":null,"link":"/elet/20250429_konklave-vatikan-biborosok","timestamp":"2025. április. 29. 18:53","title":"Két bíboros egészségi okokból nem vesz részt a konklávén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb8cd305-965f-451a-bb9d-062e7c082f71","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Idén lesz negyvenéves minden idők egyik legjobb időutazós filmje, a Vissza a jövőbe. Mindhárom Back to the Future-filmet Bob Gale írta Robert Zemeckis rendezővel közösen. Az Oscarra jelölt forgatókönyvíróval Steven Spielberg támogatásáról, a stúdióvezető által javasolt cím sorsáról, a Disney-t felháborító „vérfertőző” jelenetről és a negyedik rész esélyeiről is beszélgettünk.","shortLead":"Idén lesz negyvenéves minden idők egyik legjobb időutazós filmje, a Vissza a jövőbe. Mindhárom Back to the...","id":"20250429_Bob-Gale-interju-Vissza-a-jovobe-Robert-Zemeckis-Michael-J-Fox-spielberg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb8cd305-965f-451a-bb9d-062e7c082f71.jpg","index":0,"item":"af1e2adc-59c1-4c68-b9e4-21a47a470bcc","keywords":null,"link":"/360/20250429_Bob-Gale-interju-Vissza-a-jovobe-Robert-Zemeckis-Michael-J-Fox-spielberg","timestamp":"2025. április. 29. 19:30","title":"„A szex és a Vissza a jövőbe nem fér össze” – interjú a 40 éves trilógia írójával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4701977f-9cf7-4c26-afc9-5adcd3f82a1c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A miniszterelnök haját a Szakma Sztár Fesztiválon igazította meg a mesterfodrász.","shortLead":"A miniszterelnök haját a Szakma Sztár Fesztiválon igazította meg a mesterfodrász.","id":"20250430_orban-viktor-hajas-laszlo-frizura-igazitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4701977f-9cf7-4c26-afc9-5adcd3f82a1c.jpg","index":0,"item":"e9cba2bd-25d9-4432-aa71-60ff253f4b08","keywords":null,"link":"/elet/20250430_orban-viktor-hajas-laszlo-frizura-igazitas","timestamp":"2025. április. 30. 09:01","title":"Orbán Viktor beült Hajas Lászlóhoz egy tavaszi frizurafrissítésre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Még kicsit megráncosodni sem volt ideje az alig három éve megjelent sorozatnak, máris új arcot kapott a V60-as család. A középkategóriás kombik közt mára rég nem csak a praktikum számít, egy ilyen autó is legyen izgalmas. A Volvo V60 D5 AWD Polestar pont ilyen.
Egy autógyártó szempontjából mindenképpen jól indul az a teszt, amikor a két és fél éves gyerek a bölcsiből kilépve elkiáltja magát, hogy aszta, de szép autó. Mindezt úgy, hogy akkor még nem is tudja, hogy ezzel furikázik majd egy hétig. Igen ez a Volvo sem az a hatalmas doboz már, amelyekért leginkább az apukák voltak oda a családból. Az átrajzolt V60-as, amelynél lényegében összefésülték a modellkínálat megjelenését – eltűntek a külön álló lámpatestek – összességében mégis konzervatívabb talán elődjénél.
A tesztre kapott V60 D5 AWD Polestar azonban valamitől különleges. Amolyan volvósan, de mégis egyedi. Egy márka talán nem is jelezhetné szerényebben, hogy modelljének teljesítménynövelt darabjával van dolgunk. Na, jó a dupla króm kipufogó végek gyanúsak, de ezen kívül tényleg semmi, csak egy apró kék négyzet alakú műanyag matrica a kocsi hátfalán a felirattal: Polestar.
Mindezzel összhangban egy igazi volvós sem jelezheti finomabban, amikor egy okoskodó autótudorral összeakad, hogy nem akármilyen Volvója van. Csak hátrasétálnak a kocsi mögé, a tulaj megkopogtatja a körmével a kis kék négyzetet: tudod-e barátom mi ez?
Ilyenkor két eset lehetséges, vagyis inkább egy. A másiknak fogalma sem lesz mi az a Polestar. Ekkor pedig lehet hengerelni és előadni, hogy mivel is találkozott a szerencsés érdeklődő. A Polestar változat ugyanis egy jó kis gyári chiptuningot takar. Ha nagyon egyszerűsítünk, ez olyan a Volvónak, mint a BMW-nek az „M” vagy az „AMG”a Mercinek illetve az Audinak az „RS” vagyis a „performance” modell.
A normál 2.4 literes öthengeres dízel 215 lóerős teljesítményét és 470 Nm-es nyomatékát emelte meg a gyáris sportrészleg 230 lóerőre és a már-már igazi izomautók magasságába tartozó 470 Nm-re. Az öthengeres motor hangja pedig tényleg olyan, mint, amikor a klasszikus felállású, négytagú rock zenekar kap még egy hangszerest. Kiteljesedik a hangzás.
Azt pedig külön meg kell jegyezni, hogy ez az utolsó sorozat a Volvónál az öthengeresekből. Jönnek a turbós négyhengeresek, amelyekkel két év alatt kipucolja öt és hat hengereseit a Volvo, ezt a motort például egy kétliteres váltja majd, ugyan ennyi lóerővel és 20 százalékkal kisebb fogyasztással.
D.P.
Ha valamit nagyon éreznek a skandinávok zsigerileg, az az ergonómia, hogyan kell valamit kifinomultan berendezni. Az ülések, a színek és a formák. Itt semmi sem csillog, tükröződik vissza a szélvédőről. A középkonzol kivékonyított lapja nagyon szép, az aluhatású műanyagelemek, azon kívül, hogy nem valóban alumíniumból készültek, kifinomultak. Talán a kezelőszervek kívánnak egy kicsit több odafigyelést, mint egy átlag német prémiumautóban. A jobb oldali tekerőgombbal lehet mindent irányítani, amit manapság inkább a könyöklőhöz közel a kardánboxra szoktak helyezni, így még kevésbé kell a tekintetünket levenni az útról. A prémium „apróságok” mint a kormánykerékfűtés, a jó erős ülésfűtés, vagy a műszerfalra irányított befúvó, amely megakadályozza, hogy esetleg párásodjon elismerésre méltó. Éppen ezért, kissé meglepő a közel 17 millió forintos autóban a manuális ülésállítás.
Érdekes az is, hogy pont a csomagtartója nem túl méretes a V60-nak, bár ebben is van némi volvós tradíció. A svéd márka modelljei nem idomulnak a német prémium hármas méretsztenderdjéhez. Vagy lefele, vagy felfele kilógnak abból: a V60 egy negyed számmal kisebb. A csomagtere például 430 literes, amely a kategóriában elvárt 500 liternél azért jóval csekélyebb. A 4,63 méter hosszú kocsiban még a támlák döntésével sem lesz nagyobb a hátsóhely 1250 liternél. Amúgy a V60 családi kombiként a hátsó sorban is tágas és a jellegzetes probléma sem adódik, hogy a gyerekek az ülésből koszolják a háttámlát. Ami a felnőtteknél fontos, a fejtér is kifogástalan. A támlák a szokásoktól eltérően 40/20/40-arányban dönthetőek, így például sílécet kényelmesebb szállítani, hogy a két szélső ülés teljes érékű marad.
Az összkerekesség egy ilyen sportos kombinak egyenesen főnyeremény. A Kakucs-ringi pálya szűk fordulóiban éppen elkönnyülne egy kicsit a hátulja, ilyenkor azonnal lép a dinamikus menetstabilizáló rendszer és Haldex-kuplungos összkerékhajtás és visszasimítja a kívánt nyomvonalra a járművet. A kocsi 470 Nm-es nyomatékából adódó dinamikája is szépen kijön, bár nem kezd üvölteni a motor és talán az egész sportosság érzet lehetne színpadiasabb. A papíron 7,5 másodperces 100-as sprint biztos teljesül, de az érzet lehetne lehengerlőbb.
Képgaléria.
D.P.
A Volvo estében a biztonsági rendszerek is említést kívánnak. A svédek mindig is az Euro NCAP öt csillagát célozták meg, lehetőség szerint felülről érintve a maximumot. A V60-ban alap a CitySafe rendszer, amely tartalmazza csak az adaptív tempomatot is, amelyet most csak dugóban araszolásra próbálgattuk. Beállítva 50-es tempóig és a követési távolságot a legkisebbre véve, szépen követi a forgalom többi résztvevőjét a kocsi, anélkül, hogy bármit kéne csinálnunk. Igaz, kicsit megtévesztően messze áll meg az előttünk haladótól és a fékezés is talán szokatlan módon, szakaszosan történik, amely a mögöttünk haladónak furcsa lehet.
A Volvo V60 Polestar ára az, ami korántsem a szerénységével ragadja meg szintén a figyelmet. A 16,6 millió forintos ár miatt a gyártó nem számíthat sorban állásra, de szerencséjére olyanok mindig akadnak, akik ha belebolondulnak az öthengeres motorba, az összkerékhajtásba és a kis plaszik lap mögött rejlő csillogó sarki fénybe, azt meg is tudják fizetni.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
A testület szerint a bíróságok helyesen ítélték meg, hogy az Elk*rtuk című film nem sértette meg a Medián közvéleménykutató vezetőjének jogait, panaszát ezért elutasították.