Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5be7a7f6-f64e-4711-b602-63885d18e1ee","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A tolvajok a meglopott cégtulajdonosnak kínálták a portékát, aki hamar gyanút fogott és értesítette a rendőrséget. ","shortLead":"A tolvajok a meglopott cégtulajdonosnak kínálták a portékát, aki hamar gyanút fogott és értesítette a rendőrséget. ","id":"20250523_dio-tolvaj-nemet-rendorseg-hamburg-tonna-kontener","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5be7a7f6-f64e-4711-b602-63885d18e1ee.jpg","index":0,"item":"d301fa2e-8241-4b80-a78c-812e4bfb5abc","keywords":null,"link":"/elet/20250523_dio-tolvaj-nemet-rendorseg-hamburg-tonna-kontener","timestamp":"2025. május. 23. 21:12","title":"Több tonna diót lopott el egy német banda, ám egy amatőr hiba miatt nem sikerült pénzzé tenniük a zsákmányt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07cd82b7-cc1f-42bd-b934-b7e4cf0908c9","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Deadpoollal már bizonyította, hogy a korhatár nem zárja ki a kasszasikert. ","shortLead":"A Deadpoollal már bizonyította, hogy a korhatár nem zárja ki a kasszasikert. ","id":"20250524_Ryan-Reynolds-meggyozne-a-Disney-t-hogy-csinaljanak-vegre-egy-korhataros-Star-Wars-filmet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07cd82b7-cc1f-42bd-b934-b7e4cf0908c9.jpg","index":0,"item":"4a5ab28e-0658-4ccb-8480-6e3b3c7365d2","keywords":null,"link":"/kultura/20250524_Ryan-Reynolds-meggyozne-a-Disney-t-hogy-csinaljanak-vegre-egy-korhataros-Star-Wars-filmet","timestamp":"2025. május. 24. 17:15","title":"Ryan Reynolds meggyőzné a Disney-t, hogy csináljanak végre egy korhatáros Star Wars-filmet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d55dbe7b-eefd-4972-8c6a-51bd299fcfe9","c_author":"Bálint Dávid","category":"360","description":"Az idei súlyos fagyok miatt újra felmerült: vajon lábon lőtte magát a magyar kajszibarack-termesztés, amikor a korai, piacos mediterrán fajtákhoz fordult a magyar klasszikusok helyett? A klímaváltozás a legnagyobb gond a hazai gyümölcsösöknél vagy máshol kell keresni a baj forrását?","shortLead":"Az idei súlyos fagyok miatt újra felmerült: vajon lábon lőtte magát a magyar kajszibarack-termesztés, amikor a korai...","id":"20250524_fagykar-fagyturo-barack-gyumocs-gyumolcsfa-kerteszet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d55dbe7b-eefd-4972-8c6a-51bd299fcfe9.jpg","index":0,"item":"3195f7f2-0c14-452a-9706-c90c621cf46b","keywords":null,"link":"/360/20250524_fagykar-fagyturo-barack-gyumocs-gyumolcsfa-kerteszet","timestamp":"2025. május. 24. 10:00","title":"Itt az ideje pisztáciára cserélni a kajszit a kertben? És tényleg íztelenebbek a mostani gyümölcsök?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40cb6bc1-4975-4c74-a893-1715935727f9","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Titan: Az OceanGate-katasztrófa eddig még nyilvánosságra nem hozott felvételekkel próbálja megvilágítani a tragédiához vezető okokat, és betekintést nyújt az OceanGate vezérigazgatója, Stockton Rush elméjébe is.","shortLead":"A Titan: Az OceanGate-katasztrófa eddig még nyilvánosságra nem hozott felvételekkel próbálja megvilágítani...","id":"20250523_elozetes-titan-katasztrofa-netflix-dokumentumfilm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40cb6bc1-4975-4c74-a893-1715935727f9.jpg","index":0,"item":"b7a5ce55-d89a-4d31-8b9f-635e83917170","keywords":null,"link":"/kultura/20250523_elozetes-titan-katasztrofa-netflix-dokumentumfilm","timestamp":"2025. május. 23. 17:38","title":"Kijött az előzetes a Titan katasztrófájáról készült Netflix-dokumentumfilmhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ba5c387-e14e-49a3-a258-ecea8a3c23e0","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"A HVG-nek és Der Standard osztrák napilapnak sikerült kiderítenie, hogy Klimt Afrikai herceg című, a bécsi Wienerroither & Kohlbacher Galéria által 15 millió euróért kínált a festménye Magyarországról került ki, méghozzá a magyar hatóságok megtévesztésével. Kérdés, van-e esély visszaszerezni? ","shortLead":"A HVG-nek és Der Standard osztrák napilapnak sikerült kiderítenie, hogy Klimt Afrikai herceg című, a bécsi...","id":"20250523_der-standard-hvg-gustav-klimt-afrikai-herceg-budapest-becs-wienerroither-kohlbacher-galeria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ba5c387-e14e-49a3-a258-ecea8a3c23e0.jpg","index":0,"item":"2a960662-f435-4b71-8890-b1b0df0e3393","keywords":null,"link":"/360/20250523_der-standard-hvg-gustav-klimt-afrikai-herceg-budapest-becs-wienerroither-kohlbacher-galeria","timestamp":"2025. május. 23. 15:22","title":"Hogyan találták meg és hogyan veszítette el Magyarország a fekete férfit ábrázoló Gustav Klimt-képet?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa701ffd-575a-4afc-a1c4-98515e80807c","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A Fehérvár a Debrecentől kapott ki, amely győzelmével megőrizte élvonalbeli tagságát.","shortLead":"A Fehérvár a Debrecentől kapott ki, amely győzelmével megőrizte élvonalbeli tagságát.","id":"20250524_labdarugas-fehervar-debrecen-kieses-garancsi-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa701ffd-575a-4afc-a1c4-98515e80807c.jpg","index":0,"item":"f7c3d643-e108-456d-a6dd-97e830869907","keywords":null,"link":"/sport/20250524_labdarugas-fehervar-debrecen-kieses-garancsi-istvan","timestamp":"2025. május. 24. 19:59","title":"Kiesett Garancsi István csapata az NB I-ből, a szurkolók levetették a mezt a játékosokkal – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15ed11b0-b018-412e-9493-249a17d11afe","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A főváros VII. kerületében ütöttek rajta a rendőrök a kristállyal kereskedő férfiakra.","shortLead":"A főváros VII. kerületében ütöttek rajta a rendőrök a kristállyal kereskedő férfiakra.","id":"20250523_Ratortek-a-zsaruk-az-ajtot-a-drogdilerekre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15ed11b0-b018-412e-9493-249a17d11afe.jpg","index":0,"item":"0cc4d60b-5395-4f5b-8e44-36fe4594b606","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_Ratortek-a-zsaruk-az-ajtot-a-drogdilerekre","timestamp":"2025. május. 23. 10:10","title":"Rátörték a zsaruk az ajtót a drogdílerekre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40abe512-9f05-499d-a589-6db8f5b192e8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már tavaly megígérte a Google, hogy 2025-ben elindulhat a Project Starline, azaz a keresőóriás különleges videohívás technológiája. Úgy tűnik, az ígéret teljesül, sőt, új néven és a korábbinál fejlettebb változatban jelenik meg a 3D-s videóhívás.","shortLead":"Már tavaly megígérte a Google, hogy 2025-ben elindulhat a Project Starline, azaz a keresőóriás különleges videohívás...","id":"20250524_elindul-google-beam-vidoehivas-project-starline","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40abe512-9f05-499d-a589-6db8f5b192e8.jpg","index":0,"item":"84d06d4b-26af-4103-8b34-e17588b1051d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250524_elindul-google-beam-vidoehivas-project-starline","timestamp":"2025. május. 24. 18:03","title":"Elindul a Google „varázsablaka”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Még kicsit megráncosodni sem volt ideje az alig három éve megjelent sorozatnak, máris új arcot kapott a V60-as család. A középkategóriás kombik közt mára rég nem csak a praktikum számít, egy ilyen autó is legyen izgalmas. A Volvo V60 D5 AWD Polestar pont ilyen.
Egy autógyártó szempontjából mindenképpen jól indul az a teszt, amikor a két és fél éves gyerek a bölcsiből kilépve elkiáltja magát, hogy aszta, de szép autó. Mindezt úgy, hogy akkor még nem is tudja, hogy ezzel furikázik majd egy hétig. Igen ez a Volvo sem az a hatalmas doboz már, amelyekért leginkább az apukák voltak oda a családból. Az átrajzolt V60-as, amelynél lényegében összefésülték a modellkínálat megjelenését – eltűntek a külön álló lámpatestek – összességében mégis konzervatívabb talán elődjénél.
A tesztre kapott V60 D5 AWD Polestar azonban valamitől különleges. Amolyan volvósan, de mégis egyedi. Egy márka talán nem is jelezhetné szerényebben, hogy modelljének teljesítménynövelt darabjával van dolgunk. Na, jó a dupla króm kipufogó végek gyanúsak, de ezen kívül tényleg semmi, csak egy apró kék négyzet alakú műanyag matrica a kocsi hátfalán a felirattal: Polestar.
Mindezzel összhangban egy igazi volvós sem jelezheti finomabban, amikor egy okoskodó autótudorral összeakad, hogy nem akármilyen Volvója van. Csak hátrasétálnak a kocsi mögé, a tulaj megkopogtatja a körmével a kis kék négyzetet: tudod-e barátom mi ez?
Ilyenkor két eset lehetséges, vagyis inkább egy. A másiknak fogalma sem lesz mi az a Polestar. Ekkor pedig lehet hengerelni és előadni, hogy mivel is találkozott a szerencsés érdeklődő. A Polestar változat ugyanis egy jó kis gyári chiptuningot takar. Ha nagyon egyszerűsítünk, ez olyan a Volvónak, mint a BMW-nek az „M” vagy az „AMG”a Mercinek illetve az Audinak az „RS” vagyis a „performance” modell.
A normál 2.4 literes öthengeres dízel 215 lóerős teljesítményét és 470 Nm-es nyomatékát emelte meg a gyáris sportrészleg 230 lóerőre és a már-már igazi izomautók magasságába tartozó 470 Nm-re. Az öthengeres motor hangja pedig tényleg olyan, mint, amikor a klasszikus felállású, négytagú rock zenekar kap még egy hangszerest. Kiteljesedik a hangzás.
Azt pedig külön meg kell jegyezni, hogy ez az utolsó sorozat a Volvónál az öthengeresekből. Jönnek a turbós négyhengeresek, amelyekkel két év alatt kipucolja öt és hat hengereseit a Volvo, ezt a motort például egy kétliteres váltja majd, ugyan ennyi lóerővel és 20 százalékkal kisebb fogyasztással.
D.P.
Ha valamit nagyon éreznek a skandinávok zsigerileg, az az ergonómia, hogyan kell valamit kifinomultan berendezni. Az ülések, a színek és a formák. Itt semmi sem csillog, tükröződik vissza a szélvédőről. A középkonzol kivékonyított lapja nagyon szép, az aluhatású műanyagelemek, azon kívül, hogy nem valóban alumíniumból készültek, kifinomultak. Talán a kezelőszervek kívánnak egy kicsit több odafigyelést, mint egy átlag német prémiumautóban. A jobb oldali tekerőgombbal lehet mindent irányítani, amit manapság inkább a könyöklőhöz közel a kardánboxra szoktak helyezni, így még kevésbé kell a tekintetünket levenni az útról. A prémium „apróságok” mint a kormánykerékfűtés, a jó erős ülésfűtés, vagy a műszerfalra irányított befúvó, amely megakadályozza, hogy esetleg párásodjon elismerésre méltó. Éppen ezért, kissé meglepő a közel 17 millió forintos autóban a manuális ülésállítás.
Érdekes az is, hogy pont a csomagtartója nem túl méretes a V60-nak, bár ebben is van némi volvós tradíció. A svéd márka modelljei nem idomulnak a német prémium hármas méretsztenderdjéhez. Vagy lefele, vagy felfele kilógnak abból: a V60 egy negyed számmal kisebb. A csomagtere például 430 literes, amely a kategóriában elvárt 500 liternél azért jóval csekélyebb. A 4,63 méter hosszú kocsiban még a támlák döntésével sem lesz nagyobb a hátsóhely 1250 liternél. Amúgy a V60 családi kombiként a hátsó sorban is tágas és a jellegzetes probléma sem adódik, hogy a gyerekek az ülésből koszolják a háttámlát. Ami a felnőtteknél fontos, a fejtér is kifogástalan. A támlák a szokásoktól eltérően 40/20/40-arányban dönthetőek, így például sílécet kényelmesebb szállítani, hogy a két szélső ülés teljes érékű marad.
Az összkerekesség egy ilyen sportos kombinak egyenesen főnyeremény. A Kakucs-ringi pálya szűk fordulóiban éppen elkönnyülne egy kicsit a hátulja, ilyenkor azonnal lép a dinamikus menetstabilizáló rendszer és Haldex-kuplungos összkerékhajtás és visszasimítja a kívánt nyomvonalra a járművet. A kocsi 470 Nm-es nyomatékából adódó dinamikája is szépen kijön, bár nem kezd üvölteni a motor és talán az egész sportosság érzet lehetne színpadiasabb. A papíron 7,5 másodperces 100-as sprint biztos teljesül, de az érzet lehetne lehengerlőbb.
Képgaléria.
D.P.
A Volvo estében a biztonsági rendszerek is említést kívánnak. A svédek mindig is az Euro NCAP öt csillagát célozták meg, lehetőség szerint felülről érintve a maximumot. A V60-ban alap a CitySafe rendszer, amely tartalmazza csak az adaptív tempomatot is, amelyet most csak dugóban araszolásra próbálgattuk. Beállítva 50-es tempóig és a követési távolságot a legkisebbre véve, szépen követi a forgalom többi résztvevőjét a kocsi, anélkül, hogy bármit kéne csinálnunk. Igaz, kicsit megtévesztően messze áll meg az előttünk haladótól és a fékezés is talán szokatlan módon, szakaszosan történik, amely a mögöttünk haladónak furcsa lehet.
A Volvo V60 Polestar ára az, ami korántsem a szerénységével ragadja meg szintén a figyelmet. A 16,6 millió forintos ár miatt a gyártó nem számíthat sorban állásra, de szerencséjére olyanok mindig akadnak, akik ha belebolondulnak az öthengeres motorba, az összkerékhajtásba és a kis plaszik lap mögött rejlő csillogó sarki fénybe, azt meg is tudják fizetni.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.