Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"73f574f8-adac-4a52-9722-ad47ce003e78","c_author":"Hamvay Péter","category":"itthon","description":"A MOME rektora mégis kinevezi a három tudásközpont vezetőjét, amit korábban elutasított – értesült a HVG. A tiltakozó diákok, vagyis a MOME Front performansszal készül, és nem elégszik meg a rektor lépésével. A maga ellen bizalmatlansági szavazást kérő Koós Pál rektor szenátus által támogatott vetélytársa törvényességi eljárást kezdeményezett.","shortLead":"A MOME rektora mégis kinevezi a három tudásközpont vezetőjét, amit korábban elutasított – értesült a HVG. A tiltakozó...","id":"20250211_Kemenyen-kuzd-a-MOME-rektora-ma-delutan-eldol-hogy-forradalom-lesz-e-az-egyetemen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73f574f8-adac-4a52-9722-ad47ce003e78.jpg","index":0,"item":"e28df0ee-d47b-44f0-a79d-282feea6b79b","keywords":null,"link":"/itthon/20250211_Kemenyen-kuzd-a-MOME-rektora-ma-delutan-eldol-hogy-forradalom-lesz-e-az-egyetemen","timestamp":"2025. február. 11. 10:43","title":"Keményen küzd a MOME rektora, délután eldől, hogy lesz-e forradalom az egyetemen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6496a4a-3efc-466c-beb3-e743a061e8cf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ez nem egypárti uralom, de nem is demokrácia.","shortLead":"Ez nem egypárti uralom, de nem is demokrácia.","id":"20250211_Steven-Levitsky-harvardi-professzor-uj-tekintelyelvuseg-USA-Trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6496a4a-3efc-466c-beb3-e743a061e8cf.jpg","index":0,"item":"66e6e384-f27c-47f7-888f-cad1864f73c4","keywords":null,"link":"/360/20250211_Steven-Levitsky-harvardi-professzor-uj-tekintelyelvuseg-USA-Trump","timestamp":"2025. február. 11. 15:53","title":"Steven Levitsky harvardi professzor: Alakul az új tekintélyelvűség Amerikában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"768398fc-4455-43d0-9e96-9c4ba05d46d6","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A mozikban kapható pattogatott kukorica titka javarészt a különleges összetevőkben rejlik, de az élményt pszichológiai tényezők is befolyásolhatják. A popcornevés furcsa módon még a film előtt látott reklámok befogadására is hatással van. ","shortLead":"A mozikban kapható pattogatott kukorica titka javarészt a különleges összetevőkben rejlik, de az élményt pszichológiai...","id":"20250211_miert-finomabb-a-mozis-popcorn-mint-a-hazi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/768398fc-4455-43d0-9e96-9c4ba05d46d6.jpg","index":0,"item":"77aecc56-5c8e-47fa-b30d-b06a9ff939c8","keywords":null,"link":"/elet/20250211_miert-finomabb-a-mozis-popcorn-mint-a-hazi","timestamp":"2025. február. 11. 05:01","title":"Miért finomabb a mozis popcorn, mint a házi?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9a31393-85d9-4a2d-a2d7-89df4b9c5009","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Sűrű héten van túl a MOME, és a folyamat még nem ért véget, ugyanis hamarosan újra át kell esniük a rektorválasztáson.","shortLead":"Sűrű héten van túl a MOME, és a folyamat még nem ért véget, ugyanis hamarosan újra át kell esniük a rektorválasztáson.","id":"20250211_MOME-rektor-tiltakozas-Koos-Pal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9a31393-85d9-4a2d-a2d7-89df4b9c5009.jpg","index":0,"item":"5edc152e-0644-4d8e-b218-e5e94bed4b18","keywords":null,"link":"/itthon/20250211_MOME-rektor-tiltakozas-Koos-Pal","timestamp":"2025. február. 11. 18:37","title":"Ideiglenesen visszakerül Kopek Gábor a MOME élére, miután elbukta a bizalmatlansági szavazást az egyetem rektora","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f65b8fc-92d0-470f-8d14-cf7cd839e258","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Románia már elhúzott a minimálbért tekintve, és ugyan Bulgária messzebb van tőlünk, mint mi Romániától, de lassacskán ledolgozza a hátrányt.","shortLead":"Románia már elhúzott a minimálbért tekintve, és ugyan Bulgária messzebb van tőlünk, mint mi Romániától, de lassacskán...","id":"20250210_lassu-a-minimalber-emelkedes-romania-elhuzott-bulgaria-kozeleg-eurostat-statisztika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f65b8fc-92d0-470f-8d14-cf7cd839e258.jpg","index":0,"item":"0103d4d9-a019-4edb-b70e-0a163c69b104","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250210_lassu-a-minimalber-emelkedes-romania-elhuzott-bulgaria-kozeleg-eurostat-statisztika","timestamp":"2025. február. 10. 15:20","title":"Olyan lassú ütemben nő a magyar minimálbér, hogy hamarosan Bulgária is a sarkunkra lép","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66c3d4ec-1f8c-4395-9b20-971500cdb85b","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Emmanuel Macron francia elnök X- és Instagram-fiókjában is megjelent egy videó, amivel kapcsolatban a követői először azt gondolták, hogy feltörték a profilokat.","shortLead":"Emmanuel Macron francia elnök X- és Instagram-fiókjában is megjelent egy videó, amivel kapcsolatban a követői először...","id":"20250209_emmanuel-macron-kamu-video-mesterseges-intelligencia-deepfake","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66c3d4ec-1f8c-4395-9b20-971500cdb85b.jpg","index":0,"item":"0ba54372-64b3-48e3-bb3f-f9902be745bf","keywords":null,"link":"/elet/20250209_emmanuel-macron-kamu-video-mesterseges-intelligencia-deepfake","timestamp":"2025. február. 09. 21:57","title":"Saját deepfake-videóival népszerűsíti Emmanuel Macron a párizsi MI-csúcsot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79db7061-f0cf-4ebf-a94d-76b331a37d10","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A külügyminiszter az „évszázad lehetőségéről” ír.","shortLead":"A külügyminiszter az „évszázad lehetőségéről” ír.","id":"20250210_szijjarto-peter-vasuti-kocsik-egyiptom-gyartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79db7061-f0cf-4ebf-a94d-76b331a37d10.jpg","index":0,"item":"d8cb7824-e7dd-447e-9d50-5ded3978abb4","keywords":null,"link":"/itthon/20250210_szijjarto-peter-vasuti-kocsik-egyiptom-gyartas","timestamp":"2025. február. 10. 09:57","title":"Szijjártó: Ezer már el is készült a vasúti kocsikból, amiket Egyiptomnak gyártunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"924debd2-b3c6-431a-9878-ba169c4b911a","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Sajóivánkáról vagy akár Szolnok felől kellene új nagyfeszültségű vezetéket kiépíteni. A térség képviselője a villamosenergia-ellátásért felelős miniszteri biztos, de egyelőre nem történt előrelépés az ügyben.","shortLead":"Sajóivánkáról vagy akár Szolnok felől kellene új nagyfeszültségű vezetéket kiépíteni. A térség képviselője...","id":"20250211_nincs-eleg-aram-ozdon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/924debd2-b3c6-431a-9878-ba169c4b911a.jpg","index":0,"item":"5689c329-60e4-4ad4-82ce-9e71e80734b0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250211_nincs-eleg-aram-ozdon","timestamp":"2025. február. 11. 11:58","title":"Nincs elég áram Ózdon, az ipartelep sem tud bővülni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Annak, aki ilyen karakterű autót keres, rendszerint mindennél fontosabb a márkaérték. Talán nem is az autóé, hanem a saját magáé. Elvégre a jómódot stílusosan kell tálalni, éreztetve, hogy a farzsebben nyugvó lapos pénztárca valójában "arany" hitelkártyát rejt. Ebben tökéletes partner a Mercedes-Benz C-Coupé.
Lassan tíz éve, hogy a Mercedes-Benz a jelenlegi főtervezőre, Gorden Wagenerre bízta az autók új dizájnvonalának kialakítását, ő pedig nagyon határozottan érvényesítette szemléletét, amely szerint a Mercedesek formájának meg kell ragadnia az emberek spontán figyelmét. Ez a nagyon dizájnközpontú szemlélet a csúcsmodellnél, az új S-osztálynál érvényesült először, mára pedig átível a márka valamennyi autójának külsején. Igaz, lassan minden stuttgarti modell az S-osztály kicsinyített másának tűnik. Ez pedig vélhetően inkább kedvére való a vásárlóközönségnek, mint sem.
A jelenlegi Mercedes-Benz C-osztályt bemutatkozása után nem sokkal kipróbáltuk szedánként, jó másfél éve kombiként is, és az egyik legjobb összbenyomást adta a tesztautóink között abban az évben. Most itt járt nálunk a C-osztály legutolsó darabja, a kupé is.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
Nem kétséges, minden autón képes segíteni a kétajtós, sportos karosszéria, ez adja ki legjobban az eredeti dizájnjegyeket. Nem véletlen, hogy a koncepcióautók is leginkább ilyen karosszériaformában készülnek. Az új Mercedes-Benz C250 Coupé C-Coupé ráadásul - szemben az elődgenerációval - nem egyszerűen a szedán változat két ajtóval, annál sokkal messzebb került tőle formailag.
Hosszában 95 milliméterrel, széltében pedig 40-nel nagyobb, ám 15 milliméterrel alacsonyabb is lett, mint az elődmodell volt. A hosszú motortér, a hosszú ajtók, a keret nélküli ablakok, a gyémántpelyhes hűtőmaszk, a jókora csillag és persze a jácint vörös metál szín nagyon erős jelenlétet ad a kocsinak. Ehhez jönnek az ötküllős felnik, a hatalmas féknyergek Mercedes-Benz felirattal, a finom krómlécek oldalt, valamint ott van a diffúzorköpeny hátul, a duplacsövű kipufogó, valamint a négyzetméternyi területű napfénytető.
A C-Coupé megadja azt az imázst, aminek bizonyos körökben a presztízsen túl biztosan van más számszerűsíthető értéke is. Ezzel az autóval a tulaj nem leparkol majd, hanem megérkezik, meg fogják nézni a kocsit és őt is. A személyes márkája is messzemenőkig kiszolgálva, ami sok minden más mellett egy prémium autó egyik legfontosabb feladata.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
A beltér csak azért érdemel kevesebb szót, mert lényegében testvére bármelyik másik C-osztályos modellnek, miközben a hely természetszerűleg szűkebb valamennyivel. Itt az extrák a kupéjellegből adódó finomságok, minthogy a sofőrtől igen távoli B-oszlopról a biztonsági övet előzékenyen „előre nyújtja” egy kis kar, hogy kényelmesebb legyen becsatolni magunkat.
Az oldaltámaszos sofőrülés jó mélyre ereszthető, a váltókar a kormány mellett van, az elektromos rögzítőfék gombja balra az ajtó mellett, hogy a hagyományokat említsük. Az újabbak közül a sokkal inkább vitatott tabletes infotainment-képernyő is megvan, ami itt 8,4 colos.
A hátsó helyek, amelyek jó mélyre vannak ültetve, kissé fapadosak, de a hátra kényszerülőknek a bejutás legalább látványos. A motorosan billenő, a fejtámlát behúzó első ülés szépen összecsomagolja magát, amíg bemászunk hátra, majd ugyanilyen szépen visszahajtogatja magát a sofőr számára programozott állásba. A csomagtér a 400 literes kapacitással a célközönség számára elegendő kell, hogy legyen, kiskádat és bébikompot ilyen autóba úgysem erőszakolnak bele. Itt a Burmester Surround-rendszer végerősítőjét kell cipelni a csomagtérben, amely 13 hangszórót és 530 Watt teljesítményt szolgál ki.
De nem csupa ilyen léha „haszontalanságból” áll a Coupé. Mivel esetünkben légrugós a futóműve, amellett, hogy az utazási komfort elsőrangú, a kasztnit gombnyomásra meg is lehet emeltetni 25 millimétert, ami élet- és fényezésmentő extra egy kicsit elhanyagoltabb útszakaszra tévedve.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
Amennyire letaglózó a kocsi megjelenése, annyira nem nyűgöz le a hajtáslánc. A motortérben hosszában elhelyezett, négyhengeres, 1991 köbcentis turbómotor teljesítménye 211 lóerő. A hétfokozatú automatával párosított egység 5500-as fordulaton adja le maximális teljesítményét, ami nem számít kiemelkedőnek ebben a kategóriában.
A leginkább használt Comfort módban már 1200-1500-as fordulatszámoknál pakolgatja felfelé a fokozatokat a váltó, és szépen gazdálkodik a 350 Nm-es nyomatékkal is, amely 4000-es fordulatszámnál éri el maximumát. Az ésszerű autózást egyébiránt igencsak alacsony fogyasztással hálálja meg a kupé, amely a teszt alakalmával 6,2 liter benzinnel beérte 100 kilométerenként.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
Nyilván a napi rutinban használt komfort menetálláson kívül a Sport+ mód igazán érdekes, ahol már-már jelentkezik valami agilitás abból, hogy egy hátsókerék-hajtású autóban ülünk. A Mercedesnél nincs lehetőség a váltó átbillentésével Sport-módba kapcsolni, náluk a középkonzolon kell apró billenőkapcsolóval operálni a menetmódok közt. Sport+ módban érdemes eljátszadozni a hétfokozatú automata képességeivel, amely mellé már egy kis kipufogózene is jár. A kormányzás tökéletesen direkt, miközben a terhelésváltásokra is kiszámíthatóan reagál. Stabil az autó, lehet jót élményautózni is vele. Érdekes módón beszűrődött viszont némi futómű zaj , illetve az alacsony profilú,18-as téli gumik révén folyamatosan hallatszott némi felesleges moraj.
A Mercedes-Benz biztonsági és asszisztens rendszereiről sokat értekeztünk már, hiszen a stuttgarti modellek egytől-egyig megkapják lényegében ugyanazt a technológiai arzenált, ami a csúcskategóriában az S-osztálynál kezdődött. Külön ragozni itt is csak annyiban érdemes, hogy a LED-es első és hátsó lámpák, a 360 fokos képet alkotó parkolást segítő kamerarendszer, az etalon start/stop-rendszer, az intelligensen működő sztereo kamerás és radaros asszisztensek, amelyek támogatják a félig önvezető módot, mind tökéletesen és valóban intelligens módon segítik az autózást.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
A C-Coupé összességében igazán hitelesen adja elő, hogy nagyon drágának tűnik. Ha abszolút értelemben nézzük, akkor persze az is. Azonban ebben a ligában a 12,96 milliós induló ár egyáltalán nem számít soknak. Igaz, ez sokat nem is árul el a tényleges tesztmodell áráról. Az alapárhoz gyorsan hozzá kell itt adni az AMG-csomag 2,2 milliós, a kárpitozás 576 ezres, a panorámatető 567 ezres, a klímás első ülések 431 ezer forintos, az Intelligent Drive elemek összesen 791 ezres, a légrugók 476 ezres, az ötküllős tárcsák 759 ezres, a Burmester-hifi 309 ezres és a Command online-rendszer 1,14 milliós árát. A vége, akárhogy csűrjük-csavarjuk, 22 millió forint felett lesz.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.