Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"55a3baa1-d318-41ed-ab06-3bd767813738","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"O3 Partners néven folytatná az OXO Technologies, amely a jövőben tőzsdén jegyzett alapkezelőként határozná meg magát.","shortLead":"O3 Partners néven folytatná az OXO Technologies, amely a jövőben tőzsdén jegyzett alapkezelőként határozná meg magát.","id":"20250516_Atalakulna-nevet-valtana-es-az-amszterdami-tozsdere-menne-Oszko-Peter-befektetesi-cege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55a3baa1-d318-41ed-ab06-3bd767813738.jpg","index":0,"item":"a685e788-3494-4df9-84a9-5b4e45dd487b","keywords":null,"link":"/kkv/20250516_Atalakulna-nevet-valtana-es-az-amszterdami-tozsdere-menne-Oszko-Peter-befektetesi-cege","timestamp":"2025. május. 16. 10:48","title":"Átalakulna, nevet váltana és az amszterdami tőzsdére menne Oszkó Péter befektetési cége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20a9ef50-ba8d-4036-9928-a83a8a70d1e6","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"„Laár Andrást kézen fogta Besenyő Pista bácsi és elvitte magával” – írja Bornai.","shortLead":"„Laár Andrást kézen fogta Besenyő Pista bácsi és elvitte magával” – írja Bornai.","id":"20250516_Veget-ert-egy-50-eves-baratsag-irja-Laar-Andrasrol-Bornai-Tibor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20a9ef50-ba8d-4036-9928-a83a8a70d1e6.jpg","index":0,"item":"b42e4904-db9d-42b3-8873-82bdabd21fc0","keywords":null,"link":"/elet/20250516_Veget-ert-egy-50-eves-baratsag-irja-Laar-Andrasrol-Bornai-Tibor","timestamp":"2025. május. 16. 10:26","title":"Véget ért egy 50 éves barátság – írja Bornai Tibor a KFT-ből kilépett Laár Andrásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc5509bc-0317-4b66-8c00-995f51d93673","c_author":"Kiricsi Gábor","category":"itthon","description":"Színpad, smink, reflektorfény – a próbákon készült felvételt tett ki a miniszterelnök. ","shortLead":"Színpad, smink, reflektorfény – a próbákon készült felvételt tett ki a miniszterelnök. ","id":"20250517_Nagyszabasu-showmusornak-igerkezik-az-Orban-fele-Harcosok-klubja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc5509bc-0317-4b66-8c00-995f51d93673.jpg","index":0,"item":"8d6ee7f6-4fd8-455b-9073-32317c9819b0","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_Nagyszabasu-showmusornak-igerkezik-az-Orban-fele-Harcosok-klubja","timestamp":"2025. május. 17. 20:38","title":"Nagyszabású motivációs showműsornak ígérkezik az Orbán-féle Harcosok Klubja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69d2c58d-c0e9-46b6-800d-0ebaf2102a8c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Feladatának tekintette”, hogy a többségében keverék fajtájú kutyákat az utcáról, valamint gyepmesteri telephelyekről megmentse.","shortLead":"„Feladatának tekintette”, hogy a többségében keverék fajtájú kutyákat az utcáról, valamint gyepmesteri telephelyekről...","id":"20250516_78-kutyat-tartott-Zalaszentgroton-egy-no-21-allat-tetemet-fagyasztokban-tarolta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69d2c58d-c0e9-46b6-800d-0ebaf2102a8c.jpg","index":0,"item":"7cb5f479-8b98-45d2-ad0a-dfa9ad6816e8","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_78-kutyat-tartott-Zalaszentgroton-egy-no-21-allat-tetemet-fagyasztokban-tarolta","timestamp":"2025. május. 16. 11:06","title":"78 kutyát tartott Zalaszentgróton egy nő, 21 állat tetemét fagyasztókban tárolta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a7b5fd1-6fa9-4fed-b8d2-3f96a0979c18","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"India gazdasági ereje, Pakisztán ingatagsága és kettejük fegyverkezési versenye egyre veszélyesebbé teszi a viszályukat, amelyet ezúttal ismét sikerült lecsendesíteni. Kérdés, így lesz-e a következő alkalommal is.","shortLead":"India gazdasági ereje, Pakisztán ingatagsága és kettejük fegyverkezési versenye egyre veszélyesebbé teszi...","id":"20250517_hvg-india-pakisztan-tuzszunet-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a7b5fd1-6fa9-4fed-b8d2-3f96a0979c18.jpg","index":0,"item":"0b3ebe23-37b9-44db-a2d3-06518e0017ec","keywords":null,"link":"/360/20250517_hvg-india-pakisztan-tuzszunet-usa","timestamp":"2025. május. 17. 14:30","title":"Nem lesz béke India és Pakisztán között a kasmíri kérdés rendezéséig, márpedig ez belátható időn belül lehetetlen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2cab8120-451f-4e75-803d-a9c0904a781d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók alig fél év leforgása alatt fejlesztették ki azt a terápiát, amelyet egy újszülött csecsemőn, K. J.-n alkalmaztak. A kezelés egy jobb élet lehetőségét kínálja számára.","shortLead":"Amerikai kutatók alig fél év leforgása alatt fejlesztették ki azt a terápiát, amelyet egy újszülött csecsemőn, K. J.-n...","id":"20250516_genszerkesztes-genkezeles-terapia-gyogyitas-csecsemo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2cab8120-451f-4e75-803d-a9c0904a781d.jpg","index":0,"item":"3b7772c3-8631-4bb7-af67-1fe52eabbbf3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250516_genszerkesztes-genkezeles-terapia-gyogyitas-csecsemo","timestamp":"2025. május. 16. 10:03","title":"A világon először kezeltek génszerkesztéssel egy csecsemőt, és úgy tűnik, bevált","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0618dda3-ca2b-4d6e-a3d1-e94b8b7dfb9c","c_author":"Németh András","category":"vilag","description":"Pénteken – hároméves szünet után – újra közvetlenül találkoznak a háborúban álló Ukrajna és Oroszország képviselői. Az isztambuli tárgyalások szintje ugyanakkor sokkal alacsonyabb, mint azt a megtámadott Ukrajna vagy a párbeszédet kezdeményező USA szorgalmazta: nem az államfők találkoztak, hanem miniszterek és miniszterhelyettesek. Félő, hogy a tárgyalásokat Moszkva időhúzásra akarja felhasználni, hogy közben újabb szankciók nélkül folytathassa agresszióját. Trump amerikai elnök szerint semmi sem történik, amíg ő nem találkozik orosz kollégájával, Vlagyimir Putyinnal.","shortLead":"Pénteken – hároméves szünet után – újra közvetlenül találkoznak a háborúban álló Ukrajna és Oroszország képviselői...","id":"20250516_Isztambul-ukran-orosz-targyalasokat-igy-folytatodhat-az-orosz-idohuzas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0618dda3-ca2b-4d6e-a3d1-e94b8b7dfb9c.jpg","index":0,"item":"84b08394-7bd4-434c-b194-9f887dad6dc2","keywords":null,"link":"/vilag/20250516_Isztambul-ukran-orosz-targyalasokat-igy-folytatodhat-az-orosz-idohuzas-ebx","timestamp":"2025. május. 16. 13:03","title":"Felújították Isztambulban az ukrán–orosz tárgyalásokat, így folytatódhat az orosz időhúzás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2524708b-7042-4f30-b772-0ecec249ee5c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":" A „parkettás” nem „luxusbörtön”, de egy egyágyas cellákkal, rács nélküli ablakokkal üzemelő intézmény.","shortLead":" A „parkettás” nem „luxusbörtön”, de egy egyágyas cellákkal, rács nélküli ablakokkal üzemelő intézmény.","id":"20250516_gyarfas-tamas-borton-kecskemet-parkettas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2524708b-7042-4f30-b772-0ecec249ee5c.jpg","index":0,"item":"7f29ee6d-75c8-436c-a968-a8d73d962000","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_gyarfas-tamas-borton-kecskemet-parkettas","timestamp":"2025. május. 16. 14:44","title":"Blikk: Gyárfás Tamás a kecskeméti „parkettás” börtönben fogja letölteni a büntetését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Annak, aki ilyen karakterű autót keres, rendszerint mindennél fontosabb a márkaérték. Talán nem is az autóé, hanem a saját magáé. Elvégre a jómódot stílusosan kell tálalni, éreztetve, hogy a farzsebben nyugvó lapos pénztárca valójában "arany" hitelkártyát rejt. Ebben tökéletes partner a Mercedes-Benz C-Coupé.
Lassan tíz éve, hogy a Mercedes-Benz a jelenlegi főtervezőre, Gorden Wagenerre bízta az autók új dizájnvonalának kialakítását, ő pedig nagyon határozottan érvényesítette szemléletét, amely szerint a Mercedesek formájának meg kell ragadnia az emberek spontán figyelmét. Ez a nagyon dizájnközpontú szemlélet a csúcsmodellnél, az új S-osztálynál érvényesült először, mára pedig átível a márka valamennyi autójának külsején. Igaz, lassan minden stuttgarti modell az S-osztály kicsinyített másának tűnik. Ez pedig vélhetően inkább kedvére való a vásárlóközönségnek, mint sem.
A jelenlegi Mercedes-Benz C-osztályt bemutatkozása után nem sokkal kipróbáltuk szedánként, jó másfél éve kombiként is, és az egyik legjobb összbenyomást adta a tesztautóink között abban az évben. Most itt járt nálunk a C-osztály legutolsó darabja, a kupé is.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
Nem kétséges, minden autón képes segíteni a kétajtós, sportos karosszéria, ez adja ki legjobban az eredeti dizájnjegyeket. Nem véletlen, hogy a koncepcióautók is leginkább ilyen karosszériaformában készülnek. Az új Mercedes-Benz C250 Coupé C-Coupé ráadásul - szemben az elődgenerációval - nem egyszerűen a szedán változat két ajtóval, annál sokkal messzebb került tőle formailag.
Hosszában 95 milliméterrel, széltében pedig 40-nel nagyobb, ám 15 milliméterrel alacsonyabb is lett, mint az elődmodell volt. A hosszú motortér, a hosszú ajtók, a keret nélküli ablakok, a gyémántpelyhes hűtőmaszk, a jókora csillag és persze a jácint vörös metál szín nagyon erős jelenlétet ad a kocsinak. Ehhez jönnek az ötküllős felnik, a hatalmas féknyergek Mercedes-Benz felirattal, a finom krómlécek oldalt, valamint ott van a diffúzorköpeny hátul, a duplacsövű kipufogó, valamint a négyzetméternyi területű napfénytető.
A C-Coupé megadja azt az imázst, aminek bizonyos körökben a presztízsen túl biztosan van más számszerűsíthető értéke is. Ezzel az autóval a tulaj nem leparkol majd, hanem megérkezik, meg fogják nézni a kocsit és őt is. A személyes márkája is messzemenőkig kiszolgálva, ami sok minden más mellett egy prémium autó egyik legfontosabb feladata.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
A beltér csak azért érdemel kevesebb szót, mert lényegében testvére bármelyik másik C-osztályos modellnek, miközben a hely természetszerűleg szűkebb valamennyivel. Itt az extrák a kupéjellegből adódó finomságok, minthogy a sofőrtől igen távoli B-oszlopról a biztonsági övet előzékenyen „előre nyújtja” egy kis kar, hogy kényelmesebb legyen becsatolni magunkat.
Az oldaltámaszos sofőrülés jó mélyre ereszthető, a váltókar a kormány mellett van, az elektromos rögzítőfék gombja balra az ajtó mellett, hogy a hagyományokat említsük. Az újabbak közül a sokkal inkább vitatott tabletes infotainment-képernyő is megvan, ami itt 8,4 colos.
A hátsó helyek, amelyek jó mélyre vannak ültetve, kissé fapadosak, de a hátra kényszerülőknek a bejutás legalább látványos. A motorosan billenő, a fejtámlát behúzó első ülés szépen összecsomagolja magát, amíg bemászunk hátra, majd ugyanilyen szépen visszahajtogatja magát a sofőr számára programozott állásba. A csomagtér a 400 literes kapacitással a célközönség számára elegendő kell, hogy legyen, kiskádat és bébikompot ilyen autóba úgysem erőszakolnak bele. Itt a Burmester Surround-rendszer végerősítőjét kell cipelni a csomagtérben, amely 13 hangszórót és 530 Watt teljesítményt szolgál ki.
De nem csupa ilyen léha „haszontalanságból” áll a Coupé. Mivel esetünkben légrugós a futóműve, amellett, hogy az utazási komfort elsőrangú, a kasztnit gombnyomásra meg is lehet emeltetni 25 millimétert, ami élet- és fényezésmentő extra egy kicsit elhanyagoltabb útszakaszra tévedve.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
Amennyire letaglózó a kocsi megjelenése, annyira nem nyűgöz le a hajtáslánc. A motortérben hosszában elhelyezett, négyhengeres, 1991 köbcentis turbómotor teljesítménye 211 lóerő. A hétfokozatú automatával párosított egység 5500-as fordulaton adja le maximális teljesítményét, ami nem számít kiemelkedőnek ebben a kategóriában.
A leginkább használt Comfort módban már 1200-1500-as fordulatszámoknál pakolgatja felfelé a fokozatokat a váltó, és szépen gazdálkodik a 350 Nm-es nyomatékkal is, amely 4000-es fordulatszámnál éri el maximumát. Az ésszerű autózást egyébiránt igencsak alacsony fogyasztással hálálja meg a kupé, amely a teszt alakalmával 6,2 liter benzinnel beérte 100 kilométerenként.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
Nyilván a napi rutinban használt komfort menetálláson kívül a Sport+ mód igazán érdekes, ahol már-már jelentkezik valami agilitás abból, hogy egy hátsókerék-hajtású autóban ülünk. A Mercedesnél nincs lehetőség a váltó átbillentésével Sport-módba kapcsolni, náluk a középkonzolon kell apró billenőkapcsolóval operálni a menetmódok közt. Sport+ módban érdemes eljátszadozni a hétfokozatú automata képességeivel, amely mellé már egy kis kipufogózene is jár. A kormányzás tökéletesen direkt, miközben a terhelésváltásokra is kiszámíthatóan reagál. Stabil az autó, lehet jót élményautózni is vele. Érdekes módón beszűrődött viszont némi futómű zaj , illetve az alacsony profilú,18-as téli gumik révén folyamatosan hallatszott némi felesleges moraj.
A Mercedes-Benz biztonsági és asszisztens rendszereiről sokat értekeztünk már, hiszen a stuttgarti modellek egytől-egyig megkapják lényegében ugyanazt a technológiai arzenált, ami a csúcskategóriában az S-osztálynál kezdődött. Külön ragozni itt is csak annyiban érdemes, hogy a LED-es első és hátsó lámpák, a 360 fokos képet alkotó parkolást segítő kamerarendszer, az etalon start/stop-rendszer, az intelligensen működő sztereo kamerás és radaros asszisztensek, amelyek támogatják a félig önvezető módot, mind tökéletesen és valóban intelligens módon segítik az autózást.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
A C-Coupé összességében igazán hitelesen adja elő, hogy nagyon drágának tűnik. Ha abszolút értelemben nézzük, akkor persze az is. Azonban ebben a ligában a 12,96 milliós induló ár egyáltalán nem számít soknak. Igaz, ez sokat nem is árul el a tényleges tesztmodell áráról. Az alapárhoz gyorsan hozzá kell itt adni az AMG-csomag 2,2 milliós, a kárpitozás 576 ezres, a panorámatető 567 ezres, a klímás első ülések 431 ezer forintos, az Intelligent Drive elemek összesen 791 ezres, a légrugók 476 ezres, az ötküllős tárcsák 759 ezres, a Burmester-hifi 309 ezres és a Command online-rendszer 1,14 milliós árát. A vége, akárhogy csűrjük-csavarjuk, 22 millió forint felett lesz.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.