Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"276364ad-7461-491e-9006-b46821d7b4de","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"V8 helyett ugyan be kell érnünk 6 hengerrel, de az E-osztály puttonyos csúcsmodelljének Brabus verziója erőhiányban egyáltalán nem szenved.","shortLead":"V8 helyett ugyan be kell érnünk 6 hengerrel, de az E-osztály puttonyos csúcsmodelljének Brabus verziója erőhiányban...","id":"20250425_itt-a-legujabb-700-loeros-mercedes-amg-sportkombi-brabus-tuning","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/276364ad-7461-491e-9006-b46821d7b4de.jpg","index":0,"item":"5a518477-cc10-4031-96a6-96de37996b9a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250425_itt-a-legujabb-700-loeros-mercedes-amg-sportkombi-brabus-tuning","timestamp":"2025. április. 25. 06:41","title":"Itt a legújabb 700 lóerős Mercedes sportkombi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f2259931-6529-4495-8697-80f9b8475011","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök nem akar kilépni az EU-ból, csak át akarja alakítani.","shortLead":"A miniszterelnök nem akar kilépni az EU-ból, csak át akarja alakítani.","id":"20250425_Orban-Viktor-Donald-Tusk-EU-kilepes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2259931-6529-4495-8697-80f9b8475011.jpg","index":0,"item":"e0b13e2f-5547-4945-b999-866c4f0c2c01","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_Orban-Viktor-Donald-Tusk-EU-kilepes","timestamp":"2025. április. 25. 14:58","title":"Orbán üzent Tusknak: Ne reménykedj, Donald!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"592d4aa7-4804-4323-b67f-956cf6730382","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"A lakosság védelme érdekében. ","shortLead":"A lakosság védelme érdekében. ","id":"20250424_Romania-kezdemenyezte-az-EU-nal-hogy-vegyek-le-a-medvet-a-veszelyeztetett-fajok-listajarol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/592d4aa7-4804-4323-b67f-956cf6730382.jpg","index":0,"item":"db98e644-61d0-4197-ada8-65df22fbde87","keywords":null,"link":"/zhvg/20250424_Romania-kezdemenyezte-az-EU-nal-hogy-vegyek-le-a-medvet-a-veszelyeztetett-fajok-listajarol","timestamp":"2025. április. 24. 18:50","title":"Románia kezdeményezte az EU-nál, hogy vegyék le a medvét a veszélyeztetett fajok listájáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e9b55dd-ea4c-4575-b016-7f01c4538a03","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy rövid, szűk réteget érintő tesztidőszakot követően megkezdi a hirdetések széleskörű bevezetését a Meta legújabb, Threads nevű közösségi oldalán is.","shortLead":"Egy rövid, szűk réteget érintő tesztidőszakot követően megkezdi a hirdetések széleskörű bevezetését a Meta legújabb...","id":"20250424_meta-threads-reklamok-megjelenese-adam-mosseri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e9b55dd-ea4c-4575-b016-7f01c4538a03.jpg","index":0,"item":"90ac3d12-81eb-4048-8df0-f4caf68adbb8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250424_meta-threads-reklamok-megjelenese-adam-mosseri","timestamp":"2025. április. 24. 11:03","title":"Jönnek a reklámok a Threadsre – a Meta állítja, ezzel mindenki csak jól jár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ed7605f-d740-443f-893c-e1be1e64d26e","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Élesen kritizálta a nemzetgazdasági minisztert a Mezőgazdasági Szövetkezők és Termelők Országos Szövetsége. Szerintük az NGM „termelőellenes politikája” csak tetézi a száj- és körömfájás járvány hatásai miatt kilátástalan helyzetbe kerülő állattartó ágazat bajait. A gazdák már sertések százezreit nem tudják eladni, és vidéki csődhullám is fenyeget.","shortLead":"Élesen kritizálta a nemzetgazdasági minisztert a Mezőgazdasági Szövetkezők és Termelők Országos Szövetsége. Szerintük...","id":"20250424_szaj-es-koromfajas-allattarto-agazat-exportkorlatozas-mosz-nagy-marton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ed7605f-d740-443f-893c-e1be1e64d26e.jpg","index":0,"item":"565ee3d1-3671-4b7c-9fb2-2431b22717c6","keywords":null,"link":"/kkv/20250424_szaj-es-koromfajas-allattarto-agazat-exportkorlatozas-mosz-nagy-marton","timestamp":"2025. április. 24. 14:05","title":"Páros lábbal szálltak bele Nagy Mártonba százezer eladatlan sertés miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b2277e68-61de-472e-ad1d-5bef4aae4e3f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Jelentős mennyiségű csapadékra és erős széllökésekre lehet számítani a hétvége elején. ","shortLead":"Jelentős mennyiségű csapadékra és erős széllökésekre lehet számítani a hétvége elején. ","id":"20250425_esernyo-zivatar-eso-riasztas-hungaromet-elorejelzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2277e68-61de-472e-ad1d-5bef4aae4e3f.jpg","index":0,"item":"ea1a116b-2425-4cb7-9990-70134fb33d75","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_esernyo-zivatar-eso-riasztas-hungaromet-elorejelzes","timestamp":"2025. április. 25. 17:01","title":"Kiadták a riasztást: viharos szél és jégeső jön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d3e7f7f-379f-40e1-bc2c-023484dada19","c_author":"Szabó Yvette","category":"itthon","description":"A kormány ugyan szóban már jelezte, hogy Ferenc pápa temetésének napjára, vagyis szombatra nemzeti gyásznapot hirdet meg, de ezt még nem tették közzé a Magyar Közlönyben. Ez pedig gondot okoz az önkormányzatoknak.","shortLead":"A kormány ugyan szóban már jelezte, hogy Ferenc pápa temetésének napjára, vagyis szombatra nemzeti gyásznapot hirdet...","id":"20250424_papa-temetes-nemzeti-gyasznap-hzassag-lagzi-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d3e7f7f-379f-40e1-bc2c-023484dada19.jpg","index":0,"item":"598ad3ab-521b-4f0d-91ea-160bd73f6b0b","keywords":null,"link":"/itthon/20250424_papa-temetes-nemzeti-gyasznap-hzassag-lagzi-ebx","timestamp":"2025. április. 24. 14:44","title":"Senki sem tudja, lehet-e szombaton lagzit tartani, mert késlekedik a kormány a nemzeti gyásznap meghirdetésével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50b09a2a-99dc-4bb5-a2cc-dfbfd00d17bb","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ezek szerint ők tényleg jóban vannak. ","shortLead":"Ezek szerint ők tényleg jóban vannak. ","id":"20250424_Russell-AMG-One-Monacoban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50b09a2a-99dc-4bb5-a2cc-dfbfd00d17bb.jpg","index":0,"item":"e6245445-50af-439d-a155-59eaaf5f8fed","keywords":null,"link":"/cegauto/20250424_Russell-AMG-One-Monacoban","timestamp":"2025. április. 24. 08:57","title":"Már George Russellnek is van Mercedes-AMG One-ja, kölcsön is adta Alex Albonnak – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Annak, aki ilyen karakterű autót keres, rendszerint mindennél fontosabb a márkaérték. Talán nem is az autóé, hanem a saját magáé. Elvégre a jómódot stílusosan kell tálalni, éreztetve, hogy a farzsebben nyugvó lapos pénztárca valójában "arany" hitelkártyát rejt. Ebben tökéletes partner a Mercedes-Benz C-Coupé.
Lassan tíz éve, hogy a Mercedes-Benz a jelenlegi főtervezőre, Gorden Wagenerre bízta az autók új dizájnvonalának kialakítását, ő pedig nagyon határozottan érvényesítette szemléletét, amely szerint a Mercedesek formájának meg kell ragadnia az emberek spontán figyelmét. Ez a nagyon dizájnközpontú szemlélet a csúcsmodellnél, az új S-osztálynál érvényesült először, mára pedig átível a márka valamennyi autójának külsején. Igaz, lassan minden stuttgarti modell az S-osztály kicsinyített másának tűnik. Ez pedig vélhetően inkább kedvére való a vásárlóközönségnek, mint sem.
A jelenlegi Mercedes-Benz C-osztályt bemutatkozása után nem sokkal kipróbáltuk szedánként, jó másfél éve kombiként is, és az egyik legjobb összbenyomást adta a tesztautóink között abban az évben. Most itt járt nálunk a C-osztály legutolsó darabja, a kupé is.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
Nem kétséges, minden autón képes segíteni a kétajtós, sportos karosszéria, ez adja ki legjobban az eredeti dizájnjegyeket. Nem véletlen, hogy a koncepcióautók is leginkább ilyen karosszériaformában készülnek. Az új Mercedes-Benz C250 Coupé C-Coupé ráadásul - szemben az elődgenerációval - nem egyszerűen a szedán változat két ajtóval, annál sokkal messzebb került tőle formailag.
Hosszában 95 milliméterrel, széltében pedig 40-nel nagyobb, ám 15 milliméterrel alacsonyabb is lett, mint az elődmodell volt. A hosszú motortér, a hosszú ajtók, a keret nélküli ablakok, a gyémántpelyhes hűtőmaszk, a jókora csillag és persze a jácint vörös metál szín nagyon erős jelenlétet ad a kocsinak. Ehhez jönnek az ötküllős felnik, a hatalmas féknyergek Mercedes-Benz felirattal, a finom krómlécek oldalt, valamint ott van a diffúzorköpeny hátul, a duplacsövű kipufogó, valamint a négyzetméternyi területű napfénytető.
A C-Coupé megadja azt az imázst, aminek bizonyos körökben a presztízsen túl biztosan van más számszerűsíthető értéke is. Ezzel az autóval a tulaj nem leparkol majd, hanem megérkezik, meg fogják nézni a kocsit és őt is. A személyes márkája is messzemenőkig kiszolgálva, ami sok minden más mellett egy prémium autó egyik legfontosabb feladata.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
A beltér csak azért érdemel kevesebb szót, mert lényegében testvére bármelyik másik C-osztályos modellnek, miközben a hely természetszerűleg szűkebb valamennyivel. Itt az extrák a kupéjellegből adódó finomságok, minthogy a sofőrtől igen távoli B-oszlopról a biztonsági övet előzékenyen „előre nyújtja” egy kis kar, hogy kényelmesebb legyen becsatolni magunkat.
Az oldaltámaszos sofőrülés jó mélyre ereszthető, a váltókar a kormány mellett van, az elektromos rögzítőfék gombja balra az ajtó mellett, hogy a hagyományokat említsük. Az újabbak közül a sokkal inkább vitatott tabletes infotainment-képernyő is megvan, ami itt 8,4 colos.
A hátsó helyek, amelyek jó mélyre vannak ültetve, kissé fapadosak, de a hátra kényszerülőknek a bejutás legalább látványos. A motorosan billenő, a fejtámlát behúzó első ülés szépen összecsomagolja magát, amíg bemászunk hátra, majd ugyanilyen szépen visszahajtogatja magát a sofőr számára programozott állásba. A csomagtér a 400 literes kapacitással a célközönség számára elegendő kell, hogy legyen, kiskádat és bébikompot ilyen autóba úgysem erőszakolnak bele. Itt a Burmester Surround-rendszer végerősítőjét kell cipelni a csomagtérben, amely 13 hangszórót és 530 Watt teljesítményt szolgál ki.
De nem csupa ilyen léha „haszontalanságból” áll a Coupé. Mivel esetünkben légrugós a futóműve, amellett, hogy az utazási komfort elsőrangú, a kasztnit gombnyomásra meg is lehet emeltetni 25 millimétert, ami élet- és fényezésmentő extra egy kicsit elhanyagoltabb útszakaszra tévedve.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
Amennyire letaglózó a kocsi megjelenése, annyira nem nyűgöz le a hajtáslánc. A motortérben hosszában elhelyezett, négyhengeres, 1991 köbcentis turbómotor teljesítménye 211 lóerő. A hétfokozatú automatával párosított egység 5500-as fordulaton adja le maximális teljesítményét, ami nem számít kiemelkedőnek ebben a kategóriában.
A leginkább használt Comfort módban már 1200-1500-as fordulatszámoknál pakolgatja felfelé a fokozatokat a váltó, és szépen gazdálkodik a 350 Nm-es nyomatékkal is, amely 4000-es fordulatszámnál éri el maximumát. Az ésszerű autózást egyébiránt igencsak alacsony fogyasztással hálálja meg a kupé, amely a teszt alakalmával 6,2 liter benzinnel beérte 100 kilométerenként.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
Nyilván a napi rutinban használt komfort menetálláson kívül a Sport+ mód igazán érdekes, ahol már-már jelentkezik valami agilitás abból, hogy egy hátsókerék-hajtású autóban ülünk. A Mercedesnél nincs lehetőség a váltó átbillentésével Sport-módba kapcsolni, náluk a középkonzolon kell apró billenőkapcsolóval operálni a menetmódok közt. Sport+ módban érdemes eljátszadozni a hétfokozatú automata képességeivel, amely mellé már egy kis kipufogózene is jár. A kormányzás tökéletesen direkt, miközben a terhelésváltásokra is kiszámíthatóan reagál. Stabil az autó, lehet jót élményautózni is vele. Érdekes módón beszűrődött viszont némi futómű zaj , illetve az alacsony profilú,18-as téli gumik révén folyamatosan hallatszott némi felesleges moraj.
A Mercedes-Benz biztonsági és asszisztens rendszereiről sokat értekeztünk már, hiszen a stuttgarti modellek egytől-egyig megkapják lényegében ugyanazt a technológiai arzenált, ami a csúcskategóriában az S-osztálynál kezdődött. Külön ragozni itt is csak annyiban érdemes, hogy a LED-es első és hátsó lámpák, a 360 fokos képet alkotó parkolást segítő kamerarendszer, az etalon start/stop-rendszer, az intelligensen működő sztereo kamerás és radaros asszisztensek, amelyek támogatják a félig önvezető módot, mind tökéletesen és valóban intelligens módon segítik az autózást.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
A C-Coupé összességében igazán hitelesen adja elő, hogy nagyon drágának tűnik. Ha abszolút értelemben nézzük, akkor persze az is. Azonban ebben a ligában a 12,96 milliós induló ár egyáltalán nem számít soknak. Igaz, ez sokat nem is árul el a tényleges tesztmodell áráról. Az alapárhoz gyorsan hozzá kell itt adni az AMG-csomag 2,2 milliós, a kárpitozás 576 ezres, a panorámatető 567 ezres, a klímás első ülések 431 ezer forintos, az Intelligent Drive elemek összesen 791 ezres, a légrugók 476 ezres, az ötküllős tárcsák 759 ezres, a Burmester-hifi 309 ezres és a Command online-rendszer 1,14 milliós árát. A vége, akárhogy csűrjük-csavarjuk, 22 millió forint felett lesz.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.