szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német autósklub, ADAC, szeptember óta szigorított fogyasztás és károsanyag-kibocsájtást mérő tesztet végez, amelyen eddig 45 modellt vetettek alá a vizsgálatnak. Az eddigi dobogós elektromos és hibrid modellek, a takarékosnak kikiáltott dízelek általánosságban eléggé leszerepeltek.

Évek óta szajkózzák az újságírók és a civil felhasználók, hogy az európai mérési ciklusra alapozott, gyárilag mért fogyasztási és károsanyag-kibocsájtási adatok köszönő viszonyban sincsenek a valós körülményeket között tapasztalható értékekkel. Erre a dízelbotrány kirobbanása óta jobban figyelnek a gyártók ezért, így egyre többen, valós körülmények között is mérik a fogyasztást, a német autóklub pedig megszigorította az általuk kivitelezett EcoTest mérési metódusait.

Az ADAC gazdaságossági tesztjében szeptember óta alkalmazzák a szigorúbb feltételeket, amelyek autópályás és városi forgalomban mért adatokat is magukba foglalnak. Ez meg is látszik az eredményen, hiszen az eddig tesztelt 45 modellből az első tízbe csak két darab dízelmotoros típus fért be. A képzeletbeli dobogó tetejére az általunk is tesztelt 94 Ah-s akkumulátorral szerelt BMW i3 került, amely maximális pontszámot ért el mind a fogyasztás, mind pedig a károsanyag-kibocsájtás terén. A második helyre holtversenyben a Toyota Prius Hybrid és a Nissan Leaf legfrissebb változata futott be, míg a negyedik helyre a Skoda Ocatvia kombi 1.4 TSI G-Tec, vagyis a földgáz hajtású változat. A Tesla hiába környezetbarát, de sokat is követel elektromos energiából és, ha az nem megújuló forrásból származik, akkor lényegében ugyanott vagyunk.

A teljes listához klikk a képre.
adac.de

A legtakarékosabb, környezetbarát dízel a Mercedes-Benz E220 CDI lett, eredménye a hetedik helyre volt elegendő, a következő gázolajos modell pedig a BMW 118d a kilencedik helyen. A benzinesek között eddig a kisautók szerepeltek a legjobban, a Mitsubishi Space Star 1.2-es motorral a nyolcadik lett, a VW up! pedig az 1.0 literes háromhengeressel a tízedik.

Az eredmények kapcsán Reinhard Kolke, az ADAC technikai központjának vezetője kiemelte, hogy az általuk tesztelt dízelmotoros autók többsége, függetlenül attól, hogy milyen kipufogógáz-tisztító technikával vannak szerelve, valós körülmények között nagyon rossz emissziós értékeket produkáltak. Kolke azt is hozzátette, hogy érdemes példát venni a top tízbe bekerült dízelekről, mert ez azt mutatja, hogy lehetséges környezetbarát technikát fejleszteni.

A teszt arra is rámutatott, hogy amíg a dízeleknél a magas nitrogén-oxid kibocsájtás a legnagyobb probléma, addig a közvetlen befecskendezéses benzineseknél a kormolás jelenti a legfőbb bajt Ez ráadásul nem is csak a nagyteljesítményű modellekre igaz, hanem például VW Tiguan 1.4 TSI-re vagy az Opel Corsa 1.0 Turbo ecoflex kivitelére.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!