Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1515bf22-1ad9-4a64-be7b-0041af9133ff","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Meghívót ugyan nem kaptak, de ez nem zavarta őket. ","shortLead":"Meghívót ugyan nem kaptak, de ez nem zavarta őket. ","id":"20250414_tuning-talalkozo-esztergom-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1515bf22-1ad9-4a64-be7b-0041af9133ff.jpg","index":0,"item":"14b15136-04bc-41a8-9227-d000873902f7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250414_tuning-talalkozo-esztergom-rendorseg","timestamp":"2025. április. 14. 14:29","title":"A rendőrök is benéztek egy szombat esti tuningtalálkozóra, nyolc forgalmi bánta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae31acf9-e09d-4894-a50b-a4f18d6dde6e","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Szükséges adatokat és bizonyítékokat akartak így lefoglalni, miközben azt sem tudják, hogy az érintett cégek elkövettek-e jogsértést.","shortLead":"Szükséges adatokat és bizonyítékokat akartak így lefoglalni, miközben azt sem tudják, hogy az érintett cégek...","id":"20250415_Rajtautes-gvh-spar-auchan-maspex-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae31acf9-e09d-4894-a50b-a4f18d6dde6e.jpg","index":0,"item":"a1dd7a06-3a93-4242-92ff-3d6eeb55df89","keywords":null,"link":"/kkv/20250415_Rajtautes-gvh-spar-auchan-maspex-ebx","timestamp":"2025. április. 15. 15:12","title":"Rajtaütést tartott a GVH a Sparnál és az Auchannál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"52dd23ab-c26d-428c-bf26-617962c26996","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság azt kéri, aki vásárolt az érintett kanalakból, lapátból, ne használja.","shortLead":"A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság azt kéri, aki vásárolt az érintett kanalakból, lapátból, ne...","id":"20250414_rakkelto-anyag-konyhai-eszkozok-fogyasztovedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52dd23ab-c26d-428c-bf26-617962c26996.jpg","index":0,"item":"6855a700-4b21-4024-85db-89154a744b56","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250414_rakkelto-anyag-konyhai-eszkozok-fogyasztovedelem","timestamp":"2025. április. 14. 16:02","title":"Rákkeltő anyagot tartalmazó konyhai eszközöket hívott vissza a fogyasztóvédelem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"335dd0a5-452a-4b9f-b220-2862b44c555e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A DK-s képviselő a jóformán üres teremnek tette le a képviselői esküjét, mert a fideszesek tüntetőleg kivonultak.","shortLead":"A DK-s képviselő a jóformán üres teremnek tette le a képviselői esküjét, mert a fideszesek tüntetőleg kivonultak.","id":"20250414_varju-laszlo-eskutetel-parlament-dk-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/335dd0a5-452a-4b9f-b220-2862b44c555e.jpg","index":0,"item":"e733fe62-56b1-4611-87c5-bc2ac55d3c26","keywords":null,"link":"/itthon/20250414_varju-laszlo-eskutetel-parlament-dk-ebx","timestamp":"2025. április. 14. 18:58","title":"Szinte egyedül maradt Varju László a Parlamentben az eskütételére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2211d9ae-d23d-4654-a649-78a899594faf","c_author":"Éltető Andrea","category":"velemeny","description":"Komoly trükközésekre volt szükség mind a szlovén Andrada, mind a Pest megyei kormányhivatal részéről, hogy végül a sóskúti lakosok és a település vezetésének feje fölött szülessen döntés az akkumulátordaráló felépítéséről. Éltető Andrea, a HUN-REN KRTK Világgazdasági Intézetének főmunkatársa írásában libbenti fel a fálylat a törvényszegő praktikákról.","shortLead":"Komoly trükközésekre volt szükség mind a szlovén Andrada, mind a Pest megyei kormányhivatal részéről, hogy végül...","id":"20250414_elteto-andrea-andrada-kormanyhivatal-trukkozes-torvenyszeges-akku-akkumulator-hulladek-soskut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2211d9ae-d23d-4654-a649-78a899594faf.jpg","index":0,"item":"ac4239f9-1f5d-42a6-bb91-8fb84c23acb2","keywords":null,"link":"/velemeny/20250414_elteto-andrea-andrada-kormanyhivatal-trukkozes-torvenyszeges-akku-akkumulator-hulladek-soskut","timestamp":"2025. április. 15. 07:15","title":"Négy kilogrammon múlt a környezeti hatásvizsgálat: hogyan ássa alá a kormányzat a saját akkustratégiáját?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3afd62ee-8337-4a0e-aeda-7299817bcc64","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új aranyérmest avattak márciusban, mármint ami a globális (nem játék) alkalmazás-letöltéseket illeti. Vártalanul előre tört az OpenAI chatbotja, és a világ legnépszerűbb appjait utasította maga mögé. Sikerét elsősorban az iPhone-os letöltések alapozták meg.","shortLead":"Új aranyérmest avattak márciusban, mármint ami a globális (nem játék) alkalmazás-letöltéseket illeti. Vártalanul előre...","id":"20250415_openai-chatgpt-globalis-letoltesi-toplista","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3afd62ee-8337-4a0e-aeda-7299817bcc64.jpg","index":0,"item":"2580f4a5-ce42-448a-bd4c-ab988ff66657","keywords":null,"link":"/tudomany/20250415_openai-chatgpt-globalis-letoltesi-toplista","timestamp":"2025. április. 15. 08:03","title":"Pörög a letöltésszámláló: most mindenki ezt az appot akarja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"185bac3f-71ac-471f-82b5-b9946cc908be","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Március második felére le is fékezett a kereslet az ingatlanpiacon.","shortLead":"Március második felére le is fékezett a kereslet az ingatlanpiacon.","id":"20250414_ingatlanpiac-Duna-House-Budapest-uj-lakasok-1-millios-negyzetmeterar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/185bac3f-71ac-471f-82b5-b9946cc908be.jpg","index":0,"item":"e113805b-0dcf-4915-91a4-a6db23780a70","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250414_ingatlanpiac-Duna-House-Budapest-uj-lakasok-1-millios-negyzetmeterar","timestamp":"2025. április. 14. 13:01","title":"Már Budapest egyik kerületében sem kínálnak 1 milliós négyzetméterár alatti új lakásokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14090964-7aa9-4529-a096-df68ad25289b","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Vége lehet az olcsó pálmaolaj korszakának, mivel a fő termelő Indonéziában és Malajziában megtorpant a gyártás növekedése.","shortLead":"Vége lehet az olcsó pálmaolaj korszakának, mivel a fő termelő Indonéziában és Malajziában megtorpant a gyártás...","id":"20250414_hvg-palmaolaj-ar-gondok-kinalat-biouzemanyag-egyre-feljebb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14090964-7aa9-4529-a096-df68ad25289b.jpg","index":0,"item":"51f0eb78-8019-4195-9983-2ad6a3f0621c","keywords":null,"link":"/360/20250414_hvg-palmaolaj-ar-gondok-kinalat-biouzemanyag-egyre-feljebb","timestamp":"2025. április. 14. 16:52","title":"Nagyot drágult és soha nem lesz már újra olcsó az emberiség kedvenc élelmiszere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Mini John Cooper Works felhozatalának leggyengébb modellje 231 lóerős, és pontosan ugyanennyire potens a legerősebb is. Mégis zongorázni lehet a különbséget közöttük.
1959-et írtunk, amikor az első Mini elhagyta a gyártósort, és ezt követően csak két esztendőt kellett várni arra, hogy a városi kisautóból elkészüljön az első felspécizett változat, a brit John Cooper által készített 55 lóerős Mini Cooper. A felpaprikázott apróság komoly sikereket ért el a raliban és a Cooper néven innentől kezdve egyet jelentett a száguldással. Ezután eltelt néhány évtized, a Minit 2001-ben felvásárolta a BMW, és 2003-ban elkészültek az első Cooper-tuningszettek. 2007-ben aztán a John Cooper Works márkanév is a bajor márkáé lett, és innentől kezdve egymás után kapjuk a fürgébbnél fürgébb Mini JCW modelleket.
László Ferenc
A helyszín
Bár az újkori Minik már egyáltalán nem olyan mikroautók, mint az évtizedekkel korábban kijött elődeik, azért még mindig a városi kisautók közé sorolhatjuk őket. A gyártó hazai képviselete úgy döntött, hogy lehetőséget biztosít az összes JCW modell kipróbálására és összehasonlítására, és remek döntést hozott akkor, amikor nem a "nagy" Hungaroringre, hanem a "kicsi" Euroringre helyezte a rendezvényt. Aki esetleg nem ismerné: ez egy rendkívül technikás, 2750 méter hosszú és 10-14 méter szélességű aszfaltcsík az M5-ös örkényi lehajtójánál, melyről most már elmondhatjuk, hogy remekül passzol a Mini JCW-k "kicsi, de erős" karakteréhez.
László Ferenc
A hozzáadott érték
Olvasóinkban joggal merülhet fel a kérdés, hogy mivel nyújt többet egy Mini JCW, mint a többi, úgymond hétköznapi Mini. A legfontosabb ugyebár a nagyobb teljesítményű motor, mely jelen esetben egy 2 literes lökettérfogatú, négyhengeres turbós benzinmotor, mely kiviteltől függetlenül 231 lóerős teljesítménnyel rendelkezik. Ehhez társul egy sportosan mély hangú, adott esetben ropogósan durrogó kipufogó, no és persze a 18-19 colos felnik, a négydugattyús fékek, a sportfelfüggesztés, a nagyobb légbeömlők, a hátsó spoiler és a megannyi kisebb-nagyobb JCW díszítőelem.
László Ferenc
A háromajtós
Ha az igazi, hamisítatlan Mini Cooper kvintesszenciát keressük, nem is kell tovább keresgélnünk: a háromajtós JCW áll a legközelebb ahhoz, amit John Cooper eredetileg 1961-ben négy kerékre helyezett. Ez a 3,87 méter hosszú kisautó rendkívül fordulékony, ami nemcsak a versenypályán, hanem a városban is igen jól tud jönni. Ehhez mindössze 1280 kilogrammos tömeg társul, ami azt eredményezi, hogy 6,1 másodperc alatt megoldható a 0-100-as sprint, már amennyiben a kormány mögötti fülekkel is pofozható automataváltós kivitelhez van szerencsénk.
Mi a pályanapon csupa automata kocsit hajtottunk, de úgy gondoljuk, hogy a hatsebességes manuálváltó és az általa biztosított 6,3-as gyorsulási szintidő is igen korrekt lehet. Autópályán is ez a kivitel dominál, hiszen a végsebessége 246 km/h.
László Ferenc
A nyitható tetős
A kabrió Mini JCW lényegében nem más, mint egy nyitható tetejű háromajtós modell. A durrogós kipufogó lenyitott tető, de még felhúzott vászontető esetén is hangosabb, mint a normál háromajtós esetében. Arra viszont nem árt felkészülni, hogy a szükséges merevítések miatt nehezebb, az egyébként változatlan hosszúságú kabrió. A 105 kilogrammal nagyobb tömeg miatt az állórajtos gyorsulás 100-ra 6,5 másodpercig tart, a végsebesség pedig "csak" 242 km/h, de ezeket az alapmodellhez képest nüansznyi különbségeket a gyakorlatban szinte egyáltalán nem érezni.
László Ferenc
A kombi
Míg a normál 3 ajtós és a kabrió Mini nagyon hasonló vezetési élményt biztosít, addig a kombi egy teljesen más karakter. Ez esetben már egy 4,25 méteres járgányhoz van szerencsénk, ami abszolútértékben még mindig nem számít nagynak, de az alapkivitelhez képest ég és föld a különbség – legalábbis a versenypályán mindenképpen. Az egyenesfutás ugyan jobb, de kanyarokban már nem olyan fickós a Clubman JCW, ami többek közt annak is a következménye, hogy ez a Mini bizony már 1550 kilogramm tömegű.
László Ferenc
A motor természetesen ezúttal is 231 lóerős, viszont a nagyobb tömeg miatt enyhén más hangolású. Míg a két kisebb példány esetében az 1250-4800-as fordulatszám tartományban 320 Nm nyomaték áll rendelkezésre, addig itt és a Countrymanben 1450 és 4500 között 350 Nm-t kapunk, és a maximális teljesítmény 200-zal alacsonyabb fordulatszámon érhető el. A 0-100-as gyorsulás 6,3 másodpercnyi időt vesz igénybe, a legnagyobb sebesség 238 km/h. Télen jó szolgálatot tehet az alapáras négykerékhajtás, bevásárláskor pedig jól jón a 360-1250 literes csomagtartó.
A terepjáró
A valaha készített legnagyobb Mini a kompakt divatterepjárók piacán hadrendbe állított új Countryman JCW, mely az elődjénél sokkal nagyobb és komolyabb autó lett. A rendezők jól érezték, hogy ezt az alapmodellnél 14,3 centiméterrel magasabb, 9,5 centiméterrel szélesebb, 1615 kilogrammos crossover nem igazán versenypályára való, így ezt a kivitelt nem az Euroringen, hanem a környező közutakon próbálgattuk. A Clubmanével megegyező, a kisebb Minikénél enyhén nyomatékosabb motor még a nagy és nehéz kasztni ellenére is 6,5 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé, de például a végsebesség már csak 234 km/h.
László Ferenc
Ötödik sebességi fokozatban egy 80-120-as gyorsulás 7,9 másodpercig tart, szemben a háromajtós kivitel 5,6 másodperces értékével, ami bizony több mint 40 százalékos időtöbblet. A gyakorlatban ez az ára a divatos SUV-formatervnek.
A 4,3 méter hosszú újdonság természetesen alapáron négykerékhajtású, és az összes Mini közül ennek van a legnagyobb üzemanyagtartálya (44-48 liter helyett 51 literes), és a legtágasabb, nem kevesebb mint 450-1390 literes csomagtartója. A Countryman JCW-ről kijelenthető, hogy egy teljes értékű családi autó, mellyel a hétvégén azért nagyon jókat autózhat a hegyekben egyedül is a család autókedvelő tagja.
László Ferenc
Melyiket vennénk meg?
Ha szigorúan az élményfaktort nézzük, akkor a négy JCW közül egyértelműen a háromajtós normál Minit választanánk. Még akkor is, ha a kétkerékhajtás miatt adott esetben kicsit nehéz az útra vinni a teljesítményt – cserébe ugyanis egy rekordkönnyű, igen alacsony építésű, apró kis élményautót kapunk. Ami ráadásul messze a legolcsóbb a kínálatban a maga 8,7 millió forintos alapárával.
A kabriós élvezetekért minimum 10,1 millió forintot kell kiadnunk, és ehhez apró negatívumként már bejön a háromajtósénál nagyobb tömeg. A 11 milliós forintos kezdőárú Clubman már sokkal inkább a praktikumról és kevésbé a vezetési élményről szól, a 11,8 millió forintos alapárú Countryman pedig már egy teljesen más történet, a maga emelt és nagy tömegű karosszériájával.
László Ferenc
A riválisok közül említést érdemel többek közt a 9,5 millió forintos alapárú Audi S1, mely ugyanúgy 231 lovas, mint a Mini JCW, és 5,8 másodperc alatt képes nulláról százra katapultálni. Szólnunk kell még az Opel Corsa OPC-ről is, mely 207 lóerős, 7,3 másodperces gyorsulású és 230-as végsebességű apró méregzsák akár már 6,1 millió forint ellenében hazavezethető.
László Ferenc
Létrás élmény
Nem pont a száguldásról, hanem sokkal inkább a szabadban történő táborozásról szól a Mini tetejére applikálható sátor, melybe egy létrán mászhatunk fel. Belül 90 centiméteres belmagasság, kisebb-nagyobb rakódóhelyek és LED-világítás fogad:
László Ferenc
László Ferenc
Puha vagy kemény?
Érdekesség, hogy míg közúton mindegyik Mini JCW túl keménynek tűnhet, versenypályán rögtön kicsit puhának érződik még a legsportosabb is. Főleg akkor, ha már ismerjük a pályát, és elkezdjük a kocsik határait feszegetni. A hétköznapi használat során viszont remek szolgálatot tesz a váltó körül tekergethető hatalmas üzemmódválasztó tárcsa, mellyel akár környezettudatos halk kocsivá is varázsolhatjuk a sport módban hörgő és prüszkölő, megfeszített izomzatú Mini JCW-ket.
A végére pedig egy 360 fokos videót hagytunk, melyben szabadon pásztázható módon megtekinthető, hogy milyen egy kör a Mini JCW-ben az Euroringen: