Az elmúlt hétvégén Berlinben jártunk, mégpedig az elektromos Forma–1-nek is nevezett
ABB Formula–E-világbajnokság német futamán. Ennek egyik legérdekesebb betétfutama a
Roborace, vagyis a robotautók versenye.
A használaton kívüli Tempelhof repülőtéren kialakított versenypályán két Roborace Devcar állt rajtvonalhoz. Az autókat egy vízhűtéses 12 processzormagos Nvidia Drive PX 2 szuperszámítógép, illetve mesterséges intelligencia vezérli, de a finomhangolást ezúttal két egyetemi csapat végezte, vagyis ezúttal tulajdonképpen ők versengtek egymás ellen.
A Roborace Devcarban a Level 4 szintű autonóm vezetés ellenére azért található kormány, mert néha hús-vér pilóták is vezetik, hogy össze tudják mérni egymással az emberi és gépi teljesítményt. A pilótáknak egyelőre még nem kell félniük állásuk elvesztése miatt, ugyanis a robotpilóta pályától függően egyelőre még 10-25 százalékkal lassabb a valódi versenyzőknél. Egyelőre.
A kamerákkal, ultraszonikus szenzorokkal, radarokkal és lidarral is felvértezett Roborace Devcar egy normál Ginetta LMP3-as versenyautóra épül, és fejlesztési célokat szolgál. A véglegesnek mondható Robocar hasonló belső tartalommal rendelkezik majd, de sokkal futurisztikusabb formába csomagolva.
A tisztán elektromos hajtásláncú Roborace Devcar négy darab 180 lóerős villanymotorral rendelkezik, összteljesítménye 720 lóerő. A Michelin gumikkal szerelt és 1 tonna körüli tömegű robotautó végsebessége mintegy 300 km/h.
A Devcar Level 5-ös autonóm képességű utódjával a tervek szerint világbajnokságot fognak indítani: a 10 csapat által üzemeltetett 20 versenyautó csatáira a Formula–E-futamok hétvégéin kerül majd sor. Ez pedig már tulajdonképpen nem is hagyományos autóverseny lesz, hanem a programozók egymással folytatott versengése.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.