szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

Ebbe az elképesztően erős elektromos autóba már sofőr sem kell ahhoz, hogy villámgyorsan körbeszáguldjon a pályán. A mesterséges intelligencia hamarosan átveheti a pilóták helyét.

Az elmúlt hétvégén Berlinben jártunk, mégpedig az elektromos Forma–1-nek is nevezett ABB Formula–E-világbajnokság német futamán. Ennek egyik legérdekesebb betétfutama a Roborace, vagyis a robotautók versenye.

A használaton kívüli Tempelhof repülőtéren kialakított versenypályán két Roborace Devcar állt rajtvonalhoz. Az autókat egy vízhűtéses 12 processzormagos Nvidia Drive PX 2 szuperszámítógép, illetve mesterséges intelligencia vezérli, de a finomhangolást ezúttal két egyetemi csapat végezte, vagyis ezúttal tulajdonképpen ők versengtek egymás ellen.

©

A Roborace Devcarban a Level 4 szintű autonóm vezetés ellenére azért található kormány, mert néha hús-vér pilóták is vezetik, hogy össze tudják mérni egymással az emberi és gépi teljesítményt. A pilótáknak egyelőre még nem kell félniük állásuk elvesztése miatt, ugyanis a robotpilóta pályától függően egyelőre még 10-25 százalékkal lassabb a valódi versenyzőknél. Egyelőre.

©

A kamerákkal, ultraszonikus szenzorokkal, radarokkal és lidarral is felvértezett Roborace Devcar egy normál Ginetta LMP3-as versenyautóra épül, és fejlesztési célokat szolgál. A véglegesnek mondható Robocar hasonló belső tartalommal rendelkezik majd, de sokkal futurisztikusabb formába csomagolva.

A tisztán elektromos hajtásláncú Roborace Devcar négy darab 180 lóerős villanymotorral rendelkezik, összteljesítménye 720 lóerő. A Michelin gumikkal szerelt és 1 tonna körüli tömegű robotautó végsebessége mintegy 300 km/h.

©

A Devcar Level 5-ös autonóm képességű utódjával a tervek szerint világbajnokságot fognak indítani: a 10 csapat által üzemeltetett 20 versenyautó csatáira a Formula–E-futamok hétvégéin kerül majd sor. Ez pedig már tulajdonképpen nem is hagyományos autóverseny lesz, hanem a programozók egymással folytatott versengése.

©
©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Jön az Apple, és felforgatja az autóipart

Jön az Apple, és felforgatja az autóipart

A nők vitték sikerre az 50 éves Bangladest

A nők vitték sikerre az 50 éves Bangladest

A NAV nevében már nem lopnak pénzt, de nem árt vigyázni a csalókkal

A NAV nevében már nem lopnak pénzt, de nem árt vigyázni a csalókkal