szerző:
hvg.hu

Közeleg a tél, az akkumulátorok esküdt ellensége. Vázoljuk, hogy mit kell tenni akkor, ha az aksi miatt nehezen, vagy egyáltalán nem indul az autó.

Idén ősszel igen sokáig kellemesen alakult az időjárás, egymás után dőltek meg a melegrekordok. Ennek azonban már vége, mostanság könnyen előfordulhat, hogy már napközben sem emelkedik 0 Celsius-fok fölé a hőmérséklet. És ez többek közt az autó akkumulátorára is kihatással van: mínusz 20 Celsius-fokon egy adott akku teljesítménye akár 50 százalékkal is csökkenhet.

Amennyiben a reggeli órákban a megszokottnál nehezebben indul be a motor, máris érdemes arra gyanakodni, hogy az autónkban lévő akkumulátor az életciklusa végéhez közelít. Ilyenkor nem érdemes halogatni a házilagos aksicserét vagy a szerviz felkeresését, mert az akkumulátor magától értelemszerűen nem fog megjavulni.

Ha mégsem cseréljük le időben az aksit, akkor könnyen előfordulhat, hogy segítségével már nem tudjuk életre kelteni a motort. Ilyenkor jó szolgálatot tehet egy a csomagtartóban tárolt indítókábel, amin kívül még egy az indítást segítő másik autóra is szükségünk lesz, amivel a mi autónk közvetlen közelébe kell parkolni úgy, hogy a két autó eleje közel legyen egymáshoz. És kezdődhet az úgynevezett bikázás, amit ideális esetben két hasonló teljesítményű akkumulátorú autóval hajtunk végre.

A gyújtás levételét követően a piros kábel egyik végét először az indító autó akkumulátorának pozitív pólusára kell csatlakoztatni, majd pedig a másik vége mehet a segítségre váró autó hasonló pólusára. Ezt követően a fekete kábel egyik végét a segéd autó negatív pólusára, a másik végét pedig a lemerült autó motorjának testpontjára kell csíptetni.

Ha ezzel megvagyunk, beindítható a donor autó, és nem sokkal később a lemerült akkumulátorú kocsi indításával is megpróbálkozhatunk. Ha már a segítségre szorult autó motorja is jár, akkor néhány perc után az előbbi sorrend fordítottját alkalmazva távolítsuk el a kábeleket. A gyenge akkumulátorú autó motorját semmiképp se állítsuk le rögtön, hanem induljunk el vele, hogy fel tudjon venni némi töltést a generátortól.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
"Hány embernek kell még meghalnia?" Milliók tüntettek a klímaváltozás miatt

"Hány embernek kell még meghalnia?" Milliók tüntettek a klímaváltozás miatt

34 év után fogták el egy repülőgép-eltérítés gyanúsítottját

34 év után fogták el egy repülőgép-eltérítés gyanúsítottját

Epstein egyik áldozata szerint András herceggel is le kellett feküdnie

Epstein egyik áldozata szerint András herceggel is le kellett feküdnie

Az EU szerint elérhető a Brexit-megállapodás

Az EU szerint elérhető a Brexit-megállapodás

Muszbek Mihály: Dönteni kell! Eredményes klubfutball vagy utánpótlásnevelés?

Muszbek Mihály: Dönteni kell! Eredményes klubfutball vagy utánpótlásnevelés?

140-nel lökték egy fának Mohácsnál a négygyerekes édesanyát

140-nel lökték egy fának Mohácsnál a négygyerekes édesanyát