Idén ősszel igen sokáig kellemesen alakult az időjárás, egymás után dőltek meg a melegrekordok. Ennek azonban már vége, mostanság könnyen előfordulhat, hogy már napközben sem emelkedik 0 Celsius-fok fölé a hőmérséklet. És ez többek közt az autó akkumulátorára is kihatással van: mínusz 20 Celsius-fokon egy adott akku teljesítménye akár 50 százalékkal is csökkenhet.
Amennyiben a reggeli órákban a megszokottnál nehezebben indul be a motor, máris érdemes arra gyanakodni, hogy az autónkban lévő akkumulátor az életciklusa végéhez közelít. Ilyenkor nem érdemes halogatni a házilagos aksicserét vagy a szerviz felkeresését, mert az akkumulátor magától értelemszerűen nem fog megjavulni.
Ha mégsem cseréljük le időben az aksit, akkor könnyen előfordulhat, hogy segítségével már nem tudjuk életre kelteni a motort. Ilyenkor jó szolgálatot tehet egy a csomagtartóban tárolt indítókábel, amin kívül még egy az indítást segítő másik autóra is szükségünk lesz, amivel a mi autónk közvetlen közelébe kell parkolni úgy, hogy a két autó eleje közel legyen egymáshoz. És kezdődhet az úgynevezett bikázás, amit ideális esetben két hasonló teljesítményű akkumulátorú autóval hajtunk végre.
A gyújtás levételét követően a piros kábel egyik végét először az indító autó akkumulátorának pozitív pólusára kell csatlakoztatni, majd pedig a másik vége mehet a segítségre váró autó hasonló pólusára. Ezt követően a fekete kábel egyik végét a segéd autó negatív pólusára, a másik végét pedig a lemerült autó motorjának testpontjára kell csíptetni.
Ha ezzel megvagyunk, beindítható a donor autó, és nem sokkal később a lemerült akkumulátorú kocsi indításával is megpróbálkozhatunk. Ha már a segítségre szorult autó motorja is jár, akkor néhány perc után az előbbi sorrend fordítottját alkalmazva távolítsuk el a kábeleket. A gyenge akkumulátorú autó motorját semmiképp se állítsuk le rögtön, hanem induljunk el vele, hogy fel tudjon venni némi töltést a generátortól.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.