szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hiába készült belőle sok-sok millió példány, a patika állapotnak ma már alaposan megkérik az árát.

A Citroën nem sokkal a második világháború után, 1948-ban a Párizsi Autókiállításon leplezte le 2CV típusjelzésű modelljét, vagyis a Kacsát. Az elérhető árú ikonikus személyautó egészen 1990-ig gyártásban maradt és az évtizedek során a különböző változataiból összesen mintegy 9 millió darabot gyártottak le.

Viszont nagyon kevés maradt meg olyan kiváló állapotban, mint ez a példány, mely ráadásul nem is egy kései változat:

©

A mellékelt fotókon látható autó 1957-ben látta meg a napvilágot, vagyis idén ünnepli hatvankettedik születésnapját. Ez azonban nem igazán látszik a patika állapotú autón, mely az RM Sotheby's február 6-i párizsi árverésén mintegy 15-20 ezer eurós (4,8-6,4 millió forint) áron cserélhet gazdát.

©

A Kacsa 1957-ben esett át az első komolyabb ráncfelvarrásán, melynek során nagyobb tükröket és hátsó ablakokat, valamint először fűtést és szellőzést is kapott a típus. A 2CV 425 köbcentiméteresre növelt léghűtéses frontmotorja 12,5 lóerős teljesítményt ad le, a végsebesség 80 km/h magasságában alakul.

©

Érdekesség, hogy a hazai utakon egy abszolút egyedi, zöld rendszámos környezetbarát Kacsával is találkozhatunk.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!