szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bajor gyártó a jelek szerint elérkezettnek látja az időt népszerű középkategóriás szedánja ráncainak felvarrására.

A BMW 2016 őszén leplezte le az 5-ös sorozat G30-as kódszámú aktuális generációját. A 2017 elején a kereskedésekbe is megérkezett típuson az elmúlt években csak néhány kisebb módosítást hajtottak végre hajtáslánc, illetve infotainment fronton, most azonban feltűnt a színen az első komolyabb ráncfelvarráson átesett új változat.

Az idő előtt kiszivárgott gyári stúdiófotókon látható új 5-ös BMW-t (esetünkben konkrétan egy M-csomagos 530e-t) elsősorban a módosított fényszóróiról és hátsó lámpáiról, átrajzolt lökhárítóiról, illetve modernizált hűtőrácsairól lehet felismerni. A "vesék" szerencsére csak kis mértékben lettek nagyobbak, mint eddig voltak, illetve az első felvételek alapján elmondható, hogy a hűtőrács függőleges lamellái a korábbiaknál erősebb 3D-hatást kaptak.

Instagram / Cochespias

Az utas- és motorteret érintő változások egyelőre ismeretlenek, mindenesetre több mint valószínű, hogy a facelifttel együtt megérkezik az X5-ös és 7-es szériából már ismert 45e plugin hibid hajtáslánc. Ez a korábbiaktól eltérően nem 2 literes 4 hengeres, hanem 3 literes 6 hengeres turbós benzinmotorra épülő hajtás 394 lóerős összteljesítményéről, 600 Nm-es nyomatékáról, illetve mintegy 60 kilométeres e-hatótávjáról ismerszik meg.

A hivatalosan várhatóan valamikor nyáron debütáló új 5-ös BMW várhatóan már nem lesz rendelhető a 400 lóerős háromturbós 50d csúcsdízel motorral, mely idővel a gyártó teljes termékpalettájáról el fog tűnni.

Instagram / Cochespias

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!