szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Kevesen emlékeznek arra, hogy a négykarikás gyártó már 1989-ben előrukkolt első benzines-villanyos modelljével.

Az Audi egyik legfrissebb hibrid modellje a A7 Sportback TFSI e, mely elsősorban 367 lóerős teljesítményéről, 5,7 másodperces 0-100-as gyorsulásáról, illetve 40 kilométeres elektromos hatótávjáról ismerszik meg. A plugin hibrid újdonság hazánkban minden további nélkül élvezheti a zöld rendszám előnyeit.

Az Audi azonban nem ma kezdte a hibrid technika fejlesztését, mára viszont már sokan megfeledkeztek a német gyártó első ilyen modelljéről. Az alábbi fotón a legújabb és a legrégibb hibrid Audi vehető szemügyre egymás mellett.

Audi

Az Audi 1989-ben mutatta be a 100 Avant quattro Duót, melynek motorházteteje alatt egy 136 lóerős teljesítményű 2,3 literes soros 5 hengeres benzinmotor található. A belső égésű motor hajtja az első kerekeket, a hátsókat pedig adott esetben egy 12 lóerős és 110 Nm-es Siemens villanymotor, ami egy a csomagtér padlója alá rejtett 200 kilogrammos nikkel-kadmium akkumulátorból nyeri az energiát.

Audi

Alaphelyzetben mindkét motor részt vesz a hajtásban, de ha üresbe tesszük a váltót és megnyomjuk az "E" gombot, akkor mintegy 38 kilométert tisztán elektromosan is meg lehet tenni. Igaz ilyenkor 50 km/h a legnagyobb sebesség, és még egy 0-30-as gyorsulás is 8 másodpercig tart.

Audi

A tetején napelemet felvonultató 100 Avant quattro Duóból mindössze 10 példány készült. Az 1991-ben készült második generációban már egy 2 literes 4 hengeres benzinmotor és egy 28 lóerős villanymotor kapott helyet.

Az Audi első megvásárolható hibridje az 1997-ben debütált A4 Avant Duo volt, mely 1,9 literes dízelmotoros típusból évente 500-at terveztek gyártani, végül azonban összesen csak 60 talált gazdára.

Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!