A legizgalmasabb új Skoda lenne a Slavia, de nem lesz

Egy kétüléses roadstert terveztek a cseh autógyártó gyakornokai házi feladatként.

  • hvg.hu hvg.hu
A legizgalmasabb új Skoda lenne a Slavia, de nem lesz

Régi hagyomány a cseh márkánál, hogy minden évben felkérik a Mladá Boleslav-i akadémia kiválasztott tanulóit, tervezzenek meg és készítsenek el egy prototípust valamelyik jelenlegi modelljük alapjaira. A hetedik koncepcióautót, amelyet a hallgatók fejlesztettek, a Skoda Scalaból alakították ki, és a Slavia nevet kapta.

A modell elnevezése 1895-re utal, amikor Vaclav Laurin és Vaclav Klement kerékpárok gyártásába fogott Slavia márkanév alatt. Három évvel később napvilágot látott a Laurin & Klement által gyártott első motorkerékpár is, 1905-ben pedig a cseh mérnökök megépítették az első autót a Skoda történetében. A Slavia a kezdetekre emlékeztet a cég létrejöttének 125. évfordulóján.

Skoda

A koncepcióautó bemutatóját eredetileg júniusban tartották volna, ám a koronavírus-járvány miatt későbbre halasztották, és most is csak a neten megmutatott vázlatokat láthatja a nagyközönség.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.