szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

Sokkal nagyobb, mint egy Vitara, plugin hibrid hajtáslánca zöld rendszámot ér, az ára pedig a márkától szokatlan módon csillagászati. Testközelből ismerkedtünk meg a Toyota RAV4 PHEV testvérmodelljével.

Magyarországon 18,5 millió forintba kerül a Suzuki Across szabadidő-autó.

Sokkolóan magas összeg ez az 5,3-7,1 millió forintos Vitara árakhoz szokott vásárlóknak, de sietünk hozzátenni, hogy a Suzukinak korábban is akadt már néhány furcsa mód drága és sikeresnek többek közt emiatt sem bizonyult modellje. Elég csak a 9,3 millió forintos Kizashira, vagy a 13,5 millió forintos XL7-re gondolni, ráadásul ezek az itthon is kapható modellek 10 éve kerültek ennyibe. Az XL7 említett ára az inflációval megspékelve ma közel 17 millió forintot tenne ki.

De mi értelme egy 18,5 millió forintos Suzukinak 2020-ban Magyarországon? Nyílt titok, hogy néhány tucatnál többet nem fognak eladni belőle, ezen mennyiség nagy része is vélhetően a hazai kereskedők tulajdonába kerül. Az Across amellett, hogy picit színesíti a gyártó kínálatát, elsősorban azért született meg, hogy a gyártó be tudja tartani az egyre szigorodó európai környezetvédelmi-előírásokat. És ily módon abban segíti a Suzukit, hogy ne kelljen komoly pénzbüntetéseket fizetnie CO2-kvóta fronton.

©
©
©

Elég csak néhány pillantást vetni az Acrossra, hogy szinte még a laikusok számára is azonnal kiderüljön: ez itt bizony egy minimálisan átkozmetikázott, lényegében átbrandelt Toyota RAV4. Joggal merülhet fel a kérdés, hogy ha utóbbi modell már 9,3 millió forinttól kapható, akkor miért ennyivel drágább a Suzuki változat?

Nos azért, mert az Across még csak nem is 10,9 millió forinttól induló hibrid RAV4-re épül, hanem arra a plugin hibrid változatra, aminek az Acrosstól eltérően egyelőre még mindig nem ismert a magyar listaára. És amelyből még egyetlen darab sem érkezett Magyarországra, ellentétben az Across-szal.

©
©

A Japánból importált Across több mint egy kategóriával nagyobb az Esztergomban készülő Vitaránál, és ez nemcsak a külső méretein, hanem az utastér tágasságán is érződik. "Személyében" egy a Vitaránál 46 centiméterrel hosszabb, 8 centiméterrel szélesebb és magasabb, valamint 19 centiméterrel magasabb divatterepjáróhoz van szerencsénk.

A hibrid technológia nem könnyű, így vélhetően senki sem lepődik meg az 1,94 tonnás tömegen, cserébe viszont a csomagtartóba 115 literrel több fér, mint a Vitara esetében.

Across vs. Vitara
©

Ami a külsőségeket illeti, az Acrosson a RAV4-étől eltérő lámpák és lökhárítók találhatók, no és persze Toyota helyett Suzuki-emblémákat és Across feliratokat találunk kívül, belül.

©
©

Míg a Vitara legfrissebb 48 V-os lágyhibrid kivitele egy 130 lóerős 1,4 literes turbós benzinmotor és egy 13 lóerős villanymotort vonultat fel, addig a teljesen más ligában focizó, fokozatmentes automata váltós Across összteljesítménye eléri a 306 lóerőt.

A 2,5 literes 4 hengeres szívó benzinmotor 184 lóerős teljesítményt, illetve 227 Nm-es nyomatékot ad le, mellette pedig egy 182 lóerős és 270 Nm-es, valamint egy 54 lóerős és 121 Nm-es villanymotor is az alapáron összkerekes hajtáslánc részét képezi.

©

A lítium-ion akkumulátor 18,1 kWh kapacitású. A 0-ról 100-ra 6 másodperc alatt felgyorsuló újdonság elektromos módban maximum 135 km/h-val képes gurulni, villanymotoros hatótávolsága pedig eléri a 75 kilométert.

Utóbbinak köszönhetően az aktuális hazai szabályozás értelmében minden további nélkül megkaphatja a számos előnnyel járó zöld rendszámot.

©
©
©

A vásárlóknak nincs más dolguk, mint a fényezés színének kiválasztása, opciók ikszelgetésével egyáltalán nem lehet, nem is kell foglalkozniuk.

A Magyarországra egyetlen felszereltségi szinttel, alapáron jól felextrázott változatban érkező Across kapcsán említést érdemel többek közt a 19 colos könnyűfém felni, a 235/55-ös Yokohama gumi, a LED-fényszóró, az elektromos első ülésállítás, a fűthető első és hátsó ülések, az ugyancsak fűhető kormány, az adaptív tempomat, az aktív sávtartó, a parkolóradar és a tolatókamera. A hátsó ülések ledöntésével 1604 literesre bővíthető csomagtér ajtaja elektromos mozgatású.

©
©

Hamarosan várhatóan ugyancsak hazánkba érkezik a Toyota Corolla kombi kivitelének Suzuki változata, a Németországban átszámítva mintegy 11 millió forintba kerülő, nálunk pedig előreláthatólag 9 millió forint magasságában debütáló Swace. Ez a normál hibrid hajtásláncú, tehát külsőleg nem tölthető modell hazánkban nem kaphat zöld rendszámot.

©
©
©
©
©
©
Suzuki Across
©
©
©
©
©
©

 

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Ónody Gomperz Tamás: A választás tragikus szabadsága a járványban

Ónody Gomperz Tamás: A választás tragikus szabadsága a járványban

Választási törvény: gereblyére lép a Fidesz, vagy szétzúzza az ellenzéket?

Választási törvény: gereblyére lép a Fidesz, vagy szétzúzza az ellenzéket?

Az automatizációba fektetett pénz az egyik legjobb befektetés

Az automatizációba fektetett pénz az egyik legjobb befektetés