szerző:
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Két nagyon eltérő karakterű japán testvér, melyek közös vonása a fejlett hibrid technika és az ennek köszönhető szerény fogyasztás. Kipróbáltuk a GR Sport és Trek kivitelű új Corollát.

A Toyota Corolla a világ egyik legjobban bejáratott autós brandje, melynek nemzetközi ismertségét leginkább a Volkswagen Golféhoz lehet hasonlítani. Érdekesség, hogy a Corolla története a Golfénál 8 évvel korábban, 1966-ban kezdődött, és míg a német rivális a nyolcadik-, addig a japán kompakt már a tizenkettedik generiációjánál tart. Az aktuális széria óta már nem zavar bele a képbe az Auris, mostantól a típus összes változatát Corollának hívják, és az új generáció lényegében a közelmúltban megszüntetett Avensis szerepét is átvette.

Választhatunk 5 ajtós, szedán és kombi Corollát, és hamarosan talán a legfrissebb változat, a divatterepjárós Corolla Cross is eljut majd hozzánk. Az alábbiakban a legsportosabb, illetve a leginkább családbarát Corollát mutatjuk be részletesen.

László Ferenc
László Ferenc

Corolla GR Sport

A világos fényezésű tesztautó egy 5 ajtós kivitelű és GR Sport felszereltségű Corolla. Utóbbi mind kívül, mind belül sportosabbá teszi a japán kompaktot, de megjegyzendő, hogy nemcsak az 5 ajtós, hanem a kombi változathoz is elérhető ez a szemrevaló csomag.

A második felszereltségi szintre, a Comfortra épülő GR Sport egyedi lökhárítókat, küszöböket és diffúzorszerű képződményt kapott, a teteje pedig vagány módon fekete. A csiszolt hatású könnyűfémfelnik alapáron 17 colosak, tehát nem túl nagyok, de a kizárólag a GR Sport mellé rendelhető 420 ezer forintos Dynamic csomaghoz már 18-as kerekek járnak. Az összhatás kiválónak mondható, némi üröm az örömben, hogy a kipufogóvégekről messziről ordít a kamuság.

László Katalin

Az utastérben sportos első ülésekre, kellemes fogású bőrkormányra, valamint egyedi dekorelemekre lehetünk figyelmesek, ezenkívül a széles körben alkalmazott piros cérna, és az alapáras vezeték nélküli mobiltöltő, valamint a kétzónás klíma mellett sem mehetünk el szó nélkül. A fedélzeti elektronika enyhén túlhaladottnak érződik, a tolatókamera alacsony felbontású és 2020-ban már nem túl trendi a hatalmas váltókar.

Az elődhöz képest 2,6-ról 2,64 méterre nőtt a tengelytáv, de a hátsó üléseken még így is nagyon szűkös a helykínálat. A csomagtartó mindössze 313 literes, ami lassan az eggyel alacsonyabb kategóriában is cikinek számít. Nincs mit szépíteni, az 5 ajtós Corollát nem családi használatra találták ki.

László Ferenc
László Ferenc

A 116 lóerős 1,2 literes turbós benzinmotor nem párosítható a GR Sport felszereltséggel, a két hibrid hajtáslánc viszont nagyon is. Utóbbiak közül a tesztautóban az erősebb 2 literes verzió található, ami a maga 184 lóerős teljesítményével már nemcsak a spórolás, hanem a sportos közlekedés szerelmesei számára is vonzó lehet.

Nem árt tudni, hogy a GR Sport semmivel sem erősebb a normál kivitelű Corollánál, vagyis személyében inkább csak egy farkasbőrbe bújt bárányhoz van szerencsénk. A fokozatmentes váltót mostanra sikerült egész szerethetőre fejleszteni, már nem annyira fájó a "bégetése", az adaptív futómű pedig mind a komfortos, mind a sportos használatnak kedvez.

László Ferenc

A 7,9 másodperces 0-100-as sprintidőt nem sok kritika érheti, a végsebesség pedig a fogyasztás kordában tartása miatt van 180 km/h-ra korlátozva. A hibrid rendszer finoman, vajpuhán teszi a dolgát, mindig az a motor hajt éppen, mely az aktuális közlekedési helyzethez legjobban passzol.

A végeredmény 5,2 literes fogyasztás lett, ami egy benzinnel itatott és közel 200 lóerős sportos kompakttól kiváló érték. Rövidebb távon tisztán elektromosan is képes suhanni a Corolla, ezt magától is megteszi, illetve az EV gomb lenyomásával manuálisan is kierőszakolható.

László Katalin
László Ferenc

Corolla Trek

A Trek felszereltségi szint csak és kizárólag a Touring Sports nevezetű kombi Corollához rendelhető, és nem tesz mást, mint egy kicsit szabadidőautósabbá teszi az autót. Ennek jegyében 2 centiméterrel megemelt futóművet kapunk, amitől messze nem lesz terepjáró a Corolla, de arra mindenképpen jó ez a változtatás, hogy a magas járdaszegélyekhez ne verjük oda a lökhárító alját. Összkerékhajtás felár ellenében sincs, eltérően például a kisebb kategóriában és a crossoverek között versenyző Yaris Crosstól.

A SUV divathullám jegyében egyedi lökhárítókat, küszöbborítást és hűtőrácsot, valamint matt fekete sárvédőszélesítést kapott a Trek. A 17 colos kerekek enyhén furcsán hatnak a relatíve nagy kerékjáratokban, mindenesetre a komfortnak jót tesz, hogy nem 18 colos felnikkel szerelik az autót. A Trek egyértelműen komfortosabb hangolású, mint a GR Sport, de ettől függetlenül tempósabb haladáskor sem érződik bizonytalannak a futómű, melyet korábbi és mostani tapasztalataink szerint az összes Corollában kiválóan eltaláltak.

László Ferenc

Az üléseken barna/szürke szövet borítás feszül, ami egyrészt jól mutat a maga enyhén puritán módján, másrészt egész jól tisztítható. A Trekhez alapáron jár továbbá a sötétített hátsó üveg, a fűthető első-hátsó ülések, a vezeték nélküli telefontöltő, az elektromosan behajtható tükrök, illetve az esőérzékelős ablaktörlő, valamint a bi-LED fényszóró. És a Treken a kipufogóvég láttán, pontosabban nem láttán nincs olyan szekunder szégyenérzetünk, mint a GR Sport esetében.

A tengelytáv az elődénél 10 centiméterrel, az 5 ajtós új Corolláénál pedig 6 centiméterrel nagyobb, és ennek pozitív hatását nagyon is érezhetik a hátul helyet foglalók. A 4,65 méter hosszú kombi puttonya 596 literes, az ülések ledöntését követően pedig akár közel 2 méter hosszú tárgyak is szállíthatók. A gyári vonóhorog felára 234 ezer forint.

László Ferenc
László Ferenc

A kis turbós benzines alapmotorral a GR Sporthoz hasonlóan a Trek sem rendelhető, így marad a két remek hibrid hajtáslánc, melyek közül a tesztautóba a szerényebb tudású 1,8 literes változat került. Kapásból érezhető, hogy 184 helyett ezúttal csak 122 lóerő áll rendelkezésre, ettől függetlenül a 11,1 másodperces 0-100-as szintidő által sugaltnál fürgébbnek érződik a kisebbik hibrid.

A végsebesség ezúttal is 180 km/h, de vélhetően már nem mesterséges korlátozás miatt. 130 km/h-nál 2400-at forog a főtengely, ami kellemesen alacsonynak mondható, mindenesetre hétköznapi használat során az 1,8 literes hibrid Corolla kicsit hangosabbnak, kevésbé kerek történetnek érződik, mint 2 literes társa.

László Ferenc

A teszthetet 4,2 literes fogyasztással zártuk, ami remek érték egy teljes értékű családi autótól. Ebben egyébként nemcsak a remek hibrid hajtáslánc, hanem az alig 1370 kilogrammos tömeg is fontos szerepet játszik. Érdekesség, hogy az egyszerűbb hibrid Corollákba könnyebb és modernebb lítium-ion-, az erősebb változatokba pedig kicsit nehezebb és régivágású nikkel-fémhidrid akkumulátort szerelnek.

László Ferenc

Konklúzió, árak

+ : szemrevaló külső, számos különböző karosszéria és kivitel, kétféle hibrid hajtás, alacsony fogyasztás, kiváló futómű.

: az ötajtós szerény helykínálatú és csomagterű, nem túl modern fedélzeti elektronika, egyeseknek hiányozhat a dízel változat.

Az új Toyota Corolla azok számára is jó választás lehet, akik eddig talán kicsit túl unalmasnak találták a típust. A formaterv minden korábbinál jobban az európai ízléshez lett igazítva, számos különböző kivitel és felszereltség közül lehet választani, ráadásul a piac talán legjobb normál hibrid hajtásláncát immár kétféle változatban kínálja a gyártó. A 8-as Golf-féle high-tech tűzijáték ugyan elmarad, cserébe viszont bőven kárpótol a 4-5 liter körüli fogyasztás.

Legolcsóbban 6,26 millió forint ellenében lehet új Corollánk, egy 5 ajtós, 116 lóerős turbós benzines Active modell. Összehasonlításképp, az új VW Golf minimum 7,8 millió forintba kerül, és ezért a pénzért egy 130 lóerős autót kaphatunk.

László Ferenc

A 122 lovas hibrid Corolla 7,53 millió forinttól indul, a 184 lóerős hibrid pedig minimum 8,75 millió forintba kerül. A sportos hangulatú GR Sport csomag felára 1,15 millió forint a Comfort felszereltségi szinthez képest, a csak a kombihoz rendelhető Trek pakkért pedig 925 ezer forintot kér a Toyota.

A minden földi jóval ellátott GR Sport tesztautó ára 10,4 millió forint, a kipróbált Trek modell árcéduláján 9,5 millió forintos összeg olvasható. Az alap-, illetve a hibrid hajtásláncra adott garancia 3, illetve 10 év.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!