szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Két nagyon eltérő karakterű japán testvér, melyek közös vonása a fejlett hibrid technika és az ennek köszönhető szerény fogyasztás. Kipróbáltuk a GR Sport és Trek kivitelű új Corollát.

A Toyota Corolla a világ egyik legjobban bejáratott autós brandje, melynek nemzetközi ismertségét leginkább a Volkswagen Golféhoz lehet hasonlítani. Érdekesség, hogy a Corolla története a Golfénál 8 évvel korábban, 1966-ban kezdődött, és míg a német rivális a nyolcadik-, addig a japán kompakt már a tizenkettedik generiációjánál tart. Az aktuális széria óta már nem zavar bele a képbe az Auris, mostantól a típus összes változatát Corollának hívják, és az új generáció lényegében a közelmúltban megszüntetett Avensis szerepét is átvette.

Választhatunk 5 ajtós, szedán és kombi Corollát, és hamarosan talán a legfrissebb változat, a divatterepjárós Corolla Cross is eljut majd hozzánk. Az alábbiakban a legsportosabb, illetve a leginkább családbarát Corollát mutatjuk be részletesen.

©
©

Corolla GR Sport

A világos fényezésű tesztautó egy 5 ajtós kivitelű és GR Sport felszereltségű Corolla. Utóbbi mind kívül, mind belül sportosabbá teszi a japán kompaktot, de megjegyzendő, hogy nemcsak az 5 ajtós, hanem a kombi változathoz is elérhető ez a szemrevaló csomag.

A második felszereltségi szintre, a Comfortra épülő GR Sport egyedi lökhárítókat, küszöböket és diffúzorszerű képződményt kapott, a teteje pedig vagány módon fekete. A csiszolt hatású könnyűfémfelnik alapáron 17 colosak, tehát nem túl nagyok, de a kizárólag a GR Sport mellé rendelhető 420 ezer forintos Dynamic csomaghoz már 18-as kerekek járnak. Az összhatás kiválónak mondható, némi üröm az örömben, hogy a kipufogóvégekről messziről ordít a kamuság.

©

Az utastérben sportos első ülésekre, kellemes fogású bőrkormányra, valamint egyedi dekorelemekre lehetünk figyelmesek, ezenkívül a széles körben alkalmazott piros cérna, és az alapáras vezeték nélküli mobiltöltő, valamint a kétzónás klíma mellett sem mehetünk el szó nélkül. A fedélzeti elektronika enyhén túlhaladottnak érződik, a tolatókamera alacsony felbontású és 2020-ban már nem túl trendi a hatalmas váltókar.

Az elődhöz képest 2,6-ról 2,64 méterre nőtt a tengelytáv, de a hátsó üléseken még így is nagyon szűkös a helykínálat. A csomagtartó mindössze 313 literes, ami lassan az eggyel alacsonyabb kategóriában is cikinek számít. Nincs mit szépíteni, az 5 ajtós Corollát nem családi használatra találták ki.

©
©

A 116 lóerős 1,2 literes turbós benzinmotor nem párosítható a GR Sport felszereltséggel, a két hibrid hajtáslánc viszont nagyon is. Utóbbiak közül a tesztautóban az erősebb 2 literes verzió található, ami a maga 184 lóerős teljesítményével már nemcsak a spórolás, hanem a sportos közlekedés szerelmesei számára is vonzó lehet.

Nem árt tudni, hogy a GR Sport semmivel sem erősebb a normál kivitelű Corollánál, vagyis személyében inkább csak egy farkasbőrbe bújt bárányhoz van szerencsénk. A fokozatmentes váltót mostanra sikerült egész szerethetőre fejleszteni, már nem annyira fájó a "bégetése", az adaptív futómű pedig mind a komfortos, mind a sportos használatnak kedvez.

©

A 7,9 másodperces 0-100-as sprintidőt nem sok kritika érheti, a végsebesség pedig a fogyasztás kordában tartása miatt van 180 km/h-ra korlátozva. A hibrid rendszer finoman, vajpuhán teszi a dolgát, mindig az a motor hajt éppen, mely az aktuális közlekedési helyzethez legjobban passzol.

A végeredmény 5,2 literes fogyasztás lett, ami egy benzinnel itatott és közel 200 lóerős sportos kompakttól kiváló érték. Rövidebb távon tisztán elektromosan is képes suhanni a Corolla, ezt magától is megteszi, illetve az EV gomb lenyomásával manuálisan is kierőszakolható.

©
©

Corolla Trek

A Trek felszereltségi szint csak és kizárólag a Touring Sports nevezetű kombi Corollához rendelhető, és nem tesz mást, mint egy kicsit szabadidőautósabbá teszi az autót. Ennek jegyében 2 centiméterrel megemelt futóművet kapunk, amitől messze nem lesz terepjáró a Corolla, de arra mindenképpen jó ez a változtatás, hogy a magas járdaszegélyekhez ne verjük oda a lökhárító alját. Összkerékhajtás felár ellenében sincs, eltérően például a kisebb kategóriában és a crossoverek között versenyző Yaris Crosstól.

A SUV divathullám jegyében egyedi lökhárítókat, küszöbborítást és hűtőrácsot, valamint matt fekete sárvédőszélesítést kapott a Trek. A 17 colos kerekek enyhén furcsán hatnak a relatíve nagy kerékjáratokban, mindenesetre a komfortnak jót tesz, hogy nem 18 colos felnikkel szerelik az autót. A Trek egyértelműen komfortosabb hangolású, mint a GR Sport, de ettől függetlenül tempósabb haladáskor sem érződik bizonytalannak a futómű, melyet korábbi és mostani tapasztalataink szerint az összes Corollában kiválóan eltaláltak.

©

Az üléseken barna/szürke szövet borítás feszül, ami egyrészt jól mutat a maga enyhén puritán módján, másrészt egész jól tisztítható. A Trekhez alapáron jár továbbá a sötétített hátsó üveg, a fűthető első-hátsó ülések, a vezeték nélküli telefontöltő, az elektromosan behajtható tükrök, illetve az esőérzékelős ablaktörlő, valamint a bi-LED fényszóró. És a Treken a kipufogóvég láttán, pontosabban nem láttán nincs olyan szekunder szégyenérzetünk, mint a GR Sport esetében.

A tengelytáv az elődénél 10 centiméterrel, az 5 ajtós új Corolláénál pedig 6 centiméterrel nagyobb, és ennek pozitív hatását nagyon is érezhetik a hátul helyet foglalók. A 4,65 méter hosszú kombi puttonya 596 literes, az ülések ledöntését követően pedig akár közel 2 méter hosszú tárgyak is szállíthatók. A gyári vonóhorog felára 234 ezer forint.

©
©

A kis turbós benzines alapmotorral a GR Sporthoz hasonlóan a Trek sem rendelhető, így marad a két remek hibrid hajtáslánc, melyek közül a tesztautóba a szerényebb tudású 1,8 literes változat került. Kapásból érezhető, hogy 184 helyett ezúttal csak 122 lóerő áll rendelkezésre, ettől függetlenül a 11,1 másodperces 0-100-as szintidő által sugaltnál fürgébbnek érződik a kisebbik hibrid.

A végsebesség ezúttal is 180 km/h, de vélhetően már nem mesterséges korlátozás miatt. 130 km/h-nál 2400-at forog a főtengely, ami kellemesen alacsonynak mondható, mindenesetre hétköznapi használat során az 1,8 literes hibrid Corolla kicsit hangosabbnak, kevésbé kerek történetnek érződik, mint 2 literes társa.

©

A teszthetet 4,2 literes fogyasztással zártuk, ami remek érték egy teljes értékű családi autótól. Ebben egyébként nemcsak a remek hibrid hajtáslánc, hanem az alig 1370 kilogrammos tömeg is fontos szerepet játszik. Érdekesség, hogy az egyszerűbb hibrid Corollákba könnyebb és modernebb lítium-ion-, az erősebb változatokba pedig kicsit nehezebb és régivágású nikkel-fémhidrid akkumulátort szerelnek.

©

Konklúzió, árak

+ : szemrevaló külső, számos különböző karosszéria és kivitel, kétféle hibrid hajtás, alacsony fogyasztás, kiváló futómű.

: az ötajtós szerény helykínálatú és csomagterű, nem túl modern fedélzeti elektronika, egyeseknek hiányozhat a dízel változat.

Az új Toyota Corolla azok számára is jó választás lehet, akik eddig talán kicsit túl unalmasnak találták a típust. A formaterv minden korábbinál jobban az európai ízléshez lett igazítva, számos különböző kivitel és felszereltség közül lehet választani, ráadásul a piac talán legjobb normál hibrid hajtásláncát immár kétféle változatban kínálja a gyártó. A 8-as Golf-féle high-tech tűzijáték ugyan elmarad, cserébe viszont bőven kárpótol a 4-5 liter körüli fogyasztás.

Legolcsóbban 6,26 millió forint ellenében lehet új Corollánk, egy 5 ajtós, 116 lóerős turbós benzines Active modell. Összehasonlításképp, az új VW Golf minimum 7,8 millió forintba kerül, és ezért a pénzért egy 130 lóerős autót kaphatunk.

©

A 122 lovas hibrid Corolla 7,53 millió forinttól indul, a 184 lóerős hibrid pedig minimum 8,75 millió forintba kerül. A sportos hangulatú GR Sport csomag felára 1,15 millió forint a Comfort felszereltségi szinthez képest, a csak a kombihoz rendelhető Trek pakkért pedig 925 ezer forintot kér a Toyota.

A minden földi jóval ellátott GR Sport tesztautó ára 10,4 millió forint, a kipróbált Trek modell árcéduláján 9,5 millió forintos összeg olvasható. Az alap-, illetve a hibrid hajtásláncra adott garancia 3, illetve 10 év.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A lelke mélyén a függő pontosan tudja, mi a helyzet vele

A lelke mélyén a függő pontosan tudja, mi a helyzet vele

Zsámbéki Gábor 41 év után felbontotta a szerződését a Színművészetivel

Zsámbéki Gábor 41 év után felbontotta a szerződését a Színművészetivel

Spiegel –  A németeknek is kínos, hogy tankjukkal pózolt a Kárpátia

Spiegel – A németeknek is kínos, hogy tankjukkal pózolt a Kárpátia