szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több európai országban nem minősítik autónak a Microlino 2.0-t.

2015-ben indult útjára a Microlino projektje, melyet a BMW Isetta ihletett.

Ha a koronavírus-járvány miatt nem törölték volna, a 2020-as Genfi Autószalonon debütált volna a nyilvánosság előtt, így viszont egészen mostanáig váratott magára a Microlino 2.0 bemutatkozása - írja a vezess.hu. Az autó elektromos erőforrással kerül majd forgalomba.

Az autó teljes specifikációja még nem ismert, ami nem is csoda, hiszen

 az európai országok többségében még csak nem is minősítik autónak, viszont ha erre sor kerül, a Renault Twizy és a Citroën Ami konkurenciája lehet.

A 2,4 méteres autót egy kicsi, hátulra szerelt villanymotor fogja hajtani, két akkumulátorának hatótávolsága pedig 125, illetve 200 kilométer.

Az első példánnyal már a próbaútra is sor került, összesen pedig öt prototípus kapcsolódik be a tesztelési fázisba. Ha jól haladnak a tesztek, illetve az Európai Uniótól is kézhez kapják néhány hónapon belül a szükséges engedélyeket, szeptemberben megkezdődhet a sorozatgyártás. Az első példányokat még az év vége előtt átadhatják tulajdonosaiknak, a Microlino ára amúgy 12 ezer euróról, vagyis 4,3 millió forintról indul.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!