Javult a fiatal autók megbízhatósága 2020 során, összességében ez állapítható meg a világ egyik legnagyobb autóipari piackutató megbízhatósági felméréséből. A J.D. Power több mint 30 ezer autós megkérdezésén alapuló kutatása során a tulajdonosok arról nyilatkoznak, hogy az elmúlt évben milyen problémákkal szembesültek a maximum hároméves, újonnan vásárolt autójuknál.
Az idei listát a Kreszváltozás.hu elemezte, amely megállapítja, hogy míg egy éve 134 pont volt az ipari átlag, idénre 121 pontra csökkent az átlagos hibaszám. A vizsgálat során nyolc kategóriában – karosszéria, vezetési élmény, funkciók és kezelőszervek, multimédia és infotainment, ülések, fűtés és klímaberendezés, utastér, valamint hajtáslánc – összesen 177 hibajelenségről kérdezik az autótulajdonosokat. Minél kevesebb problémáról számolnak be a tulajdonosok, annál alacsonyabb a márka pontszáma, ennek eredményeként annál előrébb végez a rangsorban.
A lista ugyan az Egyesült Államok autóinak adatait gyűjti, de a márkákat tekintve bármelyik piacra nézve van relevanciája. Ennek alapján a leginkább az elvárásoknak megfelelően a Lexusok teljesítenek most: 100 autóra számítva átlagosan 81 „hibával”.
Feltűnő, hogy hivatalosan nincs rajta a Tesla, amely az Egyesült Államok15 tagállamban nem engedélyezte, hogy a kutatók felvegyék a kapcsolatot az ügyfeleikkel.
Az elektromos autókat gyártó márka pontszáma így annak ellenére sem tekinthető hivatalosnak, hogy kellő mennyiségű mintát elemezhettek a fogyasztóvédők. Mindenesetre a tulajdonosok által adott visszajelzések értéke jól látható. A Teslát alapvetően a gyártási minőség, nem pedig a hajtási rendszer miatt kritizálják.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.