szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Két latte között eladnak egy Teslát is.

A Tchibo hosszú ideje nem csak kávémárkaként ismert, a bútoroktól kezdve a ruhákig szinte mindent árusít manapság. A hamburgi székhelyű cég kínálatából eddig hiányoztak az autók, mostantól azonban előfizetési szolgáltatással Tesla és Fiat 500e elektromos autókat is kínál – egyelőre csak Németországban.

A Tchibo fix havi díjért lényegében gond nélküli autózást kínál, a Teslára 12 vagy 24 hónap, a Fiatra 13 hónap időtartamú használattal. A havidíj olyan költségeket tartalmaz mint a biztosítások, az adók, a karbantartás és minden egyéb hivatalos papírmunka elintézése, ami a használathoz szükséges. Csak az üzemanyagot, ebben az esetben az áramot kell fizetni.

Egyre gyakoribb, hogy hasonló kiskereskedelmi láncok ilyen tevékenységbe fognak, a Lidlnél Kiákat és Fiatokat lehetett lízingelni, de korábban egy német mobilszolgáltatónak is volt olyan ajánlata, amelyben egy Peugeot 208-ast kínáltak tartósbérletre.

Ferdinand Dudenhöffer, a duisburgi Center Automotive Research (CAR) igazgatója szerint az ilyen jellegű értékesítések tovább fognak erősödni, és fokozatosan változtatják meg a klasszikus autóértékesítést. A CAR adatai azt mutatják, hogy a kereskedők számára a magas árrésű, autó-előfizetéssel járó üzlet egyre fontosabbá válik: márciusban az ilyen ajánlatok száma jelentősen nőtt, miközben a klasszikus, óriásplakáton hirdetett akciós ajánlatok száma csökkent.

A Tchibo ajánlatával kapcsolatban a Spiegel egy-két szokatlan kikötésre is felhívja a figyelmet. Cikkük szerint például a kocsikat viszonylag szerény futásteljesítményig lehet csak hajtani. A Teslával a 12 hónap alatt 10 ezer kilométert szabad autózni, 24 hónap alatt pedig 20 ezret, a Fiat 500e esetében pedig 13 ezer kilométert adnak 13 hónapra. A havidíjak nagyjából piaciak: a Tesla bérautóként havi 777 euróért (280 ezer forint) lehet valakinél, míg a Fiat 500e 289 euróért. 

A CAR intézet azt is megjegyzi, az egész rendszer a Tchibo számára nem rejt üzleti kockázatot, ők csak egy bérautócég a „like2drive” szolgáltatását értékesítik a saját csatornáikon. 

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Törvény tiltja majd Franciaországban, hogy a divatcégek megsemmisítsék az eladatlan termékeket

Törvény tiltja majd Franciaországban, hogy a divatcégek megsemmisítsék az eladatlan termékeket

Kínában most látták elérkezettnek az időt az eredeti VW Bogár lemásolásához

Kínában most látták elérkezettnek az időt az eredeti VW Bogár lemásolásához

Hatan távoztak az ombudsmani hivatalba olvasztott Egyenlő Bánásmód Hatóságtól

Hatan távoztak az ombudsmani hivatalba olvasztott Egyenlő Bánásmód Hatóságtól