szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy brit férfi azért vásárolt hibrid autót, hogy szándéka szerint környezetkímélőbben közlekedjen. Arra nem számított, hogy hiba esetén mindez mennyibe kerülhet neki.

Az Egyesült Királyságban élő Ranjit Singh történetéről számolt be a Motor1 oldal, ugyanis férfi azzal szembesült, hogy drágább lesz kicseréltetni az akkumulátort a hibridjében, mint maga a kocsi értéke jelenleg.

A 2014-es hibrid Mercedes E300 Hybridet átszámítva 11,7 millió forintért vette három éve és nemrégiben úgy alakult, hogy a kocsiban akkumulátort kell cserélni. Megkapta az ajánlatot a munkára, ami 6,5 millió forint lett munkadíj nélkül, amely óránként további 86 ezer forintot kóstált volna a brit lap szerint. A férfi elmondása szerint az autó összesen 78 857 kilométert futott és alapvetően semmilyen jelét nem mutatta annak, hogy bárminemű problémája lenne, amíg a szerviz erre nem figyelmeztette.

Mindenesetre a lap szerint egy ilyen évjáratú Mercedes E300 Hybrid ára nagyjából 5,58 millió forint körül mozog, vagyis többet költene csak az akkumulátorcserére, mint amennyit az autó jelenleg ér. Megkerestek egy hibridekkel foglalkozó specialistát, aki megerősítette neki az árakat.

A német Autobild az eset kapcsán arról ír, hogy az Európai Unió minden gyártóra érvényes garancián dolgozik pont az autóakkumulátorokra vonatkozóan. Ha a jelenlegi tervezetet elfogadják, akkor a gyártóknak garantálniuk kell, hogy az akkumulátorok kapacitásuk 20 százalékánál többet nem veszítenek öt éven vagy 100 000 kilométeren belül. Nyolc év vagy 160 000 kilométer után pedig nem lehet több a kapacitásvesztés 30 százaléknál.

A tervezetről 2022 nyarán szavaznak, és ha jóváhagyják, az új szabályozás 2023-tól EU-szerte érvényes lehet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Itt az Alfa Romeo új korszakának első modellje, a Tonale

A Tonale, akárcsak a nagyobb méretű testvére a Stelvio, egy híres olasz hegyi hágóról kapta a nevét. Ez az első hibrid modellje az Alfa Romeónak, amely egyébiránt 2027-re teljesen elektromos márkává alakulna.