szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A négykerekű Xiaomik egyelőre csak Kínában kaphatók, de hamarosan változni fog a helyzet.

Januárban Prágában sikerült beülnünk a Xiaomi első autójának, az SU7-nek a 673 lóerős Max változatába, a héten Barcelonában megrendezett MWC szakkiállításon pedig az 1548 lovas Ultra változattal is testközelből ismerkedtünk meg.

A Xiaomi SU7 egyelőre még csak Kínában kapható, azonban William Lu, a vállalat elnöke az MWC-n elárulta, hogy 2027-ben megkezdődik a globális értékesítés is.

A már javában a nemzetközi piacok feltérképezésével foglalkozó Xiaomi 2021 márciusában jelentette be, hogy meg kívánja vetni a lábát a személyautók piacán, és 2023 decemberében már le is leplezte első autóját.

Az SU7 Ultra 1,98 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100 km/h-ra
László Ferenc

A 42 városban 112 kereskedéssel rendelkező Xiaomi tavaly az eredetileg előirányzott 100 ezer helyett 140 ezer autót adott el, Kínában az átszámítva mintegy 11,4 millió forintos indulóárú SU7 máris népszerűbb a Tesla Model 3-nál, és a tervek szerint idén már 300 ezer Xiaomi autó talál majd gazdára.

Hamarosan megkezdődik az SU7 szabadidő-autó testvérmodelljének, a szintén tisztán elektromos YU7-nek a kínai forgalmazása, ezt követően pedig érkezik a Xiaomi harmadik modellje, mely nagyméretű SUV várhatóan nemcsak elektromos, hanem belső égésű motoros hatótávnövelő funkciós villanyos változatban is elérhető lesz.

Az SU7 Max műszerfala
László Ferenc
A 673 lovas SU7 Max
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!