Soha nem ment ilyen jól a Lamborghininek, de a vámháború véget vethet a szárnyalásnak
Minden fontos pénzügyi mutatóban rekordot döntöttek tavaly.
HVG
Az olasz sportautógyártó, a Lamborghini történetének legsikeresebb évét tudhatja maga mögött: 2024-ben összesen 10 687 autót szállítottak le világszerte, ami 5,7 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A pénzügyi eredmények is kiemelkedőek: a cég bevétele először haladta meg a 3 milliárd eurót, pontosan 3,09 milliárdot ért el, miközben működési nyeresége 27 százalékkal nőtt, és meghaladta a 800 millió eurót.
A siker ellenére a Lamborghini nem dőlhet hátra: az amerikai piac kulcsszerepet játszik a cég globális eladásaiban, tavaly közel 3000 autót szállítottak az Egyesült Államokba. A cég vezérigazgatója, Stephan Winkelmann szerint komoly aggodalomra ad okot, hogy az USA új vámokat vethet ki az európai gyártású termékekre, ami jelentős bevételkieséssel járhat, különösen a jelenlegi, szűkülő luxuspiacon.
Lényegében bármilyen számot be lehet mondani a villanyautóknál, a kérdés, hogyan viszik le az útra azt a teljesítményt.
A növekedés a munkahelyek számában is megmutatkozik: az elmúlt két évben több mint 1000 új alkalmazott csatlakozott a Lamborghinihez, ami 30 százalékos bővülést jelent a munkaerő-állományban. A cég célja az, hogy a következő másfél évre már meglévő rendelésállományt hosszú távon is fenntartsa, és az „ellenőrzött növekedés” stratégiáját követve válaszoljon a piaci kihívásokra.
Miért köszönheti a házát Amy Heckerling John Travoltának és Bruce Willisnek? Mit tapasztalt női rendezőként Hollywoodban? Hogyan fedezte fel Sean Pennt és Alicia Silverstone-t? És miért volt fontos, hogy Phoebe Cates ledobja a bikinifelsőjét? A Nicsak, ki beszél! és a Spinédzserek író-rendezőjével beszélgettünk.