szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A villanyautó-mániás Kínában is csak 58 darabot adtak el a megjelenése óta.

A Mercedes-Benz 2024-ben nagy reményekkel dobta piacra a teljesen elektromos G-osztályt, a G 580 EQ-t, amelyet „a terepjárók jövőjének” szántak. A valóság azonban kijózanító: a modell elektromos változata alig fogy, míg a klasszikus, belső égésű motorral szerelt G-osztály továbbra is rendkívül népszerű. A Handelsblatt cikke szerint a 146 ezer euró (58 millió forint) alapárú modellek a Mercedes egyik vezetője szerint eladatlanul állnak a kereskedésekben.

A számok valóban gyengék: Európa-szerte csupán 1450 példány talált gazdára 2025. április végéig – szemben a közel 9700 darabos belső égésű G-osztály-eladással. Különösen fájó pont a Mercedes számára Kína, ahol mindössze 58 darabot értékesítettek a tavaly szeptemberi bevezetés óta, pedig itt kulcspiacról van szó az elektromos jövő szempontjából. A több mint háromtonnás saját tömeggel és a vonóhorog hiányával az autó egyre kevésbé vonzó még a tehetős vásárlók számára is.

2025 első öt hónapjában egyébként a magyar piacon a G 580-ból 25 darab kelt el Magyarországon – tudtuk meg a magyaroszági importőrtől. Ez több, mint a benzines G 500-é (4 db), és hasonló, mint a dízel G 450d-é (32 db), igaz, távol van a nagyágyú G 63 AMG népszerűségétől (69 db).

A Mercedes a jelenlegi trend miatt stratégiát is váltott. Az eredetileg kizárólag elektromos Mini-G modellt – amelyet 2027-ben terveznek bemutatni – végül benzinmotorral is kínálják majd.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!