Több mint duplájára emelte a kormány a Molra kivetett extraprofitadót
Ez volt az ára az ársapka feloldásának.
Ez volt az ára az ársapka feloldásának.
Brüsszel és a szankciók miatt kellett fenntartani és ugyanezért kellett kivezetni is a benzinárstopot is – utólag így magyarázza a kormányzat a 13 hónapig érvényben lévő ársapkát, bár egyik indok sem igaz. Szimpla kampányfogás volt, amit bevezetésekor még Orbán Viktor is kockázatosnak tartott, de az utolsó pillanatig kitartott mellette, így végül az intézkedés 8 hónappal túlélte a választást.
A Magyar Ásványolaj-szövetség főtitkára azt mondja, hogy folyamatosan javulni fog a helyzet az üzemanyagokra kivetett hatósági ár eltörlését követően, de a bevezetése előtti szolgáltatási színvonalat elérni még hosszú idő lesz.
Kedd éjjel óta 600 forint fölött van a benzin és a dízel ára is Magyarországon, de ezzel még mindig azon országok közé tartozunk, ahol relatíve olcsóbb az üzemanyag.
Attól még, hogy megszüntették a két kiválasztott üzemanyag hatósági árát, varázsütésre nem áll helyre az ország benzin- és gázolajellátása. A Mol szerint is hetekig tarthat, míg termelési oldalról enyhíteni tudnak a helyzeten, a teljes stabilizálódás pedig hónapokat vehet igénybe. A kormány addig is hárítja a felelősséget, és a káosz okozójaként a saját, felelőtlen intézkedései helyett megint Brüsszelre mutogat.
Kemény fába vágtuk fejszénket közéleti podcastunk legfrissebb epizódjában: autóba helyezett stúdiónkban addig beszélgettünk az árstopokról és általában a gazdasági helyzetről, amíg sikerült tankolnunk. Az adás kis szerencsével tíz perc, nagy balszerencsével több óra is lehetett volna, végül bő egy óra alatt, Budáról indulva Pest másik oldalán tudtunk 95-ös benzint szerezni.
Kedden 23 órakor életbe lép az intézkedés.
Pécsen egy képviselő már arról értekezett, hogy az uniós olajstopnak köze van ahhoz, hogy a városban egy helyen lehet kapni benzint.
Az orosz miniszterelnök-helyettes szerint leállíthatják a “nyugati árplafon” alá eső olajszállításokat – legyen bármekkora összegnél is az ársapka.
Az Európai Unió tagországai előzetesen megállapodtak a tengeren szállított orosz olaj hordónkénti árplafonjáról, amely 60 dollár lesz. Így mérnének csapást a háborúzó Oroszország bevételeire.
Kiugró növekedés, az árak stabilizálódása és árcsökkenés is jellemezte a magyar boltokban a novembert – azt a hónapot, amikor újabb két termékkörre terjesztette ki a kormány az árstopot, mihelyst szembesült azzal, hogy éves szinten 40 százalékra nőtt az élelmiszer-infláció.
A kormányinfón a miniszter azt mondta, addig lesz ársapkás itthon a benzin és a dízel, amíg az olajtársaság biztosítja az ellátást. Az ellátást viszont épp az veszélyezteti, hogy az ársapka miatt itthagyták az országot az üzemanyag-importőrök.
Az árkorrigáló csomag a villamos energiára vonatkozik majd. Az intézkedései között az egyik oldalról lesz áramköltség-támogatás a bajba jutott cégeknek, a másik oldalról meg extraprofit-adóztatás az energiaárakon remekül kereső nagyvállalatoknak.
Az ársapkák a jövő év derekáig maradhatnak – erről is beszélt Nagy István az Inforadióban.
Több feltételnek is teljesülnie kell ahhoz, hogy maradjon az ársapka.
Rendkívüli tanácsülésen találkoztak az EU energetikai miniszterei, ahol az unió válságkezelő csomagjáról tárgyaltak. Jó hír, hogy a csomag öt eleméről sikerült megállapodni, és ezeket az elemeket vélhetőleg elfogadják majd. Azonban a talán legfontosabb kérdésben, a gáz ársapka ügyében nem tűnik úgy, hogy közelednének a tagállamok álláspontjai, pedig sürgős lenne döntést hozni.
Fokozódnak az üzemanyag-ellátási gondok Csongrád-Csanád megyében – írja a Telex.
Pénteken is folytatódik az árak egy hónapja tartó mérséklődése.
Érezhetően megfontoltabbak a vásárlók, keresik az akciókat és az olcsóbb termékeket, így a korábbiaknál visszafogottabb év végi ünnepi szezonra számítanak az áruházláncok – derül ki az MTI körképéből.