Villamossofőr rúghatott hasba egy embert a körúton
Utasok beszámolója szerint a sofőr leszállt és belerúgott egy emberbe, aki előtte a síneken ácsorgott. A BKV keresi a sofőrt.
Utasok beszámolója szerint a sofőr leszállt és belerúgott egy emberbe, aki előtte a síneken ácsorgott. A BKV keresi a sofőrt.
Hétfőn elkezdődött a 3-as metró több mint egy éven át tartó felújítása a Lehel tér és az Újpest-Központ közötti szakasz lezárásával. De lesz-e elég pótlóbusz? Hogy viseli a város a kék metró kiesését?
Idén már másfél hónappal dolgoztak többet a buszvezetők, mint a kötelező munkaidő, és ez most csak még durvább lesz a metrópótlás megindulásával. A szakszervezet aggódik.
A Népszava összesítése alapján úgy tűnik, hogy minél több volt a baj a metrókkal, és minél nagyobb volt a főváros beszerzése, annál jobban ment a Perenyei és Társa Ügyvédi Irodának az elmúlt években.
November 6-tól kezdődik a 3-as metró északi szakaszának felújítása, de a számítások szerint csak az utasok kétharmada fog felférni a pótlóbuszokra. Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója ezért alternatív útvonalakat javasol.
Meglepő választ kapott a BKV-tól a BKV-figyelő blog, amelyik szerette volna megmutatni a 3-as metró felújításához készült látványterveket.
Megy az odamondogatás a BKV egyik szakszervezetének vezetője és a cég vezérigazgatója között. A buszos cég 400 ezer forintot ígér az újonc sofőröknek, amin a régi dolgozók kiakadtak. A hétvégén aláírásgyűjtés indult. A BKV szerint csak hergelik a dolgozókat és veszélyeztetik a metrópótlást. Mindeközben két másik szakszervezet tárgyal a cégvezetéssel.
A sofőrök bértárgyalása megrekedt, de a cég már hirdetésbe keres munkatársakat négyszázezerért. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke berágott, levelet írt a vezérigazgatónak. A BKV is megszólalt, szerintük teljesen rendben van a kezdőknek ajánlott magas fizetés, a bértárgyalások sem kezdődtek soha ilyen korán.
A november végén induló felújítás előtt számos festményt, domborművet fotóztunk a Lehel tér és Újpest-Központ között, olyan alkotásokat, amelyek nagy részét nemigen láthatjuk többé eredeti helyén. Íme, az eredeti állapot, képekben. Ez a cikk egyben Városbújócska címmel induló, városi tájképekkel, ismert és kevésbé ismert, de mindenképpen fontos és bemutatásra méltó köz(vagy magán-)terekkel, azok történetével és esztétikájával és azok különféle kontextusaival foglalkozó sorozatunk első darabja.
Eddig is furcsa fordulatokat vett a BKV igényei szerint, de a Volánbusznak gyártott, a metrópótlásra el nem készülő, cserébe egyre drágább buszok története. Az Ikarus Egyedi név alatt futó buszok már nem is magyarok, hiszen egy cseh többségi tulajdonú cég gyártja le, zömüket Szerbiában.
Október 21-22-én egész nap pótlóbusz jár a 4-es, 6-os villamos teljes vonalán pályakarbantartás miatt.
Egy gyanús férfira lett figyelmes a 444.hu egyik olvasója a 2-es metró Deák téri állomásán, a mozgólépcsőnél, de azóta kiderült, igazi BKK-ellenőr látott.
A reptéri busz jegyvásárlása az induláskor nem volt a turisták igényeire szabva, de a BKK azóta korrigált a rendszeren.
Egy ember meghalt múlt hét végén, amikor a BKV zavarelhárító autója szemben a forgalommal száguldva elgázolta. A rendőrség büntetőeljárást indított, a közvélemény pedig azt kérdőjelezi meg, miért kell kék lámpa a tömegközlekedési zavarelhárítóknak.
Kiderült néhány részlet a pénteki halálos balesetről.
A férfi a helyszínen életét vesztette a Róbert Károly körút és Lehel út kereszteződésében.
Tarlós Istvántól tudjuk, a felújított metrószerelvényekben két, rosszul összedugott kábel okozott olyan ajtózárási kalamajkát, hogy egy időre ki is kellett vonni őket a forgalomból. Itt vajon mi lehetett a keveredés oka?
2015-re fejezték be a fővárosi 1-es villamosvonal felújítását és meghosszabbítását, a megállók egy részét azonban szemmel láthatóan elhanyagolják, az átadás óta a jelek szerint nem nagyon takarítják.