Több száz buszsofőr is hiányzik az országból
A BKV-nál és a Volánnál is nagy a hiány.
Mi lehet ez a gyufásskatulyánál kisebb, kocka alakú készítmény, ez a furnérlemezes valamire hasonlító valami? Ez az idegen alkatrész, ami nem is alkatrész? És vajon hogy szorulhatott a metróajtóba? A fakocka-gate-ről Bolla Tibor adott fergeteges magyarázatot a Klubrádiónak.
A Metrovagonmas szakemberei az ígéretek szerint folyamatosan felügyelik majd a felújított metrókat, és az éjszakai teszteken is részt vesznek.
A BKK vezérigazgatója szerint a fiú rossz e-mailre küldte el az észrevételeit, és később is, mint ahogy a sajtónak, ezért nem lehet róla jóhiszeműséget feltételezni.
A mozgólépcsőn egyes oszlopba sorakozni, felpréselődni a metróra, majd át a trolira, és kapaszkodni az életünkért a satufékfanatikus sofőr miatt. De ez még nem minden: vannak olyanok, és olyan helyzetek, akik/amik tovább mélyítik a tömegközeledés gyötrelmeit. BKV-utastipológiánk következik.
A héten lejár a 15 napos fizetési határidő az orosz Metrowagonmash felé kiszámlázott 1,5 milliárdos kötbér első részletének megfizetésére. Az orosz gyártó azonban egy hét gondolkodási időt kapott.
Villamosokon taposhattuk a plakátot. A BKV-nak ehhez nincs köze.
Egyelőre nem tudni, hogy karbantartáshoz, felújításhoz vagy esetleg valamilyen más célra kellenek az alkatrészek.
A BKV vezérigazgatója az M1-en leadott nyilatkozatában elmondta, hogy az orosz mérnökök kijavították a hibákat, így a hét második felére újra közlekedhetnek a felújított metrókocsik.
Egymilliárd forint felett jár a metrókat felújító cégtől követelt kötbér, a BKV-vezér szerint mégis csak hisztériakeltésről van szó. Ő már csak tudja, a Tv2-n a biztonság kedvéért többször elismételték, hogy nála nincs hitelesebb ember a kérdésben. A szerelvényeket éjszakánként tesztelik, az ajtók állítólag már csak akkor nyílnak ki, amikor kell. És a héten visszatérhetnek a forgalomba, bár még hétfőn is érkeznek újabb orosz mérnökök a megjavításuk érdekében.
Tarlós István úgy érezte, kérdéseink nem ütik meg a "főpolgármesteri" szintet, amikor a 3-as metró felújított szerelvényeiről és a megrekedt alagútrenoválásról kérdeztük. A Fidesz által jelölt budapesti városvezető állítja: megküzdött Orbán Viktorral a projektek támogatásáért. Mi pedig megkérdeztük, miért néz ki úgy, mint aki a vitás kérdésekben rendre alulmaradt. Interjú.
Megszereztük azt a hivatalos, május végén készített BKV-s számvetést, amely szerint a régi orosz metrókocsikat felújító Metrovagonmas a szállítói szerződésben vállalt feladatok jelentős részét késedelmesen vagy egyáltalán nem teljesítette.
Július 8-ától lehet utazni a 100E jelű, a Deák tér és a Liszt Ferenc repülőtér között közlekedő új BKK-busszal. A járatra egy út 900 forintba kerül majd, és noha a vizes vébé is indikálta az új vonal létrehozását, a járat a sportesemények után is megmarad.
A BKV azt állítja, az orosz Metrovagonmas mérnökei Budapesten megtalálták és ki is javították a felújított metrószerelvények hibáját.
Miért egy szerződés, ha annak épp a károsult nem szerez érvényt? Mint a hvg.hu megtudta: napi 23 ezer euró kárátalányt követelhet a BKV szerelvényenként az orosz Metrowagonmash-tól a forgalomból múlt pénteken kivont járművek után. A budapesti városvezetést azonban inkább az zavarja, hogy az oroszok késlekednek a többi szerelvény leszállításával. Márpedig a szoftverhiba elhárítása nélkül azok is csak állnának a depóban.
Bolla Tibor hétfő reggeli szavai szerint a kötbért nem is a hibák, hanem a szállítási késedelem miatt követelik a felújított vagonokat szállító orosz Metrovagonmastól. Mert egyébként a metrókkal nagyjából rendben van minden, csak bosszantó felújítási hibák akadnak.
Amatőr szoftverhibák, a különböző informatikai rendszerek összehangolásának hiánya, illetve egy teljes szoftver hiánya állhat a felújított orosz metrók budapesti kálváriája mögött. Úgy tűnik, hogy sokat akartunk kevés pénzből, annak pedig általában káosz a vége.
Most átvizsgálják az összes felújított metrószerelvényt, de "optimális esetben" a jövő hét második felében újra forgalomba állhatnak. Addig is maradnak a régi jó füstölő szovjet metrókocsik.
Nem is állhattak volna forgalomba a 3-as metró felújított szerelvényei, ha nem működnek tökéletesen a vésznyitók – állítja a Metróért Egyesület. Márpedig a ma reggel a Nyugatinál elromlott szerelvényekből az utasok a vésznyitó segítségével is alig tudtak kikeveredni. De mi történik, ha a csak hellyel-közzel működő vésznyitókkal éppen valamilyen baleset miatt az alagútban ragadt metrón szembesülnek az utasok? Utánajártunk.