Felkerült a debreceni akkugyár tulajdonosa az amerikaiak feketelistájára
Azzal gyanúsítják a CATL-t, hogy a kínai hadsereggel dolgozik együtt. A cég szerint tévedésről van szó.
Azzal gyanúsítják a CATL-t, hogy a kínai hadsereggel dolgozik együtt. A cég szerint tévedésről van szó.
Három olyan gigaberuházás indul el 2025-ben – a BMW, a CATL és a BYD gyára is termelni fog több év előkészítés után –, amely közül már egy is nagyot lökne a gazdasági teljesítményen, hát még a három egyszerre. Az MNB kiszámolta, hogy ez mennyivel dobja meg a magyar gazdaságot az új évben, és azt is, hogy mennyire fogja a három üzem növelni a GDP-t és a foglalkoztatottságot egészen 2030-ig.
Egy villanyautó akkumulátorának cseréje akár 3,5 perc alatt megoldható.
De még ez is csak feleakkora kapacitású lesz, mint a magyar üzem.
Az állami vasúttársaságon idén is kifogott a tél első valódi, bár nem túl nagy csapadékadagja. Nosza, ítélt is még nekik egy kis pénzt a kormány – meg bemutatta, hogyan fogja átalakítani a vállalatot. A Mol azt mondta, EU-s pénzért cserébe hajlandó lenne leválni az orosz olajról, aztán azt mondta, hogy nem ezt mondta. Orbán Viktor az öregedésről lamentált, Matolcsy György a szingularitásról értekezett, miközben megpiszkálták a borravalót. Erről és még sok egyébről szól a HVG heti gazdasági összefoglalója.
A modulgyártás már szeptemberben beindult a CATL magyarországi gigaüzemében, 2025 elején munkába áll a második gyártósor is. A debreceni szürkevíz felhasználásáról pedig már megállapodtak a várossal, ezt hamarosan formalizálják is.
Az akkumulátorokat gyártó kínai CATL vezetője, Robin Zeng szerint Elon Musk sok mindenhez ért ugyan, de az akkumulátorokhoz egész biztosan nem.
A világ legnagyobb akkumulátorgyártója „megfontolná” egy üzem felhúzását, ha Donald Trump frissen megválasztott amerikai elnök megnyitná az ország kapuit a kínai befektetések előtt.
Megnéztük, hogy hol készül a jelenlegi legizgalmasabb BMW, a 6 hengeres, kéziváltós és hátsókerék-hajtású M2, amely mellett hamarosan olyan Neue Klasse villanyautók hagyják majd el a gyártósort, mint amilyeneket a debreceni BMW-gyár ont magából.
A CATL és az EVE Power nem vár, a projektek mennek előre. Hogy hatékony kritikákkal ne találkozhassanak, azt egy tavalyi kormányrendelet biztosítja.
A legújabb külsőleg tölthető hibridek elektromos hatótávja villanyautó magasságokba emelkedhet.
A dél-koreai és kínai cégek előszeretettel alkalmazzák a speciális szakértelmet nem igénylő építési feladatokra.
Szeptemberben költöztették a 2025-ben induló gyár közvetlen közelébe az irodai munkásokat.
Az irodistákat szeptemberben költöztették a 2025-ben induló gyár közvetlen közelébe, egy munkavállaló szerint azonban a körülmények nem alkalmasak a szellemi munkavégzésre.
A Changan első körben villanyautókat kíván értékesíteni mifelénk, ez azonban csak a kezdet.
Az EU-s szabályozás kimondja: ahonnan az akkumulátor való, ott kell gondoskodni az újrahasznosításáról is. Miután a kormány kiárusította az országot a távol-keleti akkugyáraknak, kényszerpályán mozog, pedig az akkubontás nem megtérülő üzletág, és ugyanúgy súlyos környezetvédelmi kockázatokat hordoz, mint az elsődleges gyártás. És annak a bontási módnak, melyet az uniós szabályozás lehetővé tesz, még a vízigénye is ugyanakkora.
Ők is kínai cégekkel álltak össze.
Azzal vádolják a Debrecenben is gyárat építő kínai akkumulátorgyártót, hogy együttműködik a kínai hadsereggel.
Egyelőre elég keveset gyártottak a Xiaomi SU7-ből, és azok is mind a kínai piacra készültek, de ezek közül egy példány most a magyar fővárosban bukkant fel. Mutatjuk, milyen a kínaiak Porsche Taycan riválisa.