szerző:
Tetszett a cikk?

Mutatjuk, hogy fest a valóságban az elektromos szedánok piacán hadrendbe állítandó, CATL aksis Luxeed S7.

A Huawei augusztusban hozta nyilvánosságra az első fotót a Cheryvel közösen fejlesztett új elektromos autójáról, a Luxeed S7-ről, mely teljes pompájában, hivatalos formában csak november közepén leleplezendő újdonsággal mi a kínai utakon futottunk össze.

A Magyarországra elsőként az Omoda márkával megérkező Chery központjától nem messze, Wuhuban lencsevégre kapott álcázófóliától mentes prototípus rendszám nélkül rótta az utakat az október közepi kellemes 28 fokban.

20 colos felnik és 245 milliméter széles gumik a tesztautón
László Ferenc
A panorámatető üvegfelülete hátranyúlik majdnem a kocsi végéig
László Ferenc

A részleteiben a Porsche Taycanra és a Mercedes EQS-re hasonlító, EH3 fejlesztési kódnevet viselő Luxeed S7 az előzetes információk szerint 5 méter hosszú, 1,96 méter széles, 1,47 méter magas és 2,97 méteres tengelytávolságú.

A kiviteltől függően 2-2,2 tonnás szedán a Chery-féle E0X platformra épül, hagyományos visszapillantó-tükröket, süllyesztett kilincseket és egy a szélvédő felett elhelyezett jókora szenzorszettet vonultat fel.

Az LFP, M3P és újfajta hibrid kivitelű aksik kapacitása 80 kWh körül alakulhat
László Ferenc
Egy 10-80 százalékos töltési procedúra körülbelül 25 perc alatt tudható le
László Ferenc

A kiviteltől függően 19-21 colos kerekeken gördülő, opcionálisan Brembo fékrendszerű S7 alapmodelljében egy a hátsó kerekeket hajtó 292 lóerős villanymotor található, mely egy a CATL-től származó lítium-vasfoszfát akkumulátorból nyeri az energiát.

A duplamotoros összkerékhajtású és légrugós csúcsmodell 496 lóerős teljesítményű, a végsebesség minden esetben 210 km/h-ra van korlátozva. A várakozások szerint háromféle akkumulátorral készülő kocsi maximális hatótávolsága 700 kilométer magasságában alakulhat.

800 V-os rendszert rejtenek a lemezek
László Ferenc
Alapáron jár a hatékonyságot javító hőszivattyú
László Ferenc

A Huawei legújabb saját operációs rendszerét, a HarmonyOS 4.0-át futtató, Qualcomm processzoros és nagyméretű kijelzőkkel felvértezett négyajtós szedán LiDAR-t, 11 nagyfelbontású kamerát és 15 radart felvonultató vezetéstámogató rendszere a forgalmazás kezdetekor 45 kínai városban biztosít majd fejlett önvezetést.

A Luxeed S7 várakozások szerint átszámítva mintegy 12,5-17,5 millió forintos áron debütál Kínában.

László Ferenc

 

Luxeed
Luxeed
Az első Huawei technológiájú autó 2021-ben tűnt fel a színen, az Audi Q5 méretkategóriájában versenyző Aito M5 (Adding Intelligence to Auto) a 2019-ben debütált Seres SF5-re épül, és tisztán elektromos, illetve hatótávnövelős villanyautó változatokban kapható.
111-704 lóerős változatokban készül az Aito M5
Aito

2022-ben jött ki az Audi Q7-hez hasonló méretű nagyobb testvérmodell, a szintén Huawei génekkel rendelkező elektromos Aito M7, melynek hatótávnövelős verziója akár 1000 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel. Az M5-ből és az M7-ből tavaly 70 ezer darabot adtak el.

3 üléssor található a 88 kWh kapacitású M7-ben
Aito
2021-ben mutatták be és tavaly került sorozatgyártásba a Huawei HarmonyOS szoftverét futtató, 3-as szintű önvezetésre képes Arcfox Alpha-S, mely elektromos modell a BAIC gyártósorain készül, 2024-ben pedig várhatóan a JAC is elő fog rukkolni egy Huawei operációs rendszerű kocsival.
218-643 lóerővel támad az Arcfox Alpha-S
Arcfox

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!