Az osztrák közlekedési miniszter találkozott Lázár Jánossal, és úgy döntött, perel
Az osztrák közlekedési miniszter szerint rengeteg osztrák adófizetői pénzt fektettek a vasútba az utóbbi években, és kár lenne a sikeres együttműködést felrúgni.
Az osztrák közlekedési miniszter szerint rengeteg osztrák adófizetői pénzt fektettek a vasútba az utóbbi években, és kár lenne a sikeres együttműködést felrúgni.
Így próbálják népszerűsíteni a zöld közösségi közlekedést.
A Győr-Sopron-Ebenfurt Vasút Zrt. kezébe kerülne a 16-os és a 23-as regionális vasútvonal értesülések szerint, az Építési és Közlekedési Minisztérium nyilatkozata alapján azonban az információk tévesek.
Még bárki beleszólhat: társadalmi egyeztetésre bocsátották a 2023/24-es vasúti menetrend terveit.
Július 1-jétől egyéb fontos változások is életbe lépnek a jegyárak, illetve a bérletek hatályát illetően.
Külön regisztrálni sem kell a díjmentes utazáshoz.
Minden eddiginél kedvezőbb bérletrendszerrel igyekszik a kormány az utazók kedvében járni. A Vármegye- és Országbérlet hasonló (csak egy kicsivel drágább), mint amit Németország vezetett be párt hete az általános drágulás hatásait enyhítendő. A vármegyebérlet ettől függetlenül olcsóbb lesz mint a BKK-bérlet és egyaránt érvényes lesz a MÁV-START, a MÁV-HÉV, a GYSEV vonatain, illetve a Volán buszain, de azért lesznek kivételek.
Sokkal többet kér a MÁV az áramért a szállítmányozóktól, mint amiről előzetesen tájékoztatta őket.
Pafféri Zoltán, a Volánbusz eddigi elnök-vezérigazgatója a MÁV-Volán-csoport élén, 2022. június 16-ától a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Tizenkét évvel a fővárosi közlekedésszervező cég elindítása után a mostanra már államtitkár Vitézy Dávid elindította ugyanezt nagyban: országos hatáskörű intézmény fogja össze a MÁV, a Volánok, a GYSEV és más szolgáltatók tevékenységét.
Vasárnaptól egészen január végéig közlekedhetnek pótlóbuszok a vonalon.
A költségek emelkedése miatt a közutakra kerülhet az áruszállítás egy része.
Amikor fél éve elkészítettük 2020 első felének vasúti hibalistáját, úgy tűnt, szinte behozhatatlan előnnyel a Budapest–Sátoraljaújhely vonalon lesz az év legtöbb hibája, de a Budapest–Záhony vonalon annyi gond volt az év végén, hogy csak december legutolsó napjaiban lett egyértelmű, melyik lesz az első helyezett. Az ország vasútvonalainak közel harmadán semmilyen gond nem volt, a hibák többsége alig több, mint tucatnyi vonalon koncentrálódott.
Nem sok igazán rossz vasútvonala van Magyarországnak, de amelyik ilyen, ott gyakoriak a gondok. Kiszámoltuk, hogy az Isaszeg és Gödöllő közötti sorompó, a Nyugati pályaudvar váltói, vagy épp a Pusztaszabolcs-Pécs vonal biztosítóberendezései okozták a legtöbb kellemetlen pillanatot. A hvg.hu ranglistája a hazai vasútvonalakról.
A Stadler legújabb dizájnú Flirt motorvonatai szerdán álltak forgalomba a GYSEV vonalain.
A GYSEV által még az osztrák vasúttól vett dízel motorvonatok a Győr–Celldömölk és a Győr–Veszprém-vonalakon közlekednek nyártól.
Elkezdte próbafutását a GYSEV első új, Flirt3 típusú motorvonata. A magyar hálózaton eddig ismeretlen járművek januártól már menetrend szerint közlekedhetnek az északnyugat-magyarországi vonalakon.
A vasúttársaság szerint immár minden androidos és iOS-es okostelefonnal vásárolható vonatjegy a Vonatinfó alkalmazáson keresztül.
Jobb fizetésért más céghez mentek a mozdonyvezetők, egy részük külföldre. A GYSEV szerint nem arról van szó, hogy az érintett munkatársak hirtelen és egyszerre mondtak volna fel, pótlásukat megoldották.
Az ígéretek szerint 2019 elejéig megduplázzák a Flirt motorvonatok számát a GYSEV-nél, és a vasúttársaság teljes regionális forgalmát ki tudják majd szolgálni ilyen járművekkel.