Megépül Olaszország első vízalatti autóútja
Az alagút 45 méter mélyen fut majd a tenger szintje alatt.
Az alagút 45 méter mélyen fut majd a tenger szintje alatt.
A genovai hídon futó autópálya korábbi fenntartójának ügyvédje azt mondta, abban bízik, hogy kiderül: építési és nem karbantartási hanyagság okozta a tragédiát.
Három évvel ezelőtt roskadt össze a genovai Morandi-híd, szombaton mutatták be az olasz köztelevízió exkluzív felvételek felhasználásával készült filmjét a tragédiáról.
Az olasz Genova futballcsapat kapusának kocsiját törte össze takarítás után egy túlzottan lelkes alkalmazott.
Még szájmaszkban sem lehet egymáshoz szólni Genova öt kerületében.
Még két év sem telt el a genovai katasztrófa óta, és már új viadukt feszül a leszakadt Morandi híd helyén. A neve Szent György híd lett, a gondozását végző üzemeltető céget pedig elvették eddigi tulajdonosától.
Az elmúlt évek fejlesztései után mára eljutottunk oda, hogy olyan feladatokat is képes elvégezni egy robot, amire korábban nem gondoltunk volna.
Elsőként a roncs középső elemét távolítják el. A szerkezet helyére a tervek szerint a jövő év tavaszára emelnek új hidat. Az ügyészség eddig 20 ember ellen emelt vádat.
Augusztus közepén egy vihar döntötte romba Genova hatvanas években épült viaduktját. A genovai születésű sztárépítész, Renzo Piano ingyen készítette el a terveket a Morandi-viadukt helyére kerülő hídhoz.
Az olasz Autostrade vállalat vezetői is köztük vannak.
Az autópályákat működtető cég vezetője szerint szinte nulla az esélye, hogy a genovaihoz hasonló tragédia történjen náluk, de biztos ami biztos, minden hidat megvizsgálnak.
Egy tíz évvel ezelőtti átigazolása kapcsán ítélték el Ciro Immobilét.
Húszezer preparált kókuszdiót találtak a kolumbiai hatóságok egy cartagenai konténerben.
2018. augusztus 14-én omlott le a genovai Morandi-autópályahíd, 43 áldozatot követelve. A helyén felépült, Renzi Piano tervezte San Giorgio-hidat - amelyet már tavaly augusztusban átadtak - most belülről is megmutatták az újságíróknak.
Genovában új hidat ünnepelnek, de a két évvel ezelőtti hídomlás áldozatainak a hozzátartozói közül sokan nem lesznek ott az avatáson.
A viaduktot újraépítő cég vezérigazgatója volt az első, aki végigautózott azon.
Arra a kérdésre, hogy mi jut eszébe a Cerruti névről, az emberek többsége azt válaszolná, hogy egy kozmetikai márka, amelyet Nino Cerruti tett naggyá fél évszázaddal ezelőtt. Most eljött az ideje annak, hogy a műgyűjtők szűk körén túl a szélesebb közvélemény is megismerkedjen egy másik Cerrutival, nevezetesen a műgyűjtő Francesco Federico Cerrutival. Neve hazájában eddig is jól csengett, mert bár gyűjtőként rendkívül visszahúzódó volt, az ehhez szükséges tőkét az apja által 1925-ben alapított, de már neki köszönhetően piacvezetővé vált, közismert könyvkötőcég alapozta meg, főként a telefonkönyvbizniszben. Élete csaknem egy évszázadot ívelt át: 1922-ben született Genovában, és 2015-ben halt meg Torinóban.
Kijött egy vizsgálóbírói szakértői vizsgálat arról, hogy milyen rossz állapotban volt a tavaly augusztusban összeomlott genovai viadukt.
Rendkívüli kormánybiztost neveztek ki a leomlott genovai Morandi híd lebontására és az új híd megvalósítására. A hídomlás által érintett vasútvonalon is pénteken indult csak újra a forgalom.