Az oroszok ki akarják siklatni a 3-as metró perét
A Metrovagonmas évek után átvette a periratokat, ám ellenkérelmet nyújtottak be a bíróságon. A BKV már annyi pénzt követel, mint az új/felújított szerelvények árának fele.
A Metrovagonmas évek után átvette a periratokat, ám ellenkérelmet nyújtottak be a bíróságon. A BKV már annyi pénzt követel, mint az új/felújított szerelvények árának fele.
A főpolgármester szerint a 3-as metrókocsik beszerzéséről szóló fővárosi jelentés alátámasztja majd, hogy az orosz szerelvények megvásárlása a kormány által diktált, és a korábbi városvezetés által kényszerűségből elfogadott, rossz megoldás volt.
Úgy fest, jó időre lemondhatunk a klimatizált 3-as metró ábrándjáról.
A Népszava szerint a kormány nem erőlteti a dolgot.
Elkezdték a felújított metrókocsik ellenőrzését az orosz szakértők, nem sokkal az után, hogy kiderült, repedések vannak a szerelvények alján.
Egy kormányhatározat verseny nélkül az orosz Transmashholdingot jelölte ki arra, hogy megvegye a Dunakeszi Járműjavítót, az üzlet azonban elakadt. Az új cég több mint ezer egyiptomi vasúti kocsi legyártását nyerheti el egy furcsa tenderen, elbukhatja viszont MÁV-nak készülő emeletes vonatok összeszerelését. Az üzletben sok a kérdőjel, például az is, hogyan került bele a londoni nagykövet.
A 3-as metró déli szakaszának felújításához van köze. De hogyan? A Metróért Egyesületet kérdeztük.
Részben a kocsik késői leszállítása, részben a sorozatos meghibásodások miatt 1 milliárd forintot követel a BKV az orosz gyártótól. A Metrovagonmas előbb elismerte a kötbér jogosságát, majd visszakozott, azóta pedig csend van.
Ezek nem a felújított 3-as metró kistestvérei, még az orosz államadósság terhére vettünk 40 motorvonatot a Metrovagonmastól, ezeket a MÁV-Start most felújítja és átfesti kékre.
Az ellenzéki párt szerint bűncselekményre utalnak az internetre kikerült fotók: egy új szerelvényekről szóló tenderen az orosz gyártó el sem indulhatott volna.
Ezek nyilván továbbra is gyermekbetegségek.
Mostanáig 21 szerelvény érkezett vissza Oroszországból Budapestre, közülük 19 szállít utasokat.
Megszűnt az alkatrészutánpótlás az orosz metrószerelvényekhez, a BKV alternatív forrásokat keres.
A főpolgármester által elrendelt felülvizsgálat zárójelentéséből az is kiderül, hogy az értékelési szempontrendszer „nem szolgálta teljes egészében azt, hogy a legjobb műszaki tartalom megajánlására kényszerítse az ajánlattevőket”.
A hármas metró hat nemrég felújított kocsiját kellett kivonni a forgalomból a padlólemez rozsdásodása miatt, ezeket a Metrovagonmas február végéig garanciálisan javítja. A BKV új felügyelőbizottsága a közbeszerzéstől az átvételig kivizsgálja a metrókocsik felújítását.
Korábban a BKV és Tarlós is rendre azt mondta, technikai okokból nem megoldható a légkondi az orosz metrókon. A vállalat kérdésünkre most azonban azt írta, egyeztettek az oroszokkal és rájöttek, mégis lehetséges. A légkondit akár jövőre beszerelhetik Tarlós szerint.
Ez a frissen felújított szakasz, de nem azzal, hanem egy orosz metrószerelvénnyel volt gond.
6 milliárd forintot szeretnének a Metrovagonmastól a felújított metrókocsik rendszeres ajtóhibái és az abból fakadó késések miatt. A BKV 2 milliárddal is beérte volna, de az orosz fél annyira sem volt hajlandó.
A mostani ajánlatnál sokkal több kötbért fizethet a 3-as metró szerelvényeit felújító Metrovagonmas a zoom.hu szerint, hogy ne kerüljön bíróság elé az ügy.
Egy hét alatt százötvenen jeleztétek a főpolgármesternek az elviselhetetlen meleget az orosz metrókon. De nem lesz légkondi, maximum nagyobb teljesítményű légkeverő berendezés – írja a szakmai szervezet.