Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A 3-as metró déli szakaszának felújításához van köze. De hogyan? A Metróért Egyesületet kérdeztük.
Amióta megkezdődött a 3-as metró déli (Nagyvárad tér - Kőbánya-Kispest) szakaszának felújítása, napi többször is találkozhattak az utasok a 2-es vonalon szokatlan felújított orosz metrókkal, ahogy üresen, megállás nélkül végighaladnak a Deák Ferenc tér - Pillangó utca közötti vonalszakaszon.
Erről a Metróért Egyesület meg is osztott egy videót Facebook-oldalán, alább pedig egy Puskás Ferenc Stadionnál álldogáló orosz metró látható:
A Pandák (ahogy becézni szokták a felújított Metrovagonmas szerelvényeket) egyébként nem kompatibilisek a 2-es vonalon a biztosítóberendezéssel, és különben is hatkocsisak, míg a 2-es vonalon járó Alstom metrók csak öt, így azok nem is férnének be a 2-es metró állomásaira, ezért nem is szállítanak utasokat. Akkor mégis miért járnak arra?
A jelenséget Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke magyarázta el nekünk: a 3-as metró kocsiszíne a Kőér utcában, Kőbánya-Kispest és a Határ út között található, a lezárt szakaszon. A felújítás ideje alatt így reggel és este mindig biztosítani kell egy-egy szabad vágányt, amin a metrók be-és ki tunak állni a garázsból.
Napközben azonban nincsen szabadon hagyva vágány, nincs szükség viszont annyi metróra, mint a reggeli és délutáni csúcsidőben, ezért a felszabaduló metrók közül
három szerelvényt átvisznek a 2-es vonalra, és egyet a Puskás Ferenc Stadion állomás mögötti kihúzóban, kettőt pedig a 2-es metró Fehér úti kocsiszínében tárolnak,
magyarázta el Bíró Endre.
Mivel a felújítás csak Népliget állomástól tart Kőbánya-Kispest felé, további két szerelvényt a Nagyvárad tér és a Népliget között tárolnak napközben - tette hozzá a szakember.
De hogy jutnak át a 2-es vonalra?
A válasz egyszerű, van egy összekötővágány a Deák téren a két metróvonal között, amin a szerelvények át tudnak járni. A 2-es vonalon a Deák Ferenc tértől a Kossuth tér irányba, a 3-as metróvonalon pedig a Deák tértől az Arany János utca felé.
Mivel a Pandák a 2-es vonalon nem tudják használni a biztosítóberendezést, "állomástávú közlekedés" van érvényben, magyarázza a szakember. Ami azt jelenti, hogy amikor kihaladt az Astoriától az utasszállító Alstom szerelvény, akkor indulhat el a Panda a Deák tértől, és csak az Astoriáig mehet. Akkor mehet tovább, amikor az Alstom elhagyta a Blaha Lujza teret.
Ezen felül a 3-as metrón szolgáló összes metróvezetőnek helyismereti vizsgát kellett tennie a 2-es metróvonalra.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
A helyiek mellett ügyvédet, pszichológust, kriminálpszichológus is kérdeztünk azért, hogy kiderüljön, mi vezethet ilyen felfoghatatlan támadáshoz.
Az egyetem ki sem írt nyílt pályázatot, azt állítják, nem lett volna más alkalmas jelölt.
Nem klasszikus közéleti-politikai sajtótermék, de egymillió példányban szórják szét.