szerző:
Zelki Benjámin
Tetszett a cikk?

A 3-as metró déli szakaszának felújításához van köze. De hogyan? A Metróért Egyesületet kérdeztük.

Amióta megkezdődött a 3-as metró déli (Nagyvárad tér - Kőbánya-Kispest) szakaszának felújítása, napi többször is találkozhattak az utasok a 2-es vonalon szokatlan felújított orosz metrókkal, ahogy üresen, megállás nélkül végighaladnak a Deák Ferenc tér - Pillangó utca közötti vonalszakaszon.

Erről a Metróért Egyesület meg is osztott egy videót Facebook-oldalán, alább pedig egy Puskás Ferenc Stadionnál álldogáló orosz metró látható:

A Pandák (ahogy becézni szokták a felújított Metrovagonmas szerelvényeket) egyébként nem kompatibilisek a 2-es vonalon a biztosítóberendezéssel, és különben is hatkocsisak, míg a 2-es vonalon járó Alstom metrók csak öt, így azok nem is férnének be a 2-es metró állomásaira, ezért nem is szállítanak utasokat. Akkor mégis miért járnak arra?

A jelenséget Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke magyarázta el nekünk: a 3-as metró kocsiszíne a Kőér utcában, Kőbánya-Kispest és a Határ út között található, a lezárt szakaszon. A felújítás ideje alatt így reggel és este mindig biztosítani kell egy-egy szabad vágányt, amin a metrók be-és ki tunak állni a garázsból.

Napközben azonban nincsen szabadon hagyva vágány, nincs szükség viszont annyi metróra, mint a reggeli és délutáni csúcsidőben, ezért a felszabaduló metrók közül

három szerelvényt átvisznek a 2-es vonalra, és egyet a Puskás Ferenc Stadion állomás mögötti kihúzóban, kettőt pedig a 2-es metró Fehér úti kocsiszínében tárolnak,

magyarázta el Bíró Endre. 

Mivel a felújítás csak Népliget állomástól tart Kőbánya-Kispest felé, további két szerelvényt a Nagyvárad tér és a Népliget között tárolnak napközben - tette hozzá a szakember.

De hogy jutnak át a 2-es vonalra?

A válasz egyszerű, van egy összekötővágány a Deák téren a két metróvonal között, amin a szerelvények át tudnak járni. A 2-es vonalon a Deák Ferenc tértől a Kossuth tér irányba, a 3-as metróvonalon pedig a Deák tértől az Arany János utca felé.

Mivel a Pandák a 2-es vonalon nem tudják használni a biztosítóberendezést, "állomástávú közlekedés" van érvényben, magyarázza a szakember. Ami azt jelenti, hogy amikor kihaladt az Astoriától az utasszállító Alstom szerelvény, akkor indulhat el a Panda a Deák tértől, és csak az Astoriáig mehet. Akkor mehet tovább, amikor az Alstom elhagyta a Blaha Lujza teret. 

Ezen felül a 3-as metrón szolgáló összes metróvezetőnek helyismereti vizsgát kellett tennie a 2-es metróvonalra.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Koronavírus: 17 ambuláns mintavételi pontot hoztak létre országszerte

Koronavírus: 17 ambuláns mintavételi pontot hoztak létre országszerte

Csaknem hatezer dolgozójának fizet busás bónuszt a Nutella gyártója

Csaknem hatezer dolgozójának fizet busás bónuszt a Nutella gyártója

Letesztelték koronavírusra a teljes mezőhegyesi ménesbirtokot

Letesztelték koronavírusra a teljes mezőhegyesi ménesbirtokot