Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A 3-as metró déli szakaszának felújításához van köze. De hogyan? A Metróért Egyesületet kérdeztük.
Amióta megkezdődött a 3-as metró déli (Nagyvárad tér - Kőbánya-Kispest) szakaszának felújítása, napi többször is találkozhattak az utasok a 2-es vonalon szokatlan felújított orosz metrókkal, ahogy üresen, megállás nélkül végighaladnak a Deák Ferenc tér - Pillangó utca közötti vonalszakaszon.
Erről a Metróért Egyesület meg is osztott egy videót Facebook-oldalán, alább pedig egy Puskás Ferenc Stadionnál álldogáló orosz metró látható:
A Pandák (ahogy becézni szokták a felújított Metrovagonmas szerelvényeket) egyébként nem kompatibilisek a 2-es vonalon a biztosítóberendezéssel, és különben is hatkocsisak, míg a 2-es vonalon járó Alstom metrók csak öt, így azok nem is férnének be a 2-es metró állomásaira, ezért nem is szállítanak utasokat. Akkor mégis miért járnak arra?
A jelenséget Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke magyarázta el nekünk: a 3-as metró kocsiszíne a Kőér utcában, Kőbánya-Kispest és a Határ út között található, a lezárt szakaszon. A felújítás ideje alatt így reggel és este mindig biztosítani kell egy-egy szabad vágányt, amin a metrók be-és ki tunak állni a garázsból.
Napközben azonban nincsen szabadon hagyva vágány, nincs szükség viszont annyi metróra, mint a reggeli és délutáni csúcsidőben, ezért a felszabaduló metrók közül
három szerelvényt átvisznek a 2-es vonalra, és egyet a Puskás Ferenc Stadion állomás mögötti kihúzóban, kettőt pedig a 2-es metró Fehér úti kocsiszínében tárolnak,
magyarázta el Bíró Endre.
Mivel a felújítás csak Népliget állomástól tart Kőbánya-Kispest felé, további két szerelvényt a Nagyvárad tér és a Népliget között tárolnak napközben - tette hozzá a szakember.
De hogy jutnak át a 2-es vonalra?
A válasz egyszerű, van egy összekötővágány a Deák téren a két metróvonal között, amin a szerelvények át tudnak járni. A 2-es vonalon a Deák Ferenc tértől a Kossuth tér irányba, a 3-as metróvonalon pedig a Deák tértől az Arany János utca felé.
Mivel a Pandák a 2-es vonalon nem tudják használni a biztosítóberendezést, "állomástávú közlekedés" van érvényben, magyarázza a szakember. Ami azt jelenti, hogy amikor kihaladt az Astoriától az utasszállító Alstom szerelvény, akkor indulhat el a Panda a Deák tértől, és csak az Astoriáig mehet. Akkor mehet tovább, amikor az Alstom elhagyta a Blaha Lujza teret.
Ezen felül a 3-as metrón szolgáló összes metróvezetőnek helyismereti vizsgát kellett tennie a 2-es metróvonalra.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.