Megjelent az új készpénztörvény! Milyen kötelezettségekkel kell számolniuk a cégeknek?
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
A 3-as metró déli szakaszának felújításához van köze. De hogyan? A Metróért Egyesületet kérdeztük.
Amióta megkezdődött a 3-as metró déli (Nagyvárad tér - Kőbánya-Kispest) szakaszának felújítása, napi többször is találkozhattak az utasok a 2-es vonalon szokatlan felújított orosz metrókkal, ahogy üresen, megállás nélkül végighaladnak a Deák Ferenc tér - Pillangó utca közötti vonalszakaszon.
Erről a Metróért Egyesület meg is osztott egy videót Facebook-oldalán, alább pedig egy Puskás Ferenc Stadionnál álldogáló orosz metró látható:
A Pandák (ahogy becézni szokták a felújított Metrovagonmas szerelvényeket) egyébként nem kompatibilisek a 2-es vonalon a biztosítóberendezéssel, és különben is hatkocsisak, míg a 2-es vonalon járó Alstom metrók csak öt, így azok nem is férnének be a 2-es metró állomásaira, ezért nem is szállítanak utasokat. Akkor mégis miért járnak arra?
A jelenséget Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke magyarázta el nekünk: a 3-as metró kocsiszíne a Kőér utcában, Kőbánya-Kispest és a Határ út között található, a lezárt szakaszon. A felújítás ideje alatt így reggel és este mindig biztosítani kell egy-egy szabad vágányt, amin a metrók be-és ki tunak állni a garázsból.
Napközben azonban nincsen szabadon hagyva vágány, nincs szükség viszont annyi metróra, mint a reggeli és délutáni csúcsidőben, ezért a felszabaduló metrók közül
három szerelvényt átvisznek a 2-es vonalra, és egyet a Puskás Ferenc Stadion állomás mögötti kihúzóban, kettőt pedig a 2-es metró Fehér úti kocsiszínében tárolnak,
magyarázta el Bíró Endre.
Mivel a felújítás csak Népliget állomástól tart Kőbánya-Kispest felé, további két szerelvényt a Nagyvárad tér és a Népliget között tárolnak napközben - tette hozzá a szakember.
De hogy jutnak át a 2-es vonalra?
A válasz egyszerű, van egy összekötővágány a Deák téren a két metróvonal között, amin a szerelvények át tudnak járni. A 2-es vonalon a Deák Ferenc tértől a Kossuth tér irányba, a 3-as metróvonalon pedig a Deák tértől az Arany János utca felé.
Mivel a Pandák a 2-es vonalon nem tudják használni a biztosítóberendezést, "állomástávú közlekedés" van érvényben, magyarázza a szakember. Ami azt jelenti, hogy amikor kihaladt az Astoriától az utasszállító Alstom szerelvény, akkor indulhat el a Panda a Deák tértől, és csak az Astoriáig mehet. Akkor mehet tovább, amikor az Alstom elhagyta a Blaha Lujza teret.
Ezen felül a 3-as metrón szolgáló összes metróvezetőnek helyismereti vizsgát kellett tennie a 2-es metróvonalra.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.
Még mindig nem örök, de a most várhatónál hosszabb és egészségesebb életet ígérnek a longevity módszerei.
Karácsony Gergely azt mondta, hogy az övé a politikai, illetve a jogi felelősség és szívesen bíróság elé áll, hogy ott védje meg az igazát.
Sokszor kipróbált eszközökkel, ígéretekkel és kedvezményekkel igyekszik visszacsábítani híveit a választások előtt az Orbán-kormány.
A lyuk beomlott, és maga alá temette a 17 éves Riccardo B.-t.
Az eddigi vizsgálatok szerint mindkét hajtómű üzemanyagszabályozói ki voltak kapcsolva, ami magyarázhatja, miért zuhant le a gép.