szerző:
Zelki Benjámin

Korábban a BKV és Tarlós is rendre azt mondta, technikai okokból nem megoldható a légkondi az orosz metrókon. A vállalat kérdésünkre most azonban azt írta, egyeztettek az oroszokkal és rájöttek, mégis lehetséges. A légkondit akár jövőre beszerelhetik Tarlós szerint.

Ahogy közelednek az önkormányzati választások és dúl a hőség Budapesten, egyre forróbb téma a 3-as metrókocsik klimatizálása is. Az előválasztási hajrában Karácsony Gergely hőmérővel utazott a 3-as metrón, és Kálmán Olga is megígérte: ha ő lenne a befutó, lenne légkondi a metróban.

Korábban Tarlós István főpolgármester a szakmára hivatkozva azt mondta, műszakilag nem megoldható a klíma beszerelése a felújított metrókocsikba, mert azok nem férnének úgy be az alagútba, a BKV vezérigazgatója, Bolla Tibor pedig azzal ellenérvelt, a kocsiszekrény nem bírta volna el a légkondit.

Légkondi és büfékocsi

Tarlós az egyszerű magyarázkodáson túl is ment, 2017-ben lapunknak adott interjújában egyenesen úgy fogalmazott:

Lehet ilyeneken szórakozni, hogy legyen klíma, azt is lehetne követelni, hogy legyen büfékocsi is. Ha egy átlagos állapotú ember e nélkül nem bírna ki 2-3-4 megállót a metróban, akkor az eddigi 30-40 évben hogy nem dőltek halomra az emberek a 3-as metróban?

Idén márciusban viszont már más hangot ütött meg: a felújított állomások átadásakor arról beszélt, mégis lehet klíma a metróban, a lehetőséget vizsgálják, de akkor még csak halvány reménysugárról beszélt. Most hétfőn pedig a főpolgármesteri hivatal azt közölte,

egy hete újabb 6 milliárd forintot szerzett vissza a fővárosnak peres úton a jelenlegi vezetés, a BKV pedig már felvette a kapcsolatot egy speciális klímagyártó céggel a 3-as szerelvények klimatizálása érdekében.

A keddi 1-es villamos-átadón az Index szerint Tarlós István újságírói kérdésre már azt mondta:

már idén lehet tendereztetés, és jövőre elindulhat a kivitelezés a 3-as metrókocsikba szerelt klímák ügyében.

Jobban megvizsgálták, kiderült: lehetséges

Megkérdeztük a BKV-t, hogy a korábbi, műszaki kifogások után mégis hogyan lehetséges klímát szerelni a 3-as metró szerelvényeibe, mire azt írták, az eredeti, az 1970-es években gyártott szerelvények idejében még nem volt klímaigény, ezáltal a kocsiszekrények teherbírása sem eszerint lett megtervezve. A klíma miatti többletsúlyt csak jelentős szerkezeti átalakítás után bírták volna el a járművek, egy ilyen mértékű konstrukciós módosítás pedig már nem fért bele a terjedelembe, amikor a metrókocsik felújításáról volt szó.

A szerelvények üzembe helyezése óta a BKV folyamatosan vizsgálja az utastér utólagos légkondicionálásának lehetőségeit és folyamatos egyeztetéseket folytattak a gyártóval a műszaki akadályokról, a megvalósítás műszaki feltételeiről. A ma kifejlesztés alatt álló korszerű légkondi berendezések tömege, geometriai kialakítása már nem zárja ki az utólagos klimatizálás megvalósíthatóságát a kocsiszekrény szerkezetét, teherbírását érintő jelentősebb módosítások nélkül.

Jelenleg ezeket a fejlesztési lehetőségeket mérlegelik, áll a szervezet válaszában. Az első Metrovagonmas által felújított metró 2017 márciusában, több mint két éve állt forgalomba Budapesten.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Hogy szavazott az ország 10 legszegényebb és 10 leggazdagabb települése?

Hogy szavazott az ország 10 legszegényebb és 10 leggazdagabb települése?

"Változás kell, nem Bayer Zsolt-rendelet" – mi lesz most a Vár mutyiszagú bérlakásaival?

"Változás kell, nem Bayer Zsolt-rendelet" – mi lesz most a Vár mutyiszagú bérlakásaival?

Halálra rémülő mormotára támad egy róka az év természetfotóján

Halálra rémülő mormotára támad egy róka az év természetfotóján

Halottá nyilvánították, nem tud hazatérni egy magyar férfi Amerikából

Halottá nyilvánították, nem tud hazatérni egy magyar férfi Amerikából

Amikor a szexbotrány újraválasztást vagy Pro Urbe díjat ér - politikusi botrányhistória

Amikor a szexbotrány újraválasztást vagy Pro Urbe díjat ér - politikusi botrányhistória

Igazi F1-rajongó? Akkor ezt a Pirelli kávézóasztalt imádni fogja

Igazi F1-rajongó? Akkor ezt a Pirelli kávézóasztalt imádni fogja