Az oroszok ki akarják siklatni a 3-as metró perét
A Metrovagonmas évek után átvette a periratokat, ám ellenkérelmet nyújtottak be a bíróságon. A BKV már annyi pénzt követel, mint az új/felújított szerelvények árának fele.
A Metrovagonmas évek után átvette a periratokat, ám ellenkérelmet nyújtottak be a bíróságon. A BKV már annyi pénzt követel, mint az új/felújított szerelvények árának fele.
A főpolgármester szerint a 3-as metrókocsik beszerzéséről szóló fővárosi jelentés alátámasztja majd, hogy az orosz szerelvények megvásárlása a kormány által diktált, és a korábbi városvezetés által kényszerűségből elfogadott, rossz megoldás volt.
Úgy fest, jó időre lemondhatunk a klimatizált 3-as metró ábrándjáról.
Megszűnt az alkatrészutánpótlás az orosz metrószerelvényekhez, a BKV alternatív forrásokat keres.
A Népszava szerint a kormány nem erőlteti a dolgot.
A főpolgármester által elrendelt felülvizsgálat zárójelentéséből az is kiderül, hogy az értékelési szempontrendszer „nem szolgálta teljes egészében azt, hogy a legjobb műszaki tartalom megajánlására kényszerítse az ajánlattevőket”.
Elkezdték a felújított metrókocsik ellenőrzését az orosz szakértők, nem sokkal az után, hogy kiderült, repedések vannak a szerelvények alján.
A hármas metró hat nemrég felújított kocsiját kellett kivonni a forgalomból a padlólemez rozsdásodása miatt, ezeket a Metrovagonmas február végéig garanciálisan javítja. A BKV új felügyelőbizottsága a közbeszerzéstől az átvételig kivizsgálja a metrókocsik felújítását.
Egy kormányhatározat verseny nélkül az orosz Transmashholdingot jelölte ki arra, hogy megvegye a Dunakeszi Járműjavítót, az üzlet azonban elakadt. Az új cég több mint ezer egyiptomi vasúti kocsi legyártását nyerheti el egy furcsa tenderen, elbukhatja viszont MÁV-nak készülő emeletes vonatok összeszerelését. Az üzletben sok a kérdőjel, például az is, hogyan került bele a londoni nagykövet.
Korábban a BKV és Tarlós is rendre azt mondta, technikai okokból nem megoldható a légkondi az orosz metrókon. A vállalat kérdésünkre most azonban azt írta, egyeztettek az oroszokkal és rájöttek, mégis lehetséges. A légkondit akár jövőre beszerelhetik Tarlós szerint.
Ez a frissen felújított szakasz, de nem azzal, hanem egy orosz metrószerelvénnyel volt gond.
A 3-as metró déli szakaszának felújításához van köze. De hogyan? A Metróért Egyesületet kérdeztük.
6 milliárd forintot szeretnének a Metrovagonmastól a felújított metrókocsik rendszeres ajtóhibái és az abból fakadó késések miatt. A BKV 2 milliárddal is beérte volna, de az orosz fél annyira sem volt hajlandó.
Részben a kocsik késői leszállítása, részben a sorozatos meghibásodások miatt 1 milliárd forintot követel a BKV az orosz gyártótól. A Metrovagonmas előbb elismerte a kötbér jogosságát, majd visszakozott, azóta pedig csend van.
A mostani ajánlatnál sokkal több kötbért fizethet a 3-as metró szerelvényeit felújító Metrovagonmas a zoom.hu szerint, hogy ne kerüljön bíróság elé az ügy.
Ezek nem a felújított 3-as metró kistestvérei, még az orosz államadósság terhére vettünk 40 motorvonatot a Metrovagonmastól, ezeket a MÁV-Start most felújítja és átfesti kékre.
Egy hét alatt százötvenen jeleztétek a főpolgármesternek az elviselhetetlen meleget az orosz metrókon. De nem lesz légkondi, maximum nagyobb teljesítményű légkeverő berendezés – írja a szakmai szervezet.
Az ellenzéki párt szerint bűncselekményre utalnak az internetre kikerült fotók: egy új szerelvényekről szóló tenderen az orosz gyártó el sem indulhatott volna.
Ezek nyilván továbbra is gyermekbetegségek.
Mostanáig 21 szerelvény érkezett vissza Oroszországból Budapestre, közülük 19 szállít utasokat.