Benzinárstop ide, olajárrobbanás oda, kaszált a Mol a második negyedévben
A magyar olajtársaság adózás előtti eredménye közel a duplája 2021 második negyedévének.
A magyar olajtársaság adózás előtti eredménye közel a duplája 2021 második negyedévének.
184 millió helyett 169,5 millió liter gázolaj kerül a piacra.
A holtankoljak.hu ügyvezetője szerint sok kútnak ismét saját zsebből vagy hitelből kell fedeznie a bér- és rezsiköltségeket.
Dübörög a fogyasztásunk, miközben a régió három jelentős olajfinomítója áll – egy tervezetten, kettő pedig baleset miatt. Az import jelenthetne megváltást, az azonban idehaza a nagykereskedelmi hatósági árazás miatt márciusban gyakorlatilag megszűnt, és a külföldi cégek továbbra sem érdekeltek az üzemanyag-behozatal újraélesztésében. De még ha azok is lennének, akkor sem mehetne minden flottul – erről az iszonyúan száraz nyár gondoskodott.
És ha magánszemélyként bérelnék kocsit, akkor mi van? És mi a tényleges helyzet az agrárgépekkel?
Augusztus 8-tól már csak kisebb, de drágább gázpalackokat vásárolhatunk a vállalattól.
Szétverheti a sikeres vállalati hulladékgazdálkodási rendszert az, amilyen feltételek mellett a kormány kiosztotta a 35 évre szóló koncessziót az egyedüli pályázónak, a Molnak.
Mintegy 800 ezer személygépkocsit érinthet a céges fenntartású autók kiszorítása az ársapka alól – értesült kormányközeli forrásokra hivatkozva a Portfolio.hu.
A kormány a Mol százhalombattai finomítójának karbantartása miatt felszabadítja és értékesítteti az országos üzemanyagtartalék egy részét. Ezen a Mol nagyot nyer, úgyhogy a plusz profitját magasabb különadóval veszi el a kormány.
Miután Hernádi Zsolt több kormánytaggal egyeztetett, arról beszélt, hogy üzemanyaghiány lehet, ha marad az ársapka. A Mol-vezér ezért javaslatokat tett a kormánynak, és célzott arra, hogy milyen szigorítások képzelhetők el. Konkrét bejelentés a szombati, rendkívüli kormányinfón várható.
A kút szerint valószínű, hogy korlátozásokat kell bevezetniük.
A Mol-vezér Hernádi Zsolt szerint, ha az ársapka továbbra is változatlan formában fennmarad, akkor nem érkezik az országba import üzemanyag.
A finomító eredetileg tavasszal állt volna le, de akkor ez nem volt megoldható.
A Mol 2023 közepétől 35 évig fogja gyűjteni és kezelni az ország szemetét.
Az olajipari vállalat 2023. július elsejétől gyűjti be a hulladékot a magyarországi településekről.
Több száz településen áll a szemét, mert a kukaholding és a hulladékszállító cégek milliárdokkal nem tudnak elszámolni egymással.
A Világbank mellett működő washingtoni testület úgy ítélte: nem korrupcióval szerezte meg a magyar olajcég az INA-t.
A problémára korábban Kunetz Zsombor egészségügyi elemző hívta fel a figyelmet.
Legalábbis a Népszava által idézett szakmai forrás szerint.