800 ezer autót érinthet a drágább üzemanyag
Mintegy 800 ezer személygépkocsit érinthet a céges fenntartású autók kiszorítása az ársapka alól – értesült kormányközeli forrásokra hivatkozva a Portfolio.hu.
Mintegy 800 ezer személygépkocsit érinthet a céges fenntartású autók kiszorítása az ársapka alól – értesült kormányközeli forrásokra hivatkozva a Portfolio.hu.
A kormány a Mol százhalombattai finomítójának karbantartása miatt felszabadítja és értékesítteti az országos üzemanyagtartalék egy részét. Ezen a Mol nagyot nyer, úgyhogy a plusz profitját magasabb különadóval veszi el a kormány.
Miután Hernádi Zsolt több kormánytaggal egyeztetett, arról beszélt, hogy üzemanyaghiány lehet, ha marad az ársapka. A Mol-vezér ezért javaslatokat tett a kormánynak, és célzott arra, hogy milyen szigorítások képzelhetők el. Konkrét bejelentés a szombati, rendkívüli kormányinfón várható.
A kút szerint valószínű, hogy korlátozásokat kell bevezetniük.
A Mol-vezér Hernádi Zsolt szerint, ha az ársapka továbbra is változatlan formában fennmarad, akkor nem érkezik az országba import üzemanyag.
A finomító eredetileg tavasszal állt volna le, de akkor ez nem volt megoldható.
A Mol 2023 közepétől 35 évig fogja gyűjteni és kezelni az ország szemetét.
Az olajipari vállalat 2023. július elsejétől gyűjti be a hulladékot a magyarországi településekről.
Több száz településen áll a szemét, mert a kukaholding és a hulladékszállító cégek milliárdokkal nem tudnak elszámolni egymással.
A Világbank mellett működő washingtoni testület úgy ítélte: nem korrupcióval szerezte meg a magyar olajcég az INA-t.
A problémára korábban Kunetz Zsombor egészségügyi elemző hívta fel a figyelmet.
Legalábbis a Népszava által idézett szakmai forrás szerint.
Az 50 literes tankolási limit kevés a nagy üzemanyagtartályú és sokat fogyasztó kocsikhoz, a napi többszöri tankolás pedig lassíthatja az amúgy is hatékonysági problémákkal küzdő mentőszolgálatot – írja az egészségügyi szakértő.
Péntektől már csak maximum ötven litert lehet tankolni a hatósági áras benzinből, ha valaki túlszaladt, az piaci árat fizetett a teljes tankolásért.
Pénteken sorra jelentette be a Mol, az OMV és a Lukoil, hogy szűkebbre veszik kútjaikon az egyszerre betankolható üzemanyag mennyiségét. A lépés elővigyázatos, nincs benzinhiány, és pánikra sincs ok, mondja a magyar olajvállalat, és a lapunknak nyilatkozó szakértők is így látják. Júliusban és augusztusban azonban már durvulhat a helyzet - pont ezt akarják megelőzni az intézkedéssel. A független benzinkutasok máshogy látják: érdekvédelmi szervezetük vezetője egy szóban foglalta össze, mit kell most tudni a fehér kutak naftaellátásáról: "nincs."
A Molnál már életbe lépett a változás, az OMV most követte őket.
Csökkentik a hatósági áron beszerezhető üzemanyag mennyiségét, illetve aki autóba és kannába is tankol, annak mindkét esetben a piaci árat kell majd megfizetnie.