Jó hírt kapott a Mol: jóváhagyta az Európai Bizottság a Lotos felvásárlását
A magyar vállalat lehet a harmadik legnagyobb szereplő a lengyel üzemanyag-kiskereskedelemben.
A magyar vállalat lehet a harmadik legnagyobb szereplő a lengyel üzemanyag-kiskereskedelemben.
Nem derült ki, hogy mi okozta az ellátási hiányt.
Pont a legrosszabbkor történt a baleset a schwechati finomítóban: küszöbön az extrán üzemanyagigényes nyári időszak, amikor mindenki autóba vagy repülőre pattan, és nyaralni indul – kivéve a gazdák, akik a traktorokat kezdik el a korábbinál is többet hajtani a földeken. Az osztrák állami segítség már el is fogyhatott, a felszabadított magyar stratégiai benzin- és gázolajkészlet pedig egy szakértő számítása szerint éppen arra lehet elég, hogy az OMV hazai kútjai kihúzzák addig, amíg igazán meredeken elkezd felfelé ívelni a naftakereslet.
Bár Hernádi Zsolt is az üzemanyagok hatósági árának fokozatos kivezetéséről beszélt, nem az kezdődött el, csak a Mol hibázott.
De erről nem ő dönt, hangsúlyozta a Mol-vezér egy friss interjúban.
A pályázaton nyertes vállalat feladata lesz többek között az évi közel 5 millió tonna hulladék begyűjtése.
A horvát miniszterelnök szerint akár egy hónapon belül elkészülhet a kapacitásbővítés, ráadásul a néhány héttel ezelőtt közölt összeg töredékéért.
Az Equilor számításai alapján a legnagyobb extraterhet a Mol-nak kell majd fizetnie.
A Mol részletes útmutatót adott ki, ebben szerepel például, hogy fizetéskor kötelező lesz bemutatni a kutaknál a forgalmit, és érvényben vannak a napi 100 literes mennyiségi korlátozások is.
Az Adria-kőolajvezeték horvátországi szakaszán most épp komoly kapacitásszűkület van. Hogy az olajat egyáltalán fel tudjuk pumpálni az Adrián keresztül, ahhoz először tengeren kell beszerezni az árut, ami jelen állás szerint szintén túl nagy kihívásnak tűnik, magyarázták az olajtársaság szakági vezetői egy háttérbeszélgetésen. Viszont a vállalat felkészült a nyaralási szezonnal borítékolhatóan megugró forgalomra a benzinkutakon, és azt mondják, nem lesznek a márciusihoz hasonló kígyózó sorok a töltőpisztolyoknál.
Csák János az ezredfordulón még nyilvánosan mert ütközni a miniszterelnökkel, ma a Fudan Egyetem ügyét és az alapítványi kiszervezéseket is támogatja. Hűségét mutatja, hogy még a kormányfő barátjáról, Mészáros Lőrincről is szuperlatívuszokban beszél.
Csatlakoztak a Nemzetközi Olaj- és Gáztermelők Szövetsége kezdeményezéséhez.
Nagyot nőtt a Mol-csoport EBITDA-eredménye az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Az értékesítési mennyiség 11 százalékkal emelkedett, részben a megugrott magyarországi fogyasztás miatt.
Lengyelország már a 90-es évek elején rájött arra, hogy meg kell szabadulni az orosz kitettségtől, a 2000-es évek közepe óta pedig tesz is a probléma megoldásáért. A lengyel ellenzék még a Mol helyi tulajdonszerzését is megakadályozná a magyar energetikai cég orosz kötődései és a magyar kormánynak az ukrajnai háború kapcsán tanúsított magatartása miatt.
A lengyelek a Mol terjeszkedését, a németek pedig már a paksi atomerőmű orosz bővítését fúrják – belpolitikai triumfálása után egy hónappal Orbán Viktor egyre több veszteséget szenved el a Moszkva elleni energiaembargó körüli vitákban. Kérdés, meddig tarthatja 2014-es árakon a magyar háztartások energiafogyasztását, miután az elmúlt két év alatt 25-szörös volt az áremelkedés a szabadpiacon.
A magyar vállalat olcsó olajat vesz Oroszországtól, és a csővezeték miatt a szállítás is olcsó, az új EU-s szankciók élesedésével viszont mindkét régiós előny egyszerre válna semmivé. Ugyanakkor az az egy év plusz átállási idő, amelyet az unió Magyarországnak biztosít az orosz olajról való leválásra, elég lehet arra, hogy a Mol ügyes manőverezéssel új előnyöket faragjon magának az eltűnő régiek helyébe, és megerősödve kerüljön ki a kényszerhelyzetből.
Bár a hétfőn megjelent hírek szerint Magyarország is beleegyezhet az Oroszországból érkező olaj embargójába, a kormány sietve cáfolta az értesüléseket. Itthon valóban kihívást jelenthetne az eddigi beszerzések megváltoztatása, még ha nem is akkora mértékben, ahogy a kormány és a Mol kommunikálja.
A nagy kapacitású, zöld hidrogént gyártó berendezéssel újabb lépést tesz a vállalat az energiafüggetlenség és a karbonlábnyom-csökkentés felé.
Az új szlovén kormány aligha fogja beengedni a NER-t a Száva turisztikai csoportba vagy a magyar államot a koperi kikötőbe. A határon túli „fejlesztési” támogatásoknak azonban aligha lesz képes útját állni. NER-közeli szereplők vélhetően továbbra is „befektetők” maradnak a szlovén médiában, bár az ellenzék épp emiatt tudta hazaárulással vádolni Janez Jansát.