Az INA teljes vezérkarának leváltását kéri a korrupciós botrány miatt a horvát kormány
A Mol vezetői sajtóértesülések szerint szerdán Horvátországban tárgyalnak, az olajtársaság azonban ezt egyelőre nem erősítette meg.
A Mol vezetői sajtóértesülések szerint szerdán Horvátországban tárgyalnak, az olajtársaság azonban ezt egyelőre nem erősítette meg.
A schwechati finomító leállása és a Duna alacsony vízszintje miatt az OMV nem tud elegendő üzemanyagot behozni a saját kúthálózata ellátására, a Mol pedig nem tud többet szállítani számára. A Mol nemrég csökkentette a kisbenzinkutaknak szállított mennyiséget. A Mol szerint „van elegendő üzemanyag Magyarországon”.
Megindokolta a Mol, miért csökkentette 50-ről 35 százalékra a kiszállított üzemanyag mennyiségét.
Davor Filipovic a gázvételi és -eladási szerződéseket vizsgáltatná. Azt akarják megtudni, az üzleti partnereik milyen feltételek mellett állapodtak meg a horvát olajipari céggel.
A Mol is csak a nyilvánossággal egyszerre értesült a horvátországi letartóztatásokról, ami ottani cége, az INA vezetőit érintheti és a hírek szerint 5,5 milliárd forintnyi károkozáshoz kapcsolódik egy gázügylet révén.
Harminc évvel ezelőtt kezdtük meg a stratégiai készletek felhalmozását, és a bespájzolt olaj- és olajtermékünk legalább 90 napra elegendő szinten van már 1998 óta. Ennek a szintnek néha kicsit alámentünk, de sohasem annyira, mint idén augusztusban, amikor a kormány az üzemanyaghiány megelőzése érdekében nagyon komoly mennyiségű gázolajat szabadított fel.
Újraindultak ugyan a kőolajszállítások Oroszországból Magyarországra, ám az üzemanyaghiány marad, a százhalombattai finomító félgőzzel megy, a benzinkutakat a hatósági ár fojtogatja. Egyesek tiltott tőzsdei machinációkat sejtenek a háttérben.
Már 153 Mol-töltőállomáson van ingyenes kutyachip-leolvasó.
A független benzinkutak végül mégsem zárnak be egységesen 19-én és 20-án, mindenki helyben, az adott fehér kúton szembesül csak majd azzal, hogy tud-e tankolni vagy sem. A Mol megfeszülten dolgozik azon, hogy mindenhová időben odaérjenek az üzemanyag-szállítmányok, és talán könnyebbséget jelent nekik, hogy idén nem hoz hosszú hétvégét az államalapítás ünnepe.
Sokszor a világpiaci árak szárnyalásának, néha pedig meglepő üzleti döntéseknek köszönhető, hogy egy-egy vállalat látványosan nagy nyereséggel zárta a tavalyi évet. A legnagyobb ugrások hátterében jellemzően az országhatáron kívüli okok állnak. A HVG Top 50 sorozatának harmadik része.
Miért több a külföldi árbevétel, mint az export? Hogy nőtt másfélszeresére az államvasút dolgozóinak száma, ha nem lett több a vasutas? Egyebek mellett ezek is kiderülnek a HVG Top 50 összeállításából. Sorozatunk második része.
Az erős állami hátszéllel izmosodó MVM 2021-ben lenyomta az állam által ugyancsak jószívűen támogatott Audit, de az ezüst- és a bronzérmes együttes árbevétele is elmarad a kormányfő focipáholyának állandó vendége által irányított Molétól. Nagyvállalati rangsorok a gazdasági unortodoxia hazájából, első rész.
Csütörtökön már meg is érkezhet az újabb adag olaj.
Az új szállítmány már szerda este elérhet a Mol pozsonyi finomítójába.
A magyar olajtársaság mindenkit arra kér, hogy maximum csak ötven litert tankoljon a kutakon, bár egyébként is ennyi a napi limit.
Ukrajna szerint néhány napon belül ismét áramlik az áru.
A cég ügyvezető igazgatója reméli, hogy mind az ukránok, mind az oroszok elfogadják az ajánlatot, választ holnapra várnak.
Az olajcég fő forrása a Barátság kőolajvezeték, ahol most szünetel a szállítás.
Reagált az olajvállalat arra, hogy a kútjain tankolók jelzése szerint egy nap többször tankolva, másodjára már nem kaphatnak a kedvezményes, 480 forintos áron üzemanyagot, még akkor sem, ha összesen kevesebb, mint 50 litert tankoltak.
Többen panaszkodnak, hogy naponta csak egyszer tudnak tankolni 480 forintos, ársapkás üzemanyagot a Mol kútjainál, mennyiségtől függetlenül. A segédmotorosok, robogósok közben egyáltalán nem tankolhatnak rögzített árú benzint, mert járművüknek nincs forgalmija. Kerestük a Mol-t a magyarázatért.