A MÁV vizet oszt – „a készlet erejéig”, és lehetőleg csak a jeggyel, bérlettel rendelkezőknek
Van víz, amíg van víz, aztán nem lesz víz. Egyébként is lehetőség szerint mindenki oldja meg magának.
Van víz, amíg van víz, aztán nem lesz víz. Egyébként is lehetőség szerint mindenki oldja meg magának.
Egy négyéves vasútfelújítási programra igényelt 1 milliárd eurót a kormány, amit pozitívan bíráltak most el.
Miután kiderült, hogy korábban pedofil bűncselekmény miatt elítélt férfit vitt magával a Harcosok Klubjának rendezvényére, úgy döntött, kilép a Fideszből Ivády Zsolt ivádi polgármester. A Duma Aktuál csapata összegyűjtött pár ötletet, hogyan lehet jelezni, hogy valaki otthagyná a kormánypártot, de a vasárnapi misére felvett Dobrev Klára-pólónál nem ért véget a brainstorming.
Mérgelődünk, stresszelünk, felmegy a vérnyomásunk – kinek jó ez? Ezzel nem tudjuk változásra bírni az utóbbi időben lejtmenetbe kapcsolt államvasutakat. Magunkon viszont tudunk változtatni, de ehhez először meg kell értenünk a saját állapotunkat.
Kelet és nyugat felé is leállt a MÁV egy időre, a miskolci és a győri fővonalon is biztosítóberendezés hibásodott meg. Kora estére helyreállt a rend.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Ennyien vettek részt a múlt heti vihar okozta károk felszámolásában.
Klaus Mangold volt az egyik, aki 2018-ban felhívta Lázár Jánost, miután kikerült a kormányból. A német üzletember most két tanácsadói szerződést is kapott a Lázár alá tartozó MÁV-tól, igaz, korábban jóval nagyobb összegben is szerződött már a kormánnyal.
A járművek várhatóan 2033-ig maradnak az országban.
Az Átlátszó próbálta megtudni, hogy milyen szerződések keretében és mennyiért szerzi be a vasúttársaság a két terméket, de nem sikerült nekik.
A miniszter azt írta, hogy az Index és „annak cikkei mögött azok az üzleti körök állnak, akik a lap tulajdonlása mellett, mára már csak legfeljebb versenyben nyerhetnek el megbízásokat a MÁV-tól, ami NAGYON FÁJ NEKIK”.
Ha ez meglesz, akkor a kölcsönből 600 kilométeren akarják korszerűsíteni a vasút pályahálózatát.
Vasárnap hajnalban a 37510-es vonat nem kapott szabad jelzést a körösladányi állomáson, ezért a személyzet a váltókezelői őrhelyhez ment, ahol a vasutasok holtan találták kollégájukat.
Az egyik kalauz elmondása szerint az újraélesztés sikeres volt, viszont az utasok arról panaszkodtak, hogy nem működött a klíma a vonaton és levegő sem volt a kocsikban.
Miközben a MÁV klímával felszerelt megerősítő buszainak közel negyedét a miniszterelnök vejének érdekeltségébe tartozó Pannon Busz-Rent állítja ki, az állami vasúttársaság idén már mintegy 350 millió forintot költött el baráti cégeknél hirdetésekre.
Az államtitkár azt is elmondta, hogy nagyra értékeli a kormány a vasutasok munkáját, ezért kaptak a múlt hónapban bérkiegészítést.
A vasúttársasági szerint a hétfői viharban száznál több helyszínen történt felsővezeték-szakadás vagy fakidőlés.
Az építési és közlekedési miniszter szerint a 2026-os választásokon azt kell eldönteni, hogy az XL-es biztonságban vagy a slim fit bizonytalanságban nagyobb a kockázat és azt is megfejti, hogy a kormányváltó hangulat hátterében az irigység áll.
A hét eleji vihar komoly fennakadásokat okozott a vasúti közlekedésben is, de az azt megelőző hetekben is akadtak kihívások. Május közepén például egy elfüstölt pirítós lehetett az oka annak, hogy Kaba és Ebes között nem jártak a vonatok. A pünkösdi hétvégéről pedig ne is beszéljünk, ami miatt rendőri felvezetést is ígértek az ún. erősítő buszoknak, és bevetették a Szitakötőt és a Keresztespókot is. A Duma Aktuál csapata ki is elemezte a helyzetet, nem sejtve, hogy lesz ez még így se.