#Oscar-díj




Az Élősködők, mint a dél-koreai társadalom tükre
 

Az Élősködők, mint a dél-koreai társadalom tükre

A popzene és a tévésorozatok után a mozifilmmel is felírta magát a nemzetközi kultúra térképére Dél-Korea. Az ázsiai ország filmipara százéves, de csak három évtizede szűnt meg a cenzúra, és még néhány éve is volt feketelista, amelyen az Oscar-díjas Élősködők rendezője, Pong Dzsun Ho is szerepelt.



Gáspárfalvi Dorka: Az Oscar után tudatosult bennem, hogy ezt szeretném csinálni
 

Gáspárfalvi Dorka: Az Oscar után tudatosult bennem, hogy ezt szeretném csinálni

Tizennégy évesen, a Mindenki főszereplőjeként Oscarral a kezében Meryl Streepet hajkurászta egy hollywoodi partiban, de csak Nicole Kidmant találta. Végigdolgozta az azóta eltelt három évet: Daniel Brühl végzett rajta nőgyógyászati vizsgálatot a The Alienistben, rasztafrizurás tiniként lázadozott a BÚÉK-ban, amit pedig a Valanban csinált, azt megnézni sem merte. Jelenleg a Mintaapák című tévésorozatban láthatjuk nap mint nap. Az idén lesz 18 éves, a színművészetire készül, addig viszont bármilyen munkát elvállal, csak a haját ne bántsák. Gáspárfalvi Dorkával beszélgettünk.





Ön dönt: Oscart szeretne vagy minél több pénzt
 

Ön dönt: Oscart szeretne vagy minél több pénzt

Békésen megbújnak a bevételi lista alján a filmek, amiket elárasztanak díjakkal az Oscar-gálán. Egyre látványosabb, ami a filmiparban történik: kockázatmentesen legyártható, rég ismert, jól felépített brandek folytatásaira és az 1990-es évek filmjeinek újragondolásaira özönlik a mozikba a tömeg, de aztán inkább a fanyalgást lehet hallgatni.