Lázadó tyúkról szól Pálfi György új filmje, amelynek a Torontói Filmfesztiválon lesz a világpremierje
A Taxidermia alkotójának új mozija a világ egyik legrangosabb fesztiválján mutatkozik be.
A Taxidermia alkotójának új mozija a világ egyik legrangosabb fesztiválján mutatkozik be.
Egy speciális szempontok szerint összeállított tematikus fotógyűjtemény látható június 22-ig a Mai Manó Házban. A fotográfia olyan jól ismert és nagy hatású alkotóitól szerepelnek művek, mint Berenice Abbott, Robert Frank, Lee Friedlander, William Eggleston – vagy, hogy némileg fiatalabb korosztályból is említsünk egy csillagot, Gregory Crewdson. Az Americana címen futó kiállítás kurátora Baki Péter, a képek tulajdonosa és közönség elé bocsátója pedig egy magyar üzletember és műgyűjtő, Pálfi György. Vele beszélgettünk.
Inkább azt írja ki a pólójára, mennyi pénzt tett zsebre a Hunyadi-sorozatért – ezzel is támadták Ruttkay Zsófia forgatókönyvírót, miután meghekkelve a díszbemutatót tiltakozásképpen egy „FUCK NER” feliratú pólóban állt ki az Orbán-rendszer összesereglett elitje elé. Pedig nem kapott extra magas fizetést a munkájáért, miközben évtizedek óta a többi független filmes szakemberrel együtt napi harcot vív azért, hogy egyáltalán dolgozhasson. Milyen megélni, hogy eközben a NER-kegyencek milliárdokért készíthetnek filmeket? Hogyan szállt ki a produkcióból, és miért vívódott, hogy elmenjen-e egyáltalán a bemutatóra? Felveszi újra a pólót? Hány ezer eurós titoktartási szerződés köti? És szükség van egyáltalán állami pénzből készült kurzusfilmekre? A botrányt kavaró tiltakozás óta Ruttkay Zsófia először szólalt meg hosszabban, a Fülke Extrában Gergely Zsófiával beszélgetett.
Hajdu szerint az ősbűnt Andy Vajna követte el, ő szüntette be a filmszakma önrendelkezési jogát, akárhogy is igyekeznek piedesztálra emelni.
A Magyar Nemzeti Filmalap korábbi vezérigazgatója szerint Káel megtartotta az általuk felépített rendszert, de van, amit máshogy csinálna.
A rossz fényviszonyok közötti fényképezés néhány évvel ezelőtt a professzionális fényképezőknek is kihívást jelentett. 2022-ben viszont bármikor a zsebünkben hordhatunk egy 108 megapixeles kamerát, mellyel garantáltan maradandó élmény lesz az éjszakánk is, ráadásul még egy telefonunk is van mellé. A “kamerás mobilok” elképesztő fejlődési ívet jártak be az elmúlt 20 évben, ám ami a legnagyobb kihívást jelenti a gyártóknak, és ahol a leginkább nehéz újat és jobbat mutatni, az az éjszakai fényviszonyok közötti helytállás.Cikkünkben Draskovics Ádám fotográfussal mutatjuk be az éjszakai fényképezés és videózás trükkjeit egy Samsung Galaxy S22 Ultra segítségével.
Hátborzongató, hogy épp az Ukrajna elleni háború megindításakor mutatták be Pálfi György új filmjét, amely pont azt mutatja meg: ha Európa minden országa háborús övezetté válna, talán az isten se irgalmazna nekünk.
Szívességi alapon, a Filmalap támogatása nélkül született meg Pálfi György új rendezése, a februárban a mozikba kerülő Mindörökké. A háborús disztópiához időközben a társadalom is hozzászomorodott.
A Taxidermia és a Hukkle rendezője azt állítja: feketelistán van a magyar filmtámogatási rendszerben, még kisebb munkákat sem engedik, hogy elvégezzen, egzisztenciálisan ellehetetlenítik.
A rendező szerint el lehet venni a Színház- és Filmművészeti Egyetem épületeit és jogait is hatalmi machinációkkal, de a szellemiségét nem lehet elnyomni, mert eszméket nem lehet elfojtani. Pálfi György úgy véli, ma független, nem a Fidesz szekerét toló alkotóként még annyira sem lehet filmet készíteni, mint a Vajna-időszakban.
Az utóbbi időben megszokottá vált, hogy egyes filmes projektekhez külön céget alapítanak az alkotók egy-egy pályázati siker után. Ismét egy irodalmi adaptációval foglalkozik Pálfi György.
Filmgyártási támogatást szavazott meg a filmbizottság az Átjáróház és a Kék Pelikán című alkotásoknak, gyártás előkészítési támogatást kap az Utas és holdvilág, a Sömmi és a Nagykarácsony című film is.
Nem igazán szoktunk indiai fejlesztésű társasjátékokról írni, de mivel könnyen lehet, hogy a jövő év társasjátéka lesz a Shasn – amelyen a résztvevők politikai csatározások szereplőivé válhatnak –, és mivel a játékhoz a reklámszpotot Pálfi György rendezte, ezért most kivételt teszünk.
A rendező szerint méltatlan, hogy aki kritikát fogalmaz meg, az nem kap pénzt.
Nem csak a Toldi-filmről volt szó.
A HVG-ben megjelent interjúra a Filmalap a Facebookon reagált.
Összeveszett Vajnával, nem jutott filmezési lehetőséghez, így színházi munkát vállal. De ha teheti, újra próbálkozik a Toldival.
A rendező súlyos váddal illette Andy Vajna kormánybiztost.
A Variety hízelgő képet fest a hazai filmfinanszírozásról és a magyar filmek teljesítményéről.