#VEKE

Dúl a háború a BKV legzsírosabb járataiért
 

Dúl a háború a BKV legzsírosabb járataiért

Az már biztos, hogy májusra nem lesznek a Volánbusznak új járművei arra, hogy átvegye a budapesti elővárosi közlekedést. Viszont ha továbbra is keménykedik a nemzeti fejlesztési miniszter, a Budapest környékén lakók igencsak pórul járhatnak, mert a BKV-nak a jelenleg körvonalazódó feltételek mellett nem éri meg csak átmenetileg fenntartania a rendszert. A meccs nagyobb presztízsért és persze a BKV legjövedelmezőbb járataiért folyik.

Szabó M. István Szabó M. István


Kínzó buszhiány a BKV-nál - nincs ki a négy kerék
 

Kínzó buszhiány a BKV-nál - nincs ki a négy kerék

A szükségesnél kevesebb buszt tud csak közlekedtetni a BKV, mivel április 30-án lejárt 98 jármű alvállalkozói szerződése. Korábban ezekkel a buszokkal együtt is napi 20-25 busszal kevesebbet tudtak forgalomba állítani, az öreg buszok közül pedig rendszeresen 200-300 leáll a forgalomban. A BKV kénytelen bevetni a még át nem alakított buszait. A Budapest Közlekedési Központ (BKK) szerint nem kell izgulni, mert „vannak terveik”.

Kapcsándi Dóra Kapcsándi Dóra

Eltörölhetik a MÁV-kedvezményeket a csúcsidőben
 

Eltörölhetik a MÁV-kedvezményeket a csúcsidőben

Felülvizsgálja a vasúti kedvezményeket a kormány, ennek keretében pedig az a megoldás is elképzelhető, hogy csúcsidőben nem lehet majd élni velük - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a Heti Válasznak.

hvg.hu hvg.hu

Évi százmillióért költözik új irodába a BKK
 

Évi százmillióért költözik új irodába a BKK

Évi nettó százmillió forintért bérelt belvárosi székházba költözik a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) – tudta meg a Blikk, ezt pedig a BKK sajtóirodája is megerősítette, ám a szervezet szerint ez jelentős megtakarítást jelent.

hvg.hu hvg.hu

Szóban mindenki mentené a BKV-t, ám vészesen közel a csőd
 

Szóban mindenki mentené a BKV-t, ám vészesen közel a csőd

A kormány eddig nem jelezett vissza a fővárosnak a BKV finanszírozási tervéről. A hvg.hu úgy értesült: új elemeket a főváros nem vonultatott fel, csupán a régóta elhangzó javaslatokat gyűjtötte ismét össze. Új adó bevezetése és a buszüzemeltetés kiszervezése hozhatna megoldást. A kormány keze is meg van kötve, az IMF nem fogadná el a hitelek állami átvállalását.

Kapcsándi Dóra Kapcsándi Dóra

A nyugdíjasok ragaszkodnak a BKV egésznapos ingyenességéhez
 

A nyugdíjasok ragaszkodnak a BKV egésznapos ingyenességéhez

Méltatlannak tartják a nyugdíjasok, hogy a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) azt javasolja, a BKV finanszírozásának rendezése érdekében ne használhassák a tömegközlekedést ingyen csúcsidőben. A BKV-sok abban nem értenek egyet a VEKE-vel, hogy a szervezet az ő munkaruhájukon is spórolna.

Kapcsándi Dóra Kapcsándi Dóra

Nem segíti ki a Fidesz a bajban lévő Tarlóst
 

Nem segíti ki a Fidesz a bajban lévő Tarlóst

Egyik fővárosi frakció sem támogatja Tarlós István ötletét, mely szerint ritkítani kéne a csődközelbe jutott BKV járatait. A főpolgármester azt már látja, hogy egy esetleges ritkítás is milyen politikai izgalmakat vált ki, ugyanakkor állítja: ő nem is mondta, mikortól kéne ezt meglépni. A VEKE eközben szinte biztosra veszi, hogy az előterjesztésből nem lesz semmi.

Tossenberger Adél Tossenberger Adél

Rohad a 3-as metró: kommunikációs trükk lenne?
 

Rohad a 3-as metró: kommunikációs trükk lenne?

Sebességkorlátozást vezettek be kedd reggeltől a 3-as metró teljes vonalán, mert a beszivárgó talajvíz megrongálta a sínek alatti vasbeton pályatesteket. Civil szakértők és szakszervezetek teljesen eltérő véleményen vannak: míg a VEKE szerint kommunikációs fogásról van szó, addig a VTDSZSZ azt mondja, emberéletekbe kerülhet, ha nem javítják ki a tönkrement pályatesteket.

Tossenberger Adél Tossenberger Adél