Eladásban rekordokat döntöget a Skoda autógyár
A cseh Skoda Auto autógyár májusban 78.100 személygépkocsit adott el, ez éves szinten 19,5 százalékos emelkedés. A Skoda történelmében ez májusi rekordnak számít - közölte a cseh cég honlapján.
A cseh Skoda Auto autógyár májusban 78.100 személygépkocsit adott el, ez éves szinten 19,5 százalékos emelkedés. A Skoda történelmében ez májusi rekordnak számít - közölte a cseh cég honlapján.
Sokan csalódtak az új Passat bemutatásakor, a népszerű Volkswagen nem változott jelentősen az elődhöz képest, lényege maradt, ami volt: alaphelyzetben puritán, de a végletekig felextrázható, kényelmes, gondoskodó, takarékos és dinamikus vezetői autó.
Azt még nem tudjuk, hogy Magyarországon kapható lesz-e az új Golf kabrió, de az biztos, hogy a megújult Volkswagen Eos már a hazai kereskedésekben várja napfürdőre vágyó vásárlóit. Az Eos is egy Golf kabrió, amitől csak különleges, kemény, napfénytetővel kombinált, mozgatható fedele különbözteti meg.
Ilyen gyenge autóban rég ültem. Alig megy, hangos, és mindenki megelőzi. Mégis győztes. Mégis bajnok. Nem a gumiszaggatásban, vagy a tempós kanyarokban és nem a Váci úton az első, hanem a fogyasztásban. 4,3 liter 100 kilométerenként – ez a legjobb teszteredmény az Autómenedzser.hu ötéves történetében.
Ha a szürkeség hangot adna, akkor az új Volkswagen Touran ordítana. És nem azért, mert ezüst a színe. Steril családi autó, de ennél több rosszat nem mondhatunk róla. Kétgyerekes családoknak ideális kocsi, de akár hét személy szállítására is alkalmas. 1,4 literes kettős feltöltésű motorja könnyedén mozgatja, fogyasztása normális.
Leállítja a nagyszombati (Trnava) PSA Peugeot Citroen autógyár hétfőn a termelését, a hét további munkanapjain pedig egy műszakban működik tovább. A kényszerleállás a japán természeti katasztrófával függ össze, hiányoznak a szigetországban gyártott alkatrészek - írja az Új Szó című pozsonyi napilap hétfői számában.
A Volkswagen AG 4 ezer euró (megközelítőleg 1,09 millió forint) jutalmat fizet a cég hat németországi gyárában dolgozóknak a tavalyi eredmény alapján. Ezt a VW igazgatótanácsa és a dolgozókat tömörítő szakszervezet megállapodása után jelentették be hétfőn.
A Volkswagen ezúttal elkésett, de nem késett le semmiről. Bár korábban volt platós autója (VW Caddy, VW Taro), a modern pickupok piacára utolsóként lépett. A jól bejáratott japánokra ráijesztett a VW az Amarokkal, a sok tekintetben különleges haszon- és élvezeti jármű kapásból a kínálat tetejére mászott fel. Teszteltük a csúcsmodellt.
A magyar autópiac siralmas helyzetét rontja, hogy a nem készleten lévő, gyártásból megrendelt új autókra hónapokat kell várni. Az Autómenedzser.hu annak járt utána, mi ennek a jelenségnek az oka, illetve egyes márkáknál és típusoknál milyen hosszú idő, míg megérkezik a kifizetett autó.
2010-ben a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) tagjai 51 591 személygépkocsit adtak el, ez 34,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Magyarországon tavaly 43 423 személyautót helyeztek forgalomba, 27,8 százalékkal kevesebbet, mint 2009-ben – olvasható az egyesület közleményében.
A fejlődés korábbi jelei ellenére az európai autópiacon továbbra is a csökkenés a jellemező trend – derül ki a JATO Dynamics legfrissebb piaci összefoglalójából.
Az év első tíz hónapjában a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) tagjai 42 054 személygépkocsit adtak el, ez 39,1 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Magyarországon 36 054 személyautót helyeztek forgalomba, 31,1 százalékkal kevesebbet, mint 2009 első tíz hónapjában – olvasható az egyesület közleményében.
15 milliós bestseller a Passat, nála jobban csak a Golf és a Bogár fogyott a Volkswagen autói közül. A sztori 1973-ban indult, a most bemutatott változat immár a hetedik generáció. Nehéz megmondani, hogy újjászületést látunk, vagy csak egy okosan és gazdagon kivitelezett ráncfelvarrást, amelyet megspékeltek lenyűgöző biztonsági és kényelmi extralistával.
Az új négyhengeres, 1,2 literes turbófeltöltős motor érett kamaszt faragott a lányos kisfiúból. Nem mondom, hogy izompacsirta lett a VW Polo, ezt a jelzőt meghagyjuk a GTI-nek, de a 105 lóerő bőven elég ahhoz, hogy élvezetes kisautóban töltsük a dolgos mindennapokat.
A tavalyi válságos év után kezd magára találni a világ és Európa autópiaca. Egyes régiókban szárnyal az új autók eladása. Európa és az európai gyártók számára rossz hír, hogy a roncsprémiummal eddig lélegeztetőgépen tartott német piac haldoklik, ott óriási a visszaesés. Ennek ellenére a német autók jól fogynak világszerte, a német prémium márkák tőkéje egyre csak hízik. A VW az első negyedévben 95 százalékos (433 millió euró) nyereségpluszt könyvelt el.
A Volkswagen AG német járműgyártó csaknem megduplázta első negyedévi profitját elsősorban európai, kínai és észak-amerikai eladásainak a bővülésének köszönhetően – közölte a cég szerdán.
A JATO Dynamics legfrissebb újautó-piaci adatai arra engednek következtetni, hogy a meghosszabbított roncsprogramoknak köszönhetően a nyugat-európai vevők autóvásárlási kedve nem csökkent januárban. Sőt, tovább folytatódott a decemberi aktivitás, mely a januári eladási számokat 14,9 százalékkal javította meg a tavaly januárhoz képest.
Továbbra is rájár a rúd a Toyotára. A megtépázott autógyártó óriás Amerikában 8000 Tacoma pickupját hívja vissza a hajtómű meghibásodása miatt. A múlt hónapokban a konszern több millió autót kényszerült visszahívni a szervizekbe a fék és a gázpedál meghibásodása miatt.
A Volkswagen AG december 7-én 49,9 százalékos részesedést vásárolt a Porsche AG társaságban, megtéve ezzel a következő, még az idei évre tervezett fontos lépést a Porschéval közösen létrehozandó integrált autóipari csoport felé vezető úton. A részvénycsomag ára 3,9 milliárd euró, amelyet a Porsche AG részletes és gondos átvilágításának, illetve felértékelésének eredményeként határoztak meg.
A Volkswagen AG részvényesei rábólintottak a cég vezetősége által javasolt 135 millió új részvény kibocsátására, hogy az ebből befolyó összeget is a Porsche felvásárlására fordítsák – közölte a VW pénteken.