Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"80be6326-f567-4b41-85c8-87ebfaaf9e0f","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Meghallgatta a szenátus Donald Trump jelöltjét.","shortLead":"Meghallgatta a szenátus Donald Trump jelöltjét.","id":"20250129_Nem-vagyok-oltasellenes-jelentette-ki-Robert-F-Kennedy-amerikai-egeszsegugyiminiszter-jelolt-a-meghallgatasan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80be6326-f567-4b41-85c8-87ebfaaf9e0f.jpg","index":0,"item":"6f49e8e8-d9e0-4b50-b03a-e35a87f3a9a6","keywords":null,"link":"/vilag/20250129_Nem-vagyok-oltasellenes-jelentette-ki-Robert-F-Kennedy-amerikai-egeszsegugyiminiszter-jelolt-a-meghallgatasan","timestamp":"2025. január. 29. 20:25","title":"„Nem vagyok oltásellenes” – jelentette ki Robert F. Kennedy amerikai egészségügyiminiszter-jelölt a meghallgatásán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3040a61a-586c-4108-afc2-b1a2eaaecf3f","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"Loptak eddig is, láttuk a tüneteket lépten-nyomon. Láttuk a stadionokban, az útépítéseknél, a vasúton, láttuk az ellopott pénz tátongó hűlt helyét az iskolákban és a kórházakban. Láttuk a lopást mentegető kitartott médiában. De nem volt következménye. Úgyhogy most eldöntötték, hogy állítanak a lopásnak egy nyolcvanhektáros emlékművet. Vélemény Rákosdubajról.","shortLead":"Loptak eddig is, láttuk a tüneteket lépten-nyomon. Láttuk a stadionokban, az útépítéseknél, a vasúton, láttuk...","id":"20250129_hvg-Tota-W-Arpad-Apa-vedd-meg-nekem-a-varost-rakosdubaj-mini-dubaj-fidesz-korrupcio-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3040a61a-586c-4108-afc2-b1a2eaaecf3f.jpg","index":0,"item":"b4ec8e6d-dcfc-4b72-ad83-04ef59f9864b","keywords":null,"link":"/360/20250129_hvg-Tota-W-Arpad-Apa-vedd-meg-nekem-a-varost-rakosdubaj-mini-dubaj-fidesz-korrupcio-velemeny","timestamp":"2025. január. 29. 08:00","title":"Tóta W. Árpád: Apu, vedd meg nekem a várost!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0081559-580e-41d0-8d5d-9c4af18e050d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az elfogadott rendelet szerint a kerületeket mintegy 259 milliárd forint (46 százalék), a fővárost pedig nagyjából 305 milliárd forint (54 százalék) illeti meg.","shortLead":"Az elfogadott rendelet szerint a kerületeket mintegy 259 milliárd forint (46 százalék), a fővárost pedig nagyjából 305...","id":"20250129_Dontottek-a-fovarosi-kepviselok-a-forrasmegosztasrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0081559-580e-41d0-8d5d-9c4af18e050d.jpg","index":0,"item":"beb73a60-62b3-4e33-80de-6a7f5d576f78","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_Dontottek-a-fovarosi-kepviselok-a-forrasmegosztasrol","timestamp":"2025. január. 29. 22:01","title":"Döntöttek a fővárosi képviselők a forrásmegosztásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10088663-cbcf-46f3-9190-9816a63b79d6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A nem 400 és nem is 800, hanem 926 V-os architektúrájú Lucid Gravity akár 400 kW-tal is tölthető.","shortLead":"A nem 400 és nem is 800, hanem 926 V-os architektúrájú Lucid Gravity akár 400 kW-tal is tölthető.","id":"20250130_szupergyors-toltessel-tamad-a-legujabb-amerikai-villanyauto-lucid-gravity","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10088663-cbcf-46f3-9190-9816a63b79d6.jpg","index":0,"item":"3dacf115-7a25-4f7b-9b2a-ab8bb21aa01a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250130_szupergyors-toltessel-tamad-a-legujabb-amerikai-villanyauto-lucid-gravity","timestamp":"2025. január. 30. 07:59","title":"Szupergyors töltéssel támad a legújabb amerikai villanyautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcdf7d05-3bd1-45b5-b6df-02b7f4137a97","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fővárosi Közgyűlés ülése előtt a Tisza párt elnöke arról is beszélt, az óellenzéki pártok meg akarják akadályozni, hogy olyan cégvezetőket válasszanak, akik jó gazda módjára tudják vezetni a fővárosi cégeket.","shortLead":"A Fővárosi Közgyűlés ülése előtt a Tisza párt elnöke arról is beszélt, az óellenzéki pártok meg akarják akadályozni...","id":"20250129_Nev-szerinti-szavazast-fog-kerni-Magyar-Peter-a-mini-Dubajrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcdf7d05-3bd1-45b5-b6df-02b7f4137a97.jpg","index":0,"item":"10ff8ef0-213a-4352-b166-7a56c994b5d2","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_Nev-szerinti-szavazast-fog-kerni-Magyar-Peter-a-mini-Dubajrol","timestamp":"2025. január. 29. 09:56","title":"Név szerinti szavazást fog kérni Magyar Péter a mini-Dubajról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a43fab4-43c2-45e7-9fa2-0e5462456430","c_author":"Cabrera Martin","category":"elet","description":"Ugyan a rákosrendezői rozsdaövezetbe tervezett, Mini-Dubaj néven emlegetett beruházásról kevés konkrétumot tudunk, ha az arab befektető tényleg 500 méteres tornyot épít oda, az nemcsak a régió, hanem egész Európa legmagasabb felhőkarcolója lenne. Még így sem férne be a világ 10 legmagasabb épülete közé, de nincs is messze ettől.","shortLead":"Ugyan a rákosrendezői rozsdaövezetbe tervezett, Mini-Dubaj néven emlegetett beruházásról kevés konkrétumot tudunk, ha...","id":"20250129_vilag-legmagasabb-epuletei-mini-dubaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a43fab4-43c2-45e7-9fa2-0e5462456430.jpg","index":0,"item":"6cfe2d64-33ae-4230-a18c-58b4fbd03b8e","keywords":null,"link":"/elet/20250129_vilag-legmagasabb-epuletei-mini-dubaj","timestamp":"2025. január. 29. 05:31","title":"New Yorkot is meghatározná az 500 méteres rákosrendezői torony, de még Ázsiában is kihúzhatná magát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"28d59132-211a-4e0b-85c2-4091d15c92f2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A rendőrök azonban hamar átláttak a szitán. ","shortLead":"A rendőrök azonban hamar átláttak a szitán. ","id":"20250130_Kamu-volt-a-pisilos-mese-lebukott-a-szuhogyi-sikkaszto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28d59132-211a-4e0b-85c2-4091d15c92f2.jpg","index":0,"item":"91e218f7-db67-4966-8095-8484f86eae92","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_Kamu-volt-a-pisilos-mese-lebukott-a-szuhogyi-sikkaszto","timestamp":"2025. január. 30. 20:02","title":"Pisilős mesével próbálta bepalizni a rendőröket a szuhogyi sikkasztó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7661143a-270a-4a89-b512-08250cc6dbea","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kormányzati használatra fejlesztett ChatGPT-t adott ki az OpenAI, és ennek a biztonság terén lehet jelentősége.","shortLead":"Kormányzati használatra fejlesztett ChatGPT-t adott ki az OpenAI, és ennek a biztonság terén lehet jelentősége.","id":"20250129_openai-chatgpt-gov-amerika-kormanyzati-chatbot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7661143a-270a-4a89-b512-08250cc6dbea.jpg","index":0,"item":"40e50ffd-6919-4be8-b6de-55df122f1b9c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250129_openai-chatgpt-gov-amerika-kormanyzati-chatbot","timestamp":"2025. január. 29. 18:03","title":"Új ChatGPT-verzió érkezett, de ezt nem nyomkodhatja akárki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Teszt: mennyit fogyaszt a legtakarékosabb Volkswagen?
szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?
Ilyen gyenge autóban rég ültem. Alig megy, hangos, és mindenki megelőzi. Mégis győztes. Mégis bajnok. Nem a gumiszaggatásban, vagy a tempós kanyarokban és nem a Váci úton az első, hanem a fogyasztásban. 4,3 liter 100 kilométerenként – ez a legjobb teszteredmény az Autómenedzser.hu ötéves történetében.
A Bluemotion modellekkel a Volkswagen jelezni szeretné a világnak, hogy nem csupán a hibridek fogyasztanak keveset, sőt, belső égésű motorokkal hasonló, és néhol jobb eredményt is el lehet érni, olcsóbban. A hibridőrület azonban hangosabb, mint a Volkswagen sramlizenéje, így tesztautónkon hatalmas felirat üvöltötte a világba: nem fogyasztok sokat, vegyél meg! Tesztünkből kiderül, hogy ez a két dolog nem feltétlenül függ össze. Elismerésem a Volkswagennek a Polo alacsony fogyasztásáért, de én nem venném ezzel a motorral. Inkább egyen kicsivel többet, de szívesebben hallgatok benzines háromhengerest, netán négyhengerest turbófüttyel, mint egy kísérleti, traktorhangú kisautót. Akinek azonban fontos, hogy ne fizessen sokat a benzinkútnál, mindenképpen vegye figyelembe parádés képességeit.
bcs
Hangos a motorja, és ugyanúgy viselkedik, mint a feleségem háromhengeres benzinese: kapkod a levegőért, állandó légszomjjal küzd, mint egy asztmás atléta. De mondhatnám azt is, hogy mint egy atletikus aszkéta, hisz a kis Polo maratoni futó. Könnyedén lenyom egymás után akár 25 maratoni távot is. Ki sem néznénk belőle, ugye? Pedig az oldalán ott virít a reklámszöveg. Ha a Polót nem is nézték az utcán, a szöveget az árérzékeny emberek silabizálták, szájukról lehetett olvasni az elismerés és a kétkedés szakszavait.
Mi is a kétkedők táborát gyarapítottuk egészen addig, amíg a megtehető hatótáv nem kúszott 1000 fölé (tankja 45 literes). Utána elkezdtünk számolni, és kiderült, hogy a Polo Bluemotion a ma kapható legtakarékosabb ötüléses belső égésű, vagy hibrid motorral szerelt autómodell a világon. A kibocsátásban 1 grammal még a kétüléses smartnál is jobb, szén-dioxid-kibocsátásban az összes hibridet veri.
bcs
De vajon mennyi az annyi? Tesztünkből kiderült: ha óvatosan vezettem az autót, vigyázva arra, hogy ne pörgessem túl, ha nem előztem és betartottam minden, de minden közlekedési szabályt, valamint messze elkerültem az autópályát, akkor 4-4,1 literes átlagot mértem. 300 kilométer után aztán belefáradtam az örökös takarékoskodásba és lesz, ami lesz alapon, ráfeküdtem a gázra. Csoda történt, ez a Polo megy, ha akarjuk. Piros zónáig pörgetve sportos és iszonytatóan hangos az elindulás, csikorognak a kerekek, kisautók előzését is bevállaltam, sőt autópályán is haladtam 130-cal. A dugók és a városi cammogás sem kímélt, sőt a klímát is bátran használtam. Ezek ellenére a teszt második felében megtett több mint 400 kilométer során nem romlott jelentősen az átlagfogyasztást: 4,3 literrel zártam a tesztet 100 kilométerre számítva. Ennek fényében nem is lódít nagyot a VW. Az eredményhez hozzátartozik, hogy a kocsi nem a gyári takarékos gumikon, hanem BF Goodrich téli papucsokon futott.
Érdekes, hogy felszereltségtől függően van 87, illetve 89 grammos kibocsátású kivitel az autóból, az utóbbi átlagfogyasztása 3,4 liter száz kilométerenként.
Mélyen ülünk az autóban, a beltér a még egy Polóhoz képest is puritán. A kapcsolók könnyedén elérhetőek, kényelmes vezetni az autót. A kormány túl indirekt, könnyű, az ötfokozatú váltó pontos, a leültetett futómű nem pattog, úthibákon kellemetlenül ráz, kanyarokban kissé kelletlenül viselkedik. Vezetése nem élmény, 1700-as percenkénti fordulatig küzdünk a turbólyukban, 2000-es fordulat fölött azonban már szépen húz a kocsi. 90-nél 1800-at, 100 kilométer/órás sebességnél 1900-at forog a főtengely, 110-nél 2000-et, 120-nál 2200-at, 130-nál éppen 2500-at.
Autók 4 liter alatt
Típus
Teljesítmény (LE)
Fogyasztás (liter/100 kilométer)
Szén-dioxid-kibocsátás (gramm/kilométer)
Ár (millió forint)
Smart fortwo coupé/kabrió (dízel)
45
3,3
88
3,67/4,54
VW Polo Bluemotion
75
3,3
87
4,3
Seat Ibiza Eco
75
3,4
89
4,47
Ford Fiesta Econetic
90
3,7
98
4,21
Opel Corsa Ecoflex
95
3,7
98
3,9
Mini Cooper D
112
3,8
99
6,52
Volvo C30 DRIVe
115
3,8
99
6,16
Toyota Auris HSD
136
3,8
89
6,09
Toyota Prius
136
3,9
89
7,57
[[ Oldaltörés (Takarékos technika) ]]
A VW egy évvel ezelőtt a 31. Bécsi Nemzetközi Motor-szimpóziumon mutatta be háromhengeres CR TDI motorját. A Polo BlueMotion új 1,2 literes háromhengeres TDI erőforrása viszonylag kicsi mérete ellenére 55 kW teljesítménnyel és 180 Nm nyomatékkal rendelkezik 2000 fordulat/perc esetén. A csökkentett hengerszám egyik legnagyobb előnye, hogy könnyebb és kisebb súrlódási veszteséggel működik.
A motor nem az egyetlen tényező a takarékos üzem szolgálatában. További rendszerek többek között az automatikus motorleállítás és -indítás és a fékenergia-visszatáplálás (rekuperáció). Már önmagában e két technika alkalmazása is 100 kilométerenként akár 0,2 literrel mérsékli a 75 LE teljesítményű közvetlen befecskendezésű, háromhengeres dízel aggregát üzemanyag-fogyasztását.
bcs
Amikor a Polo Bluemotion pirosat jelző közlekedési lámpához érkezik, vezetője egészen a megállásig fékezi, majd üresbe kapcsol (mint ideális esetben egyébként is) és felengedi a tengelykapcsoló-pedált, a motor ekkor azonnal leáll, a multifunkciós kijelzőn pedig a start stop aktív üzenet jelenik meg. Amikor a közlekedési lámpa sárgára vált, a vezető ismét a kuplungpedálra lép, a motor pedig késedelem nélkül újraindul, miközben az említett jelzés eltűnik a műszerfalról. A fékenergia-visszatáplálás (rekuperáció) a jármű mozgatásába előzetesen fektetett energia ideális hasznosításában segít. A Polo Bluemotion motorfék- és fékezési fázisai során – vagyis amikor a vezető egyszerűen elveszi a gázt vagy még szándékosan fékez is – megemelkedik a generátor feszültsége, s intenzíven tölti a jármű akkumulátorát.
A generátor e motor hatásfokától függő szabályzása, illetve az ilyen módon mindenkor optimálisan feltöltött akkumulátor révén a generátorfeszültség például gyorsítás közben vagy állandó sebesség tartásakor jelentősen mérsékelhető, de az áramfejlesztő akár teljesen le is választható a hajtásról. Az 1075 kilogrammos Polo Bluemotion karosszériáját átdolgozták, új orrában a hűtőmaszk, oldalsó és hátsó toldások, légterelők teszik egyedivé. 10 milliméterrel ültették lejjebb, a jármű alját légellenállási szempontból optimalizáltál, azaz befedték. A kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal együtt további 0,8 liter üzemanyag takarítható meg 100 kilométerenként.
Az alapfelszereltségű 1,2 literes TDI-nél (3,951 millió forint) 390 ezer forinttal drágább a Bluemotion modell, de ezzel speciális metálszínt, egyedi belső kárpitozást, a vezető figyelmét a felkapcsolások ideális pontjára felhívó kijelzőt, start-stop rendszert, rekuperációt, abroncsnyomás-kijelző rendszert, tempomatot, első elektromos ablakemelőket, CD-rádiót, ESP-t és 15 hüvelykes könnyűfém kerekeket is kap a vásárló. Igaz, tesztautónk hátsó üléstámláját csak egyben lehetett dönteni, és a hátsó tárcsafékekre sem futotta a 4,2 milliós alapárból. Hiányzott még a megvilágított piperetükör, valamint az olvasólámpa.
Az már korábbi tesztünkből kiderült, hogy a pirinyó erőforrás biztonsággal és jó kedvvel mozgatja a VW Golf testét. Most arra kerestük a választ, hogy a TSI motor Bluemotion technikával párosítva valóban takarékos-e.
A Volkswagen meglepő trükköt mutatott be a Passat kék verziójával. A jelen megoldását kínálják korunk égető problémájára, a környezetszennyezésre. Kis fogyasztás technikai csodák nélkül.