Elhalasztották a kamaszként elhunyt Y-generációs csodatevő szentté avatását
Ferenc pápa halála miatt csúszik Carlo Acutis szentté avatása. A 2000-es években, leukémiában elhunyt fiú sportcipős, farmeres holttestét Assisiben őrzik.
Ferenc pápa halála miatt csúszik Carlo Acutis szentté avatása. A 2000-es években, leukémiában elhunyt fiú sportcipős, farmeres holttestét Assisiben őrzik.
Magyarországon a legfiatalabb generáció a legmozgékonyabb munkahelyváltásban, nemzetközi átlagban azonban az idősebbek. A magyar Z generáció tagjainak régiós összehasonlításban sem fontos a munka, és döbbenetesen sokan mennének külföldre.
Másképp gondolkoznak a pénzről a fiatalok és az idősebbek – ez derül ki a Cofidis kutatásából, amelyben azt is vizsgálták, mit tanultak a gyerekek a szülőktől és mit adnának tovább.
Adunk pár tippet, ha megőrül attól, hogy minden munkával kapcsolatos dolog háromszor annyi ideig tart, mint kellene.
Az elmúlt években nemcsak a generációváltás okozott kihívásokat a munkaerőpiacon, a járványhatás is felforgatta az eddigi munkakultúrát. Nemcsak tudatosabbak lettünk, de kevesebbet is fogyasztunk. Ez pedig új szemléletet teremtett: a munkavállalók ma már elutasítják a klasszikus sémákat, és új módszerekre, motiváló, fenntartható munkakörnyezetre vágynak.
Éppen húsz évvel ezelőtt debütált a vásznon kedvenc varázslónk első története, a Harry Potter és a Bölcsek köve. A könyvek és a filmsorozat egy egész generáció életét határozták meg, köztük a miénket, a Potter-imádó milleniálokét is. Együtt felnőni a szereplőkkel a Griffendélben maradandó élmény volt, még akkor is, ha időnként irigykedtünk, mert a mi általános iskoláinkban nem voltak olyan szeszélyesek a lépcsők, és bájitaltan helyett nekünk csak a sima szorzótábla jutott. A Harry Potter-filmeket várni évről-évre, majd beülni rájuk egy nagy adag popcornnal, számunkra életérzéssé vált.
Pesszimisták az 1980/90-es években születettek, ha a gazdaság várható helyzetéről kérdezik őket. Egészen mások a céljaik az életben, mint az idősebb korosztályoknak.
Bár a bértárgyalási taktikákat kőbe vésettnek tartottuk, leginkább arra szolgáltak, hogy az állásinterjún sutba dobjuk őket, hiszen csak kevesen mernek beleállni az alkuba. Az Y generáció elvárásai és a munkaerőhiány azonban gyökeresen átformálta a bérharc szabályait.
Mit csinálnak a mai fiatalok a startupoknál? Tényleg lustábbak, mint az idősebbek, vagy csak máshogy gondolkodnak a munkáról? Miért mennek el Magyarországról és mi motiválja őket, hogy visszajöjjenek? Mi az, hogy „értelmes munka” 2017-ben? Többek közt ezekre a kérdésekre kerestük a válaszokat a Bridge Budapest startup-ösztöndíjas tehetségeivel, és közben elképzeltük, hogyan lehetne élni és dolgozni egy utópisztikus Magyarországon. Riport.
Jó munkakörülményeket, emberséges, bevonáson alapuló bánásmódot és megfelelő bért szeretne minden munkavállaló. Csakhogy a fiatalabbak erőteljesebben jelzik igényeiket. Az idősebbek viszont magabiztos feladattudattal rendelkeznek. A generációs különbségekről és hasonlóságokról Fülöp Zsuzsa munkaerőpiaci-kiválasztási szakértőt kérdeztük.
A dalszerző, gitáros énekes, Petruska András hat éve van jelen aktívan a magyar fesztiválszínpadokon, de igazán nagy országos ismertséget idén januártól, A Dal című tehetségkutatónak köszönhetően szerzett. A harmincadik születésnapját ünneplő zenésszel új albuma, a generációs kérdéseket feszegető Kapunyitó apropóján beszélgettünk.Szókimondó interjú arról, hogy miben vannak a mai fiatalok, mindez hogyan határozza meg egy zenész világát, és egy album szellemiségét. Ja, és az albumot is meghallgathatja kicsit alább. Érdemes.
Az évezred végén született "szupermost generáció", kezében az okostelefonnal mindent azonnal szeretne megszerezni, de tagjai sokkal tudatosabb fogyasztók, mint a szüleik. A legfőbb érték számukra az új technológiák nyújtotta szabadság, valamint a kapcsolódás lehetősége, és minden élményüket azonnal megosztják a közösségi oldalakon. Az utánuk következő "alfa generáció" viszont aggasztóan magányos, ugyanakkor nagyon tudatos, felkészült lesz, amely alaposan átalakíthatja a világot.
Négy szülőből hárman aggódnak a gyermeküket veszélyeztető okoseszköz-függőségtől, minden negyedik szülő pedig már tapasztalt is függőségi tüneteket gyermekénél – derült ki a Huawei hazai kutatásából, amely az Y-generációs szülők digitális nevelési szokásait vizsgálta. A felmérés szerint a szülők jellemzően csak rövid időre adják készülékeiket gyermekeik kezébe, azonban akadnak olyan helyzetek is, amikor egy hároméves gyermek naponta 5 óránál többet használt okoseszközt. A szülők túlnyomó többsége felügyeli, mire használja csemetéje az okoseszközöket.
Egyedül érkezett Rómába, de nagyon kellenének a szuper képek? Egy római cég kölcsönpasit ajánl megoldásként.
Hiába a csökkenő munkanélküliség, a KSH legutóbbi adata szerint rohamtempóban növekszik a betöltetlen pozíciók száma. Tapasztalt és megbízható munkaerőt találni a legnagyobb kihívás.
A kívülállók nem hittek abban, hogy a cég szokatlan üzleti modellje sikeres lehet a netes ételrendelés telített piacán. Most bezzeg sokan veregetik a nyomorgatott civilek segítségére siető fiatal vállalkozók vállát.
Magyarországon a politika már távolról sem fedi a közügyeket, mert a politikusok csak azzal foglalkoznak, hogy a hatalmat miként lehet megszerezni, átváltani pénzre, majd a pénzt újra hatalomra, és így tovább - állítja Réz András. Az új könyvvel jelentkező esztéta szerint ma a digitális, második kádárizmusban élünk, ahol még a nagy közpénz-eltulajdonítási projektek is történelmi neveket kaptak. Interjú.
A könyveladási adatokat vizsgáló Nielsen Book legutóbbi felmérése szerint ma első sorban a Harry Potteren szocializálódott, fiatal nőkből álló olvasóréteg befolyásolja a könyvpiacot.
A legjobb munkaerőért folyó harc, valamint az Y és Z generáció igényei szülték azt a most kibontakozó újfajta munkavégzési módot, amelyben cégek szabad kezet adnak a munkavállalók egy részének, hogy akkor menjenek pihenni, amikor kedvük tartja. De a kikötés az: a munkát végezzék el. A cégek ezen nagy összeget is megspórolnak, ha nincs szabadságkeret, akkor nincs ki nem vett szabadságért járó jövedelem sem.
Az Y-generáció java részéről az él a köztudatban, hogy tornacipőt, feszülős farmert és vastag, fekete keretes szemüveget hord. Azt sugallja róla a média, hogy tagjai jól élnek, naphosszat merengenek a romkocsmákban és járják a világot. A 26 éves Potozky László író Éles című generációs regénye szerint az Y-generáció valódi arca nem ilyen. Ez a generáció egy feltételes módú világban él. A mélyben sokkal kevesebb a mosoly és a szelfi.