10-ből 9 weboldal trükközik a látogatókkal, ez derült ki egy új vizsgálatból
Bár az Európai Unió adatvédelmi rendelete szigorúan előírja, hogyan kell a felhasználói adatokat kezelnie egy weboldalnak, 88 százalékuk semmibe veszi a szabályozást.
Bár az Európai Unió adatvédelmi rendelete szigorúan előírja, hogyan kell a felhasználói adatokat kezelnie egy weboldalnak, 88 százalékuk semmibe veszi a szabályozást.
Rengeteg adatot tárolunk a telefonjainkon, amelyek könnyen rossz kezekbe kerülhetnek. Adunk néhány tanácsot, amivel biztonságban tudhatja az érzékeny információkat.
Mélyreható vizsgálatot indított az Amazon ügyében szerdán az Európai Bizottság annak megállapítására, hogy visszaélhetett-e az oldalán hirdetők adataival az amerikai kereskedőóriás.
Az európai, közép-keleti és afrikai vállalatok átlagosan kevesebb mint 40 százaléka állítja magabiztosan, hogy jól bánik az adataival – ideértve azok kezelését, biztonságos tárolását, valamint az adatokból való információk kinyerését és felelős használatát. Az Oracle legújabb felmérése szerint a vállalatok ezen képességei nem fognak javulni a következő három évben. Ennek ellenére a válaszadók közül, akik felismerték ezen képességek értéknövelő erejét, a legfőbb előnyök között a magasabb ügyfélhűséget, a bevételek és a márkaérték növekedését említették legtöbben.
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) 30 millió forintra büntette a Sziget és a VOLT fesztivált is szervező Sziget Kulturális Menedzser Irodát. Az ok: jogszerűtlen adatkezelés.
Nincs szó összeesküvésről, egy hiba folytán továbbított néhány európai Nokia-telefon szenzitív információkat Kínának – állítja a márka mögötti HMD Global. A történet azonban így is kérdéseket vet fel.
A Facebook adatbotránya óta mindenki tudja, mekkora jelentősége van a felhasználókról, üzleti partnerekről, potenciális ügyfelekről gyűjtött információknak. A cégek jelentős többsége ezt mára már felismerte, ám hatalmas kihívást jelent a beömlő adatok kezelése, elemzése, hatékony felhasználása.
Vezérigazgatói utasításra ezentúl csak androidos készülékeket használhatnak a Facebook menedzsmentjének tagjai. Sajtóinformációk szerint a döntésnek köze van az Apple-vezér Tim Cook által néhány hónapja megfogalmazott Facebook-kritikának is.
A hazai internetezők kétharmada aggódik a róla tárolt információk biztonsága miatt, az adatvédelmi tájékoztatókat mégis csak a megkérdezettek mintegy 20 százaléka olvassa el – hívták fel rá a figyelmet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), a Nemzeti Adatvédelmi és Információs Hivatal (NAIH) elnökhelyettesei és az EY tanácsadói a cég Versenyjog és adatvédelem c. konferenciáján. A szakértők egyetértettek abban, hogy a GDPR előrelépést jelent a tudatos fogyasztók megfelelő tájékoztatásában, de további lépésekre van szükség, hogy a személyes adatok felhasználásáról tudatosan rendelkezhessünk.
A Facebook a fokozott biztonságra hivatkozva kéri el a felhasználók telefonszámát, de mint kiderült, valójában a hirdetői kiszolgálásához is használja azt. Ezt most a Facebook is elismerte.
Az Alkotmánybíróság kimondta, hogy alaptörvénysértő mulasztás, hogy csak a titkos adat titkosítója tehet feljelentést visszaélés esetén, bár Trócsányi miniszter szerint ez rendben van így.
A napokban több fordulóban is nyilvánosságra került, hogy a Facebook kiadta többtucatnyi hardvergyártónak felhasználói személyes adatait. Miket is osztott meg rólunk a közösségi oldal a vállalatokkal?
Kifejezetten rosszul jöhet ki a Facebook abból, hogy a mobilgyártókkal is megosztotta felhasználói adatait, miután kiderült, hogy az amerikai hatóságok által nemzetbiztonsági szempontból problémásnak tartott Huawei, valamint három másik kínai cég is hozzájuthatott a közösségi oldal felhasználóinak személyes, érzékeny adataihoz. Ez most – a Facebook számára – a lehető legrosszabb pillanatban került nyilvánosságra.
Az okostelefonok felhasználóiról, sőt azok ismerőseiről is személyes, köztük érzékeny adatokat is átadott a Facebook több tucat telefongyártó és más eszközöket készítő cégnek. Ráadásul ezt nem a Facebook hozta nyilvánosságra, hanem újságírók derítették ki.
Az új uniós adatvédelmi rendeletre nem csupán a nagyvállalatoknak, de a kis egyesületi weboldalak vagy személyes blogok kezelőinek is fel kell készülniük. Ellenkező esetben rájuk is súlyos bírság vár. Igaz, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a héten azt mondta, hogy a kormány tervei szerint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság csak figyelmeztethetné a kis- és közepes vállalkozásokat, ha megsértik a GDPR-t, más szankciót nem alkalmazhatna.
Péntek 0 óra óta számos amerikai híroldal vált elérhetetlenné, ekkor élesedett ugyanis az Európai Unió új adatvédelmi rendelete. Egyelőre kérdés, mikortól válnak ismét elérhetővé a tartalmak.
A pénteken életbe lépő uniós adatvédelmi rendelet (GDPR) nemcsak a nagyvállalatokat, de a kis egyesületi weboldalak vagy személyes blogok üzemeltetőit is megoldandó feladatok elé állítja. A HVG csütörtöki számából kiderül: aki nem igazítja weboldalát az EU-s szabályozáshoz, az komoly bírság elé nézhet.
Meglepő hangnemben tolta le Antonio Tajani, az Európai Parlament elnöke az Európai Bizottság egyik biztosát, Vera Jourovát. Tajaninak az volt a baja, hogy a biztos szerint Mark Zuckerbergnek, a Facebook alapítójának és vezetőjének nem egy zárt ülésen kellene beszámolnia arról, milyen változtatásokat tervez a közösségi oldal adatkezelési szabályaiban.
A Facebook megkezdte rendszere hozzáigazítását az egy hónap múlva hatályba lépő uniós adatvédelmi szabályokhoz. A vonatkozó rendelet értelmében a közösségi oldal üzemeltetői most minden egyes felhasználótól külön-külön kérnek kifejezett hozzájárulást mindenféle adatok kezeléséhez. Vigyázzon, mire nyom, válaszai ugyanis jelentősen befolyásolják saját Facebook-fiókja funkciónak további működését.
Hiába minden elővigyázatosság, még a legnagyobb óvintézkedések mellett is előfordulhat, hogy egy cégtől a munkavállalókra vagy ügyfelekre vonatkozó személyes adatok kerülnek ki. Éppen ezért nem árt tudni, mi a teendő ilyen esetben.