Bisnode
Bisnode
Tetszett a cikk?

A Facebook adatbotránya óta mindenki tudja, mekkora jelentősége van a felhasználókról, üzleti partnerekről, potenciális ügyfelekről gyűjtött információknak. A cégek jelentős többsége ezt mára már felismerte, ám hatalmas kihívást jelent a beömlő adatok kezelése, elemzése, hatékony felhasználása.

A digitalizáció rohamos fejlődésével mára egyértelművé vált, hogy az adatokon – pontosabban azok minél hatékonyabb rendszerezésén - nagyon sok múlik.  A termékfejlesztés, gyártás, raktározás és szállítmányozás, a piacok elérése, a vásárlók megszólítása – ezek mind olyan dolgok, ahol nagy szerepe van az információk helyes kezelésének és az azokkal való gazdálkodásnak.

Nem túlzás azt állítani, hogy az adatok jelentősége manapság leginkább az olajéhoz fogható: a „fekete arany” annak idején teljesen átalakította az ipari termelést, illetve a közlekedést és így a globális kereskedelmet. Az adatok felértékelődését mutatja, hogy a B2B (business to business, azaz vállalatok közötti) piacon érdekelt cégek 67 százaléka kritikus fontosságúnak tekinti az adatok, elemzések nagyobb mértékű felhasználását.

Mindezt a piac szereplői óriási versenyfutásként élik meg, hiszen míg napról napra egyre több adatot gyűjtenek, azok feldolgozása hatalmas feladat. Nagy kérdés az is, hogy a piacokról – ügyfelekről, vásárlókról – szóló információk mennyire pontosak és időszerűek, tényekre, vagy fikciókra épülnek-e.

Az adat e nélkül nem sokat ér

A Forrester Consulting kutatásból az is kiderül, hogy a cégek túlnyomó többségének (82 százalékának) rendkívüli kihívást jelent az, hogy hogyan birkózzanak meg az adatok mennyiségének, változásának gyors és pontos kezelésével.

A cégeknek – növekedési szempontból - nagyon fontos, hogy az összegyűjtött információk a valóságot tükrözzék, valódi jelentést hordozzanak, tehát nemcsak megbízható adatokra, hanem megfelelő elemzésekre is szükségük van.

A hatékonyság, a növekedés és a vevői elégedettség eléréséhez a cégeknek képesnek kell lenniük arra, hogy megbízható képet alkossanak az ügyfelekről, a kilátásaikról és üzleti partnereikről – végső soron azokról a kapcsolatokról, amelyek hatással vannak az ügymenetek minden vonatkozására. Ebben pedig nagyban segít az adatok megfelelő rendszerezése.

Jókor, jó helyen, megfelelő módon

A B2B marketingpiac fejlődésében érhető tetten talán a leglátványosabban az adatok felértékelődése, illetve hasznosítása. A termelő vállalkozások nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy jókor, jó helyen és a megfelelő módon szólítsák meg ügyfeleiket. Őket pedig csak professzionális vállalkozások képesek jó minőségben kiszolgálni.

Az Adweekbrandshare és a Dun&Bradstreet felmérése szerint a termelő és szolgáltató társaságok bő kétharmada rendszeresen költ online marketingre, ráadásul a legtöbbjük évről évre növeli ilyen célú kiadásait. Csak az Egyesült Államokban 32 milliárd dollárt költöttek adatelemzéseken alapuló marketingre a cégek 2017-ben, míg idén ez az összeg 20 százalékkal, 39 milliárd dollárra nő. A várakozások szerint 2019-re 45,7 milliárd dollárosra nő a piac.

Hirdetések, személyre szabva

A megkérdezett vállalkozások 88 százaléka vásárol internetes hirdetéseket, bannereket. A cégek kétharmada a mobilkészülékre optimalizálja hirdetéseit, míg közel ennyien (59 százalék) online reklámvideókkal igyekeznek megszólítani a lehetséges vásárlókat.

Tény, hogy minél jobban megcélozza egy hirdetés a felhasználókat, annál hatékonyabb. A Google, a közösségi oldalak, vagy a különböző üzenetküldő alkalmazások mind „érzékenyek” a kulcsszavakra és keresésekre. Az algoritmusok ezen információkból hoznak létre profilt a felhasználókról, akiket aztán már célzottan, személyre szabottan lehet bombázni hirdetésekkel.

A Facebook legutóbbi adatszivárgási botránya jól mutatja az adatok – és azok elemzésének – felértékelődését. A közösségi portáltól 87 millió felhasználó személyes információi kerültek a Cambridge Analytica nevű brit adatelemző céghez. A társaság az amerikai választópolgárokról készített részletes személyes profilt, majd ennek alapján egyedi üzenetekkel bombázta őket az interneten a 2016-os amerikai választási kampányban.

Az üzleti adatokat okosan is fel lehet használni, anélkül, hogy ellepnének minket az információk. Ebben segít például a Bisnode Sales Potential Score, ami – a szolgáltatásait, termékeit már elégedetten használó, és cége számára már profitot termelő – ügyfeleihez leginkább hasonló (lookalike) cégeket mutatja meg, ezáltal lehetővé teszi a hatékonyabb, gyorsabb ügyfélszerzést.



Az oldalon elhelyezett tartalom a Bisnode Magyarország Kft. közreműködésével jött létre, előállításában a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.

Bisnode BrandChannel

Csökkenő cégszámot hoz a gazdasági növekedés

A magyar gazdaságba is meghozta a piactisztulást a fellendülés: az idei első félévben bő tízezerrel kevesebb vállalkozás működött, mint egy évvel korábban – derül ki a Bisnode első félévet elemző tanulmányából. A leglátványosabb a konszolidáció a kereskedelemben, míg az építőiparban stagnálás tapasztalható.

Bisnode BrandChannel

Most kell igazán körültekintően üzleti partnert választani

Hetedével kevesebb nemfizetési eljárást kezdeményeztek 2017-ben Magyarországon, és csökkent a felszámolások és a kényszertörlések száma is. Ez mind nagyszerű hír, ám a cégeknek most kell igazán odafigyelniük a partnereikre, mert a pozitív eredmények ellenére a fizetési morál nem változott.

Bisnode BrandChannel

Nemek harca: előbb fizetnek a női cégvezetők?

Bár alapvetően maszkulin társadalomnak tartják a magyart, a Bisnode által készített felmérés adatai azonban mást mutatnak. Ha a környező országokat vesszük, akkor Itthon a legmagasabb a női cégvezetők aránya a teljes gazdasághoz képest. De olyan országokat is magunk mögött tudhatunk, mint Norvégia, Németország, Svájc vagy Ausztria. Éppen ezért merülhet fel egy elég kényes kérdés: vajon a női vagy férfi cégvezetők lesznek a megbízhatóbb partnerek? Melyik nem szerepel eredményesebben a gazdaságban?