Magyar befektetők invesztáltak az autóiparba
A japán tulajdonú ARRK Hungary, főként az autóiparba beszállító fröccsöntő céget a CEPEI magyar befektetőcsoport vásárolta meg.
A japán tulajdonú ARRK Hungary, főként az autóiparba beszállító fröccsöntő céget a CEPEI magyar befektetőcsoport vásárolta meg.
Az Opel 2016-ban befejezi a gyártást a németországi Bochumban lévő üzemében. Akkorra futnak majd ki az utolsó Zafira modellek a gyárból.
A Virgin szigeteken bejegyzett National Electric Vehicle Sweden vásárolta meg a csődbe ment Saab autómárkát.
A Kia Motors cáfolja a Magyar Hírlap értesülését, miszerint motorgyárat alapítana Magyarországon.
Az idén a korábbinál is több autó eladását tervezi az Audi AG, miután májusban kétszámjegyű éves szintű értékesítési növekedésről számolt be.
Több mint kétmilliárd forint értékben hajt végre fejlesztést a veszprémi Valeo Auto-Electric Magyarország Kft: pénteken átadtak egy új gyártócsarnokot, és letették az alapkövét az év végén elkészülő kutatás-fejlesztési központnak.
A francia autópiacot alaposan megviselte az elnökválasztás, hiszen a múlt hónapban csupán 197 671 személyautó és kishaszonjármű kelt el, 41 ezerrel kevesebb, mint tavaly májusban. A konszern kilátásba helyezte egy franciaországi gyárának bezárását is.
Két évvel ezelőtt több vagyontárgyával együtt zálogosította el márkajelzését a Ford, és az így kapott kölcsön miatt nem kellett államosítani a céget - idézi fel a Világgazdaság.
A Csaba Metál Zrt. 1,63 milliárd forint összegű kapacitásnövelő beruházást valósít meg békéscsabai telephelyén európai és hazai támogatással, ezzel a foglalkoztatottak száma hetvennel bővülhet.
Megnövelte gyártási teljesítményét a PSA Peugeot Citroën nagyszombati gyára.
Az autópiac válsága miatt a márkakereskedők a kereskedelem helyett egyre inkább a szerviztevékenység felé fordulnak. Árnyalja azonban a képet, hogy egyre erősebb a feketegazdaság, a működő szervizek mintegy fele számla nélkül dolgozik.
A BMW Mexikóban és Kelet-Európában építene új üzemet. A Reuters szerint a szlovákiai Kassa mellett Miskolc is esélyes a beruházás elnyerésére.
Magyarország jó esélyekkel fut versenyt Ausztriával és Lengyelországgal a Nissan Infiniti új modelljének gyártásáért.
Az elmúlt tizenkét évet nézve az Opel mindössze egyszer, 2006-ban volt nyereséges, de a vezérigazgadó a dolgozóknak azt ígérte, hogy 2016-ban az Opel ismét nyereséges lesz. Az Opel Astra gyártását két üzemre korlátozza majd az autógyár.
Már folyik az Audi új győri gyárába a dolgozók felvétele és képzése. A tervek szerint 2013-ban 125 ezer új Audi gépkocsit raknak össze Győrben.
Csökken a kapacitások kihasználtsága az Opel gyáraiban. A német Focus magazin megbízható forrásokra hivatkozva azt írta, hogy van az Opelnek olyan üzeme, ahol a gyártó berendezések 40 százaléka hever parlagon.
Erősít a gépjárműipar Tatabányán, ismét milliárdos nagyságrendű beruházást indít egy újabb autóipari beszállító, az FCI Connectors Hungary, 100 munkahelyet teremtve.
Tatabányai telephelyén kétezer négyzetméteres területet alakít elektronikai eszközök termelésére alkalmas részleggé a Sanmina-SCI Magyarország. Az átalakítás és a gyártáshoz szükséges gépek összértéke több mint 4,5 milliárd forint.
A Renault−Nissan autógyártó csoport és az orosz államot képviselő Russian Technologies holding szándéknyilatkozatot írt alá az OAO AvtoVAZ – amely egyebek mellett a Lada típusokat is gyártja, illetve gyártotta, a legnagyobb orosz autógyár többségi tulajdonának megvásárlásáról.
Nőtt a Renault-csoporthoz tartozó román Dacia Automobile forgalma: tavaly 3,1 milliárd euró, a 2010-es évinél 15,5 százalékkal nagyobb bevételt könyvelt el a cég.