szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Követik a többi nagy autóipari céget, amelyeknek gyártási egységeik is voltak az országban, ahol nem csak az ellátás, de a kereslet is összeomlott mára.

Háború Ukrajnában
Több mint ezer napja tart már az orosz-ukrán háború. A frontvonalak mára lényegében befagytak, a konfliktus mégis eszkalálódni látszik, ahogy a háborús felek igyekszenek minél több szövetségest és fegyvert szerezni, illetve több országot bevonni a konfliktusba. De vajon mi lesz döntő: a fegyverszállítmányok, a szankciók, vagy esetleg a béketárgyalások? Meddig tartanak ki az ukránok és meddig tűri az orosz társadalom a veszteségeket? Cikksorozatunkban ezekre a kérdésekre is igyekszünk válaszolni.
Friss cikkek a témában

A Mercedes-Benz szerdán bejelentette, hogy kivonul az orosz piacról, és eladja ipari és pénzügyi szolgáltató leányvállalatainak részvényeit egy helyi befektetőnek – írja a Reuters. A Mercedes még március elején függesztette fel a termelést az oroszországi egységeiben.

A Mercedes-Benz Oroszország azt közölte, hogy a helyi leányvállalata részvényeit az Avtodom autókereskedő láncnak adják el. Az Avtodom egyelőre bizakodó és keresik azokat a technológiai partnereket, akikkel a Moszkvától északnyugatra található Esipovo ipari üzem tovább működhet.

A Mercedes szóvivője a bejelentésről elmondta, hogy az eladás nem érinti a vállalat 15 százalékos részesedését a Kamaz orosz kamiongyárban.

Az eladás vélhetően nemcsak a gyártási nehézségek, hanem a piaci összeomlás hatása is. Az Európai Vállalkozások Szövetsége (AEB) tájékoztatása szerint 9558 Mercedes járművet adtak el Oroszországban januártól szeptemberig, ami 72,8 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.

A legutóbbi két hónapban sorra jelentették be az autóipari cégek, hogy nemcsak a forgalmazást, de a gyártási kapacitásaikat is felszámolják Oroszországban. A japán Nissan a hónap elején 687 millió dollár veszteséget könyvelt el, miután egy euróért átadta oroszországi üzletét egy állami tulajdonban lévő társaságnak. A Toyota szintén meglépte a kényszerű lépést és bezárta szentpétervári üzemét. Néhány napja pedig a Volkswagen is bejelentette, hogy eladná Moszkva melletti gyárát.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!