Az autóipar üzleti modelljét veszélyezteti a mikrochip-hiány
A világ negyedik legnagyobb autóipari konglomerátuma, a Stellantis-csoport vezetője jelezte, hogy a félvezetőválság átrendezheti az egész iparágat.
A világ negyedik legnagyobb autóipari konglomerátuma, a Stellantis-csoport vezetője jelezte, hogy a félvezetőválság átrendezheti az egész iparágat.
A félvezetők hiánya miatt jó néhány gyárban vissza kellett fogni a termelést.
Mindezt ráadásul csak a tizenöt legfontosabb uniós piacon, amelyben mi benne sem vagyunk.
A japánok követik a francia konszerntárs példáját és eladták a német cégben lévő részvényeiket.
Hivatalosan 12 százalékkal csökkent egy év alatt az autók CO2-kibocsátása Európában.
Úgy tűnik, az elektromos autók ígéretével most mindent el lehet még adni a befektetőknek.
Egyre több jel utal arra, hogy az eddig elsősorban számítógépekben és telefonokban utazó Apple belátható időn belül megjelenik a járművek piacán is. Egyelőre csak annyi tűnik biztosnak, hogy az Apple Car önvezető lesz, s hogy rengeteg újdonsággal lepi meg az autósokat.
Szponzorációval igyekeznek alakítani az imidzsüket, a legnagyobb arányban futballcsapatokat támogatnak.
Szenved a turisztika, a vendéglátás, a kisebb autóipari cégek és a logisztika is, de melyik szektort nevezhetjük a válság legnagyobb vesztesének? Ezt számszerűsítettük az alapján, hányan vesztették el az állásukat, és miként változott a megmaradók fizetése. Az is látszik a számokon: a fiatal, képzetlen dolgozók leépítésével próbált a legtöbb cég spórolni, a kormány munkahelyvédelmi támogatásai pedig legfeljebb tűzoltásra jók.
Sok a betöltetlen kulcspozíció a berlini Tesla-gyárnál.
Háromszázezer darabbal kevesebb motor készült Győrben 2020-ban, mint egy évvel korábban, ugyanakkor továbbra is a világ legnagyobb gyártója magyar Audi.
A Mercedes anyacégében lévő részvénypakettjüket 1,2 milliárd dollárért értékesítenék.
Csoportban próbálják elkerülni az autógyártók a visszahívások negatív hírértékét.
Csúcstechnológiás autóalkatrészeket készít a Vitesco Technologies.
Egyik szemük sír, a másik nevet: egyszerre kapott jó és rossz hírt Elon Musk autógyártója.
Európa megszüntetné a függést Ázsiától, de ez nem olyan egyszerű.
Évek óta nem osztott ki olyan kevés munkahelyteremtési támogatást a kormány, mint 2020-ban. Kiemelkedően nagy projekt nem volt, de az egy munkahelyre jutó átlagos támogatás összege nőtt. A legtöbb pénzt szokás szerint multik kapták, a magyarok közül kiemelhető Rhimkulov Ruszlan Új Selyemútra épülő logisztikai központja.
A koronavírus-járvány ellenére 7526 euró (2,7 millió forint) bónuszt kapnak a cég munkatársai.
Enyhébben érintette a járványhelyzet az ázsiai piacot, mint a nyugatit.
Közel harminc százalékkal esett vissza a termelésük az elmúlt évben.