Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A világ egyik legjelentősebb elektronikai bérgyártója szerint 2022 közepén-végén szűnhet meg az alkatrészhiány, de van, aki szerint még két év múlva sem lesz jobb a helyzet.
Legalább a jövő év közepéig tart a globális chiphiány, ami miatt akadozik az autógyártást és a fogyasztási technológiai termékek szállítása is – figyelmeztet a világ egyik legjelentősebb elektronikai bérgyártója, a szingapúri székhelyű Flex. A vállalat 30 országban több mint száz üzemet működtet, a műszaki, tervezési, gyártási, elosztási, logisztikai tevékenységen át a termékek értékesítés utáni szervizeléséig mindenben benne vannak. Számos ügyfelük van a Fordtól a HP-ig.
Ilyen erős kereslet mellett a várakozások szerint 2022 közepén-végén szűnhet meg a hiány, attól függően, milyen termékről van szó. Egyesek arra számítanak, hogy 2023-ban is hiány lesz félvezetőkből
– nyilatkozta Lynn Torrel, a Flex beszerzési és ellátásilánc-igazgatója a Financial Timesnak. A gyártók szerinte egyre-másra rontják előrejelzéseiket erre nézve. Torrel becslését a lap még az eddigi komor helyzetértékeléseknél is borúlátóbbnak nevezte.
Szinte nincs a világon olyan autóipari cég, amelynek ne okozott volna gondot, hogy világszerte fennakadások voltak a félvezetők szállításában. Idén januárban a győri Audi-gyárban is egyműszakos rendre álltak át az akadozó alkatrészellátás miatt, de állt már ugyanezért a kecskeméti Mercedes-gyár is. A problémáról és annak hátteréről itt írtunk bővebben:
Mi köze az Apple-nek ahhoz, hogy leáll a kecskeméti Mercedes-gyár?
Rég nem látott gonddal küzdenek világszerte a járműipari cégek: nincs elég chip, márpedig az nélkülözhetetlen a négy kereken guruló számítógépekhez. Nagyon úgy tűnik: elszámolta magát az autóipar, és felülbecsülte a koronavírus-járvány miatti visszaesést. A háttérben pedig felsejlenek az eddig nem kimondottan vetélytárs cégek, mint az Apple, a Sony vagy a Microsoft.
Sok vállalat keresi a módját annak, hogy biztosítsa a félvezetők folyamatos szállítását a hiány közepette is, például előrefizetés révén. A Tesla autógyártó pedig azt fontolgatja, hogy félvezetőket gyártó üzemet vásárol. Elektronikai gyártók arra figyelmeztettek már többször is, hogy a chiphiány kezd átterjedni és problémát okozni a televíziók, az okostelefonok és a háztartási gépek gyártásában.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.