Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Nem érvényesítették az alkatrészek és a rezsióradíj emelkedését a biztosítók a casco-szerződésekben. Így is 1,7 százalékkal drágult tavaly a díj. Átlagosan 208 300 forintért kötöttek ilyet az autósok, de vajon hányszorosa lehet ennek egy Ferrari cascója?
1,7 százalékkal drágultak a teljes körű casco-szerződések tavaly – állapította meg az Insura.hu. A biztosításközvetítő szerint a szerződések átlagos díja 208 300 forint volt tavaly, míg 2023-ban 204 900 volt. Az Insura vezérigazgatója, Kozma Gábor szerint a biztosítók alig alig érvényesítették díjaikban az alkatrészárak, illetve a rezsióradíjak emelkedését.
Tavaly ráadásul 13 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba, vagyis az új kötések között valamivel nagyobb volt a magasabb díjon megkötött szerződések aránya.
Az új autók átlagos éves casco-díja 2023-ban 247 900 forint volt, ami 76 százalékkal magasabb, mint az évfordulós szerződésváltók 140 700 forintos éves átlagos díja.
Azok az ügyfelek, akik használt autó vásárlásakor kötöttek új biztosítást, átlagosan 220 ezer forintos díjat fizettek.
Az online megkötött casco szerződések átlagos díja a teljes állomány átlagdíjánál 22 százalékkal volt alacsonyabb (162 100 Ft), aminek két fő oka van: egyrészt ebben a körben szélesebb a kedvezmények köre, másrészt az online kötött casco mellé arányaiban kevesebben választanak kiegészítő biztosításokat.
Az Insura megállapítja, hogy az átlagoktól az egyedi díjak jelentős mértékben eltérhetnek, náluk
a legmagasabb éves díjat egy Ferrari üzemben tartója fizette tavaly: 3,2 millió forintot.
A casco szerződések mellé a szerződők harmada köt kiegészítő biztosítást, a leggyakoribb ilyen kiegészítő fedezet 2024-ben is az üvegkár-önrészbiztosítás volt, ami az összes ilyen szerződés 25 százalékát adta. Népszerű az avulásmentes térítés (11 százalék), az autóban található értékes elektroakusztikus berendezések lopás- vagy más kárát fedező szolgáltatás (8 százalék) és a hibás tankolás biztosítása (7 százaléka) is. Ezeken felül defekt- és baleset-biztosítást, illetve assistance szolgáltatásokat választottak az ügyfelek.
Egy év alatt is jelentősen, 8-ról 5 százalékra tovább esett a csekkes befizetések részaránya. Ez a kártyás fizetési formák elterjedtsége mellett a csekk elhagyásával járó díjkedvezményeknek is köszönhető. Szintén a díjkedvezmény eredményezte, hogy több mint minden második szerződést kötő egy összegben fizette be az éves díjat (51 százalék), második helyen a negyedéves gyakorisággal fizetők aránya volt (36 százalék).
A KSH adatai szerint a hazai autóállomány átlagos életkora 2024 közepére elérte a 16 évet. A tavaly kötött casco biztosítások 22 százalékát 8 évnél idősebb járművekre kötötték, ami ez az arány 2023-ban 17 százalék volt.
Összességben ugyanakkor nem nő a cascóval védett kocsik száma,
a forgalomban lévő személyautóknak mindössze ötödére kötnek cascót,
idézik a vezérigazgatót, aki emlékeztet, hogy a lopáskárokra, a saját hibából bekövetkező töréskárokra, illetve az egyre gyakoribb elemi károkra (vihar, jégverés, áradás, stb.) kizárólag a casco nyújt fedezetet.
Borítóképünk illusztráció.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.