Itt a nagy svájci cukorháború újabb fejezete
Az Aldi előbbre jár a cukor visszaszorításában Svájcban, mint azt korábban tervezte. Az alpesi ország lakói naponta tíz deka cukrot visznek be a szervezetükbe, ami a szakértők szerint túl sok.
Az Aldi előbbre jár a cukor visszaszorításában Svájcban, mint azt korábban tervezte. Az alpesi ország lakói naponta tíz deka cukrot visznek be a szervezetükbe, ami a szakértők szerint túl sok.
Szinte minden márka kisebb kiszereléssel készül az idei szezonra, átlagosan közel 15 százalékkal csökkentik a méreteket.
HVG
Miközben az Egyesült Államokban 50 év után lecserélhetik a Coca-Colában lévő kukoricaszirupot, Donald Trump szerint pedig ettől egészségesebb lesz az Egyesült Államok, az egészségügyi szakemberek árnyalják ezt a képet.
HVG
Az amerikai elnök nem akar kukoricaszirupot látni a kólában, bár ő maga a zéró kóláért van oda, annyira, hogy az Ovális Irodába is szereltetett egy gombot, hogy bármikor hozathasson magának az üdítőből.
HVG
Amerikai kutatók muslicákat és emberi agysejteket vizsgálva arra a következtetésre jutottak, hogy ha fokozzák az agyban található egyik enzim működését, az segíthet az Alzheimer-kór elleni védekezésben.
HVG
A cukor negatív egészségügyi hatásairól eddig elég általános képet festettek. Egy átfogó nemzetközi kutatás viszont kiderítette, hogy a cukor típusa és forrása sokkal fontosabb lehet, mint azt korábban gondolták.
HVG
Hagyja a cukrot és a tejszínt, mondják a tudósok: a sima, fekete kávé segíthet, hogy tovább legyen egészséges.
HVG
Amerikai kutatók számszerűsítették, mennyire aggasztó a sok édes üdítőital fogyasztása a világban. Főleg az alacsony jövedelmű országokban nagy a baj.
HVG
Japán kutatók egereket vizsgálva mutatták ki, miért lehetséges az, hogy az édes ételek megsózása csak még édesebbé teszi azokat.
HVG
Csökkenti a 2-es típusú diabétesz későbbi kialakulásának kockázatát, ha az ember az élete első éveiben nem, vagy csak alacsony mennyiségben fogyaszt cukrot – mutat rá egy friss kutatás.
HVG
Manapság egyre többen kérdőjelezik meg a gyümölcsevés jótékony hatásait, vagy teszik egyenesen tiltólistára a gyümölcsöket azok cukortartalma miatt. De vajon valóban indokolt száműzni a gyümölcsöt az étrendünkből? A Kösz, jól podcast legutóbbi adásában ezt a kérdést is alaposan körbejártuk szakértő vendégeinkkel.
HVG
Ehetünk-e gyümölcsöt és fehér kenyeret, ha fogyni szeretnénk? Árthatunk-e magunknak, ha nincs rá szükségünk, mégis gluténmentesen étkezünk? Tényleg méreg a cukor? Mire kell odafigyelni a közösségi médiában terjedő életmódtanácsokkal kapcsolatban? Dietetikus és táplálkozáskutató vendégeink segítségével mindenre választ kaptunk egészségpodcastunk legújabb adásában.
hvg.hu
Amerikai kutatók szerint számos pozitív egészségügyi hatás mellett azért is lenne érdemes elhagyni a cukrot, mert a bevitele növelheti az ember biológiai életkorát.
HVG
Hirtelen szívleállást is okozhat az energiaitalokban lévő túl sok cukor és koffein – hívja fel a figyelmet a Mayo Klinika új kutatása.
HVG
Az újlipótvárosi hentesüzlet közel egy évszázadnyi működés után zárt be májusban, a helyén hamburgerező nyílhat.
hvg.hu
Az elégtelen mennyiségű és minőségű folyadékfogyasztás, a túl sok cukor és a túlzásba vitt gyorséttermi, feldolgozott étel csökkentheti a koncentrációt. De akkor mit érdemes enni-inni, hogy jól sikerüljön a vizsgaidőszak?
hvg.hu
Ha 50 százalékos cukoradót vetnének ki globálisan az édesített italokra, akkor 1400 milliárd dolláros bevételhez juthatnának a kormányok egy fél évszázad alatt.
Lengyel Miklós
Az ukrán cukor akár fogyasztásra, akár további feldolgozásra is alkalmazható ezentúl.
hvg.hu
Augusztus elsejével megszűnnek a kötelező árstopok.
hvg.hu
Rágókban, üdítőkben használják cukor helyett évtizedek óta – most azonban a WHO döntése boríthat mindent.
hvg.hu